2018-09-21, 16:19
Medlem
flyer1s avatar
Min erfarenhet av kvinnliga poliser är att de inte kan agera tufft då det behövs, handgemäng, skjutning etz, så de kompenserar tyvärr genom att agera tufft då det inte behövs.

Akta dig för en kvinnlig polis om du glömt bilbältet eller kört för fort.
Håller du i en leksakpistol är det naturligtvis klippt, men är den riktig behöver du inte vara rädd förrän den kvinnliga polisen kallat på riktiga poliser.
Kvinnliga poliser tas in för att de manliga poliserna ska kunna hitta partners. Viktigaste egenskapen vid uttagningar är att de ska vara snygga. Om du inte tror på det så titta på de nya kadetterna, ni ska helst även jämföra dem med de som inte kom in. Ja det finns tv program o filmer om polis uttagningar så ni kan även se dessa.

Inget fel med kvinnliga poliser om de utnyttjade det de förmodas vara bäst på, föra dialog och ta folk på ett humant sätt. Men tyvärr är min uppfattning de istället försöker vara macho, vilket förtar deras naturliga fördelar.

Nu har det just varit 2 incidenter med kvinnliga poliser i Stockholm, först dödar de en mongoloid (Downs syndrom) autistisk pojke men leksakspistol.
Ja de pepprar halva kvarteret, så nån större vapenhanteringsförmåga har de inte. Synen är nog inte heller så bra eller ska vi gissa på omdömmet?
Senare släpar kvinnliga poliser ut 2äldre kinesiska turister från ett vandrarhem som tydligen bokat fel datum, och kör dem till en skogskyrkogård och släpper av dem där mitt i natten. Kinesiska ambassaden är rasande,diplomatisk incident.
Citera
2018-09-21, 16:28
Medlem
RazorKevlars avatar
Play now and pay later! Sveriges poliskår har den respekt den förtjänar, man behöver inte säga mycket mer. Kommer att köpa David Eberhardts senaste bok bara för att få bekräftat att med det ”Det stora könsexperimentet” är lika sinnessjukt som sveriges lagda politik!
Citera
2018-09-21, 16:50
Medlem
Måste erkänna att jag har aldrig under min livstid tänkt på detta fenomenet tills nu efter alla dessa incidenter som ihjälskjutningar av mongolider och poliskvinnor som flyger som vantar i fysiska konfrontationer eller som står tysta eller tafatta när de börjar hetta till sig, framförallt i berikande situationer. Ta den aspiranten i Göteborg i ghettot där som inte hjälpte sin kollega i en brottningssituation med någon kriminell och när hon väl skulle agera med sin batong så var hon så rädd och svag i situationen att hon inte ens kunde med att slå till ordentligt med sin klena ASP.

Jag tror Polisutbildningen i Sverige kan vara rätt dåligt. Många hoppar ju av och man har ju hört om genus och annat som pågår samt att kompetenta chefer sparkas upp och ned det senaste 10-15 åren. Jag tror också de tar in en hel del tjejer som inte är lämpade för yrket vare sig fysiskt eller mentalt. MVG/A i alla ämnen ifrån gymnasiet kvittar enligt mig, kvoten bör väga tungt även inom andra aspekter som mentalitet, ryggrad, pondus och fysisk förmåga. Det är jävligt vilda och starka typer i stora mängder de kommer jobba med liksom. Arméer av kriminella och annat löst pack.
Senast redigerad av Kimmelshow 2018-09-21 kl. 16:52.
Citera
2018-09-21, 16:54
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
...
Kvinnliga poliser tas in för att de manliga poliserna ska kunna hitta partners. Viktigaste egenskapen vid uttagningar är att de ska vara snygga. Om du inte tror på det så titta på de nya kadetterna, ni ska helst även jämföra dem med de som inte kom in. Ja det finns tv program o filmer om polis uttagningar så ni kan även se dessa.

Det har jag missat.
En länk hade passat in bra här?
Senast redigerad av Le Cheval Blanc 2018-09-21 kl. 16:56. Anledning: Felstavat
Citera
2018-09-21, 17:49
Medlem
Mina få erfarenheter av honpoliser bekräftar det du säger.
Hetsigt aggressiva med handen på batongen medans den manlige kollegan står avslappnat 3 steg bakom och låtsas att det hela inte är pinsamt.
Jag tror du har rätt att det finns behov av kvinnliga poliser, men inte såhär.
Citera
2018-09-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obanningsbar
Hetsigt aggressiva med handen på batongen medans den manlige kollegan står avslappnat 3 steg bakom och låtsas att det hela inte är pinsamt.

Kvinnliga poliser har bara betett sig väldigt vänligt mot mig i alla fall...Sett någon som betett sig som du beskriver dock, när jag gick nära ett gäng fotbollsupportrar som var högljudda (gjorde precis ingenting annat än att skrika lite allmänt, inget som på något sätt var orimligt enligt mig) varpå en kvinnlig polis hoppar på den som gapar högst och tvingar resten av de näst intill kravall utrustade poliserna att följa med och ställa alla mot väggen. Eller ja, vissa åkte rätt ned i asfalten. Samt att jag också fick hållas där ett tag för att jag gått för nära fotbollsupportarna utan att bry mig..
Citera
2018-09-21, 20:17
Medlem
80kgProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obanningsbar

Haha, precis så.
Citera
2018-09-21, 22:32
Moderator
Ancistruss avatar
Jag har precis samma erfarenhet. Nu är jag ingen "buse" utan en högst vanlig laglydig medborgare, så poliser träffar jag bara i samband med saker som trafikkontroller, någon jag går fram till och frågar något o.likn. D.v.s. helt vardagliga och ofarliga situationer. Min erfarenhet är också att de manliga poliserna brukar vara helt normala avslappnade personer och de kvinnliga ofta klart mer auktoritära, småstöddiga och avståndstagande helt i onödan.

Nu har jag aldrig varit i en situation där någon arresterat mig. Men om så skulle ske och jag försökte göra motvärn är jag rätt säker på att mina chanser mot två manliga poliser på 195 cm och 110 kg vore väldigt små. Men mot två kvinnliga poliser på 165 cm och 55 kg lär mina chanser vara väldigt goda. Om de inte skjuter eller köttar batongslag mot huvudet och nacken o.likn lär de få svårt att hålla fast mig.

Kanske är det just detta de kvinnliga poliserna också inser och försöker undvika gemom sitt beteende? Kruxet är att det istället lättare triggar fram en aggressiv motreaktion. I de fall då det inte ens finns en hotbild är det verkligen ett urbota dumt och onödigt beteende.
Citera
2018-09-22, 20:41
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-06-06, 16:49
Medlem
Finisterres avatar
DISTURBING VIDEO: https://twitter.com/johncardillo/sta...25474177183745

Two female NYPD cops stand down (one runs away and abandons her partner) and allow a store to be robbed at knifepoint right in front of them.

This is what @BilldeBlasio and @NYPDShea have turned the NYPD into.

Fire all of these useless cowards today.

"Värdegrunden" hävdar som bekant allas lika värde och att i alla situationer är småväxta människor minst lika värdefulla som storväxta testosteronrika människor. I verkligheten finns några kriterier som kan göra en kvinna lämplig som polis, bland annat:
  • Hon är åtminstone 1,75 m
  • Hon var duktig i idrott som ung - lagidrott eller individuell?
  • Hon var en 'pojkflicka'
  • Hon hade häst eller tränade hunddressyr
  • Hon har barn eller är van att handskas med barn

Oklart om något av det stämmer när det gäller lipsillen Lisa Simonsson (FB) Den gråtande polisen
Att trutmunsposera på instagram som hon har gjort är en varningssignal.
Citera
2020-06-06, 20:41
Medlem
Det stora problemet med kvinnliga poliser att ingen vill att en patrull med två såna kommer till undsättning när man är hotad, utsatt för pågånde brott av kriminella män oavsett handling.

Och definitivt inte kvinnor själva....
De vill se två robusta machosnutar som inte backar att oskadliggjöra de gärningsmän som attackerar dom.

Visst visst, det finns säkert maskulina vältränade kvinnor med pondus som har "vapen som intresse".
Men de är så få, så få att det knappt är värt att nämna.

Och varför är inte hästsvans förbjudet i polisyrket? Är ju perfekt att greppa för någon som vill övermanna polisen.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-06-06 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in