Citat:
Ursprungligen postat av
fruciante
INGEN flygplats som jag varit på har sängar som man kan hyra över natten
Hur gör ni? Kan man få en bekväm natts sömn?
Svår fråga. Råd ett är att flyga dagtid och ta in på hotell nattetid. Det tar längre tid men är värt det. Jag flög europa till sydamerika och sov på hotell i London enbart för att undvika nattflyg, vilket var perfekt.
Men.. en gång hamnade jag på Atlanta International Airport 23:30 typ. Jag kunde fråga personalen efter en hopvikbar säng i metall. Sedan frågade jag personalen var jag sätter upp den. Jag fick rådet sätta upp sängen i barnens lekplats på flygplatsen i hörnet. Jag gjorde så. Enda stället på flygplatsen där det gick sova ostört och att övervakningskamerafanns, helt okej enligt mig.
Ett annat tillfälle på flygplats i Hong Kong (pingpong), jag lade mig i en flersitsigsoffa med hårt dyna på, med armstöd avsedda för att ingen skulle lägga sig sova där. Tur jag är smal och kunde tränga mig under armstöden. Tror jag kasade ner på golvet efter ett tag, viktigt jag tog ett spännband runt armen och satte fast i mitt handbagage, vill inte någon snor min väska. Sedan sov jag helt okej för att vara på en flygplats.
Kris var på Amsterdams flygplats, jag beslöt mig för att inte sova utan gick om kring på natten. Mötte deras polis och militär på segeway och med automatvapen många gånger, dom och jag var uppe och gick typ.
Fyfan, när jag tänker på det, ta in på hotell på natten och låt resan ta tid. Lyx enligt mig, istället för att vara trött och sova på golv, på resårsängar i barnens lekplats och trams. Sade jag att jag blev väckt på Amsterdams flygplats av deras polis/säkerhetsvakt för jag låg och sov. Jag fick vara där om jag inte sov, sjukt. Jag var jättetrött. Sova på flyget är heller ingen höjdare. Så ta in på hotell på natten, tur att flygen som tar långt tid ofta är billigare och motiverar en hotellnatt med medförande kostnad.