Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 21:38
Medlem
Vilken flygplats gäller det?
Mina tips är huvtröja för ljuset, hörlurar (gärna noise cancelling), samt något mjukt i handbagaget så att du kan använda det som kudde, sedan kniper du godtycklig bänk.
Citera
2018-09-22, 22:18
Medlem
Sover man bra på alkohol så visst. Det gör aldrig jag. Men hörproppar är aldrig fel om man vill bli mindre störd.
Citera
2018-09-22, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Vilken flygplats gäller det?
Mina tips är huvtröja för ljuset, hörlurar (gärna noise cancelling), samt något mjukt i handbagaget så att du kan använda det som kudde, sedan kniper du godtycklig bänk.

Det är en av världens största, ligger på över 2000 meters
höjd så det kan nog bli ganska kallt.
Citera
2018-09-22, 23:10
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Det finns men ganska dyrt så klart
Mycket pengar för så kort tid...
Dyrt? Antar att du reser i tjänsten, då är väl inte 50 kr/h dyrt? 300-350 pix i ditt fall.
Citera
2018-09-22, 23:13
Medlem
Jag ser till att spara tillräckligt med pengar att jag kan köpa en dyrare biljett så jag slipper lång layover. Är värt varenda krona att slippa ha långa byten.
Skulle det verkligen inte finnas bra tider en specifik dag, då åker jag ett annat datum.
Citera
2018-09-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Det är en av världens största, ligger på över 2000 meters
höjd så det kan nog bli ganska kallt.

Tror jag vet vilken du menar, men har i sådana fall inte sovit där. Däremot BÖR det rimligen finnas tak och väggar samt isolering, och därmed rumstemperatur.

Jag står fast vid mina rekommendationer.
Citera
2018-09-22, 23:54
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
INGEN flygplats som jag varit på har sängar som man kan hyra över natten
Hur gör ni? Kan man få en bekväm natts sömn?

Svår fråga. Råd ett är att flyga dagtid och ta in på hotell nattetid. Det tar längre tid men är värt det. Jag flög europa till sydamerika och sov på hotell i London enbart för att undvika nattflyg, vilket var perfekt.

Men.. en gång hamnade jag på Atlanta International Airport 23:30 typ. Jag kunde fråga personalen efter en hopvikbar säng i metall. Sedan frågade jag personalen var jag sätter upp den. Jag fick rådet sätta upp sängen i barnens lekplats på flygplatsen i hörnet. Jag gjorde så. Enda stället på flygplatsen där det gick sova ostört och att övervakningskamerafanns, helt okej enligt mig.

Ett annat tillfälle på flygplats i Hong Kong (pingpong), jag lade mig i en flersitsigsoffa med hårt dyna på, med armstöd avsedda för att ingen skulle lägga sig sova där. Tur jag är smal och kunde tränga mig under armstöden. Tror jag kasade ner på golvet efter ett tag, viktigt jag tog ett spännband runt armen och satte fast i mitt handbagage, vill inte någon snor min väska. Sedan sov jag helt okej för att vara på en flygplats.

Kris var på Amsterdams flygplats, jag beslöt mig för att inte sova utan gick om kring på natten. Mötte deras polis och militär på segeway och med automatvapen många gånger, dom och jag var uppe och gick typ.

Fyfan, när jag tänker på det, ta in på hotell på natten och låt resan ta tid. Lyx enligt mig, istället för att vara trött och sova på golv, på resårsängar i barnens lekplats och trams. Sade jag att jag blev väckt på Amsterdams flygplats av deras polis/säkerhetsvakt för jag låg och sov. Jag fick vara där om jag inte sov, sjukt. Jag var jättetrött. Sova på flyget är heller ingen höjdare. Så ta in på hotell på natten, tur att flygen som tar långt tid ofta är billigare och motiverar en hotellnatt med medförande kostnad.
Citera
2018-09-23, 00:01
Medlem
Rohypnol kanske kan hjälpa dig.

Annars skulle jag rekommendera nattåg.
Finns inget bättre, utom möjligtvis rohypnol.
Citera
2018-09-23, 01:55
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Har varit på många olika flygplatser men
har aldrig lyckats få någon bra sömn.
Hur gör man om man kommer fram vid midnatt och
måste tillbringa 6-7 timmar på flygplatsen innan man påbörjar nästa dag?

Hur får jag en bra natts sömn och känner mig pigg och kry efter
en sådan natt?

INGEN flygplats som jag varit på har sängar som man kan hyra över natten
Hur gör ni? Kan man få en bekväm natts sömn?

I anslutning till ganska många flygplatser finns det billiga små rum som man hyr under en viss tid.

Gå in på valfri sida för att boka hotell, skriv in flygplatsens namn så ser du om det finns just dit du ska åka.

Du kan se själva konceptet om du kollar på Rest and Fly på Arlanda, Holiday Exoress finns på många flygplatser.

Kom på att de billigaste rummen hittar du bara direkt på Google då de inte är anslutna till någon bokningssida.
Citera
2018-09-23, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Svår fråga. Råd ett är att flyga dagtid och ta in på hotell nattetid. Det tar längre tid men är värt det. Jag flög europa till sydamerika och sov på hotell i London enbart för att undvika nattflyg, vilket var perfekt.

Men.. en gång hamnade jag på Atlanta International Airport 23:30 typ. Jag kunde fråga personalen efter en hopvikbar säng i metall. Sedan frågade jag personalen var jag sätter upp den. Jag fick rådet sätta upp sängen i barnens lekplats på flygplatsen i hörnet. Jag gjorde så. Enda stället på flygplatsen där det gick sova ostört och att övervakningskamerafanns, helt okej enligt mig.

Ett annat tillfälle på flygplats i Hong Kong (pingpong), jag lade mig i en flersitsigsoffa med hårt dyna på, med armstöd avsedda för att ingen skulle lägga sig sova där. Tur jag är smal och kunde tränga mig under armstöden. Tror jag kasade ner på golvet efter ett tag, viktigt jag tog ett spännband runt armen och satte fast i mitt handbagage, vill inte någon snor min väska. Sedan sov jag helt okej för att vara på en flygplats.

Kris var på Amsterdams flygplats, jag beslöt mig för att inte sova utan gick om kring på natten. Mötte deras polis och militär på segeway och med automatvapen många gånger, dom och jag var uppe och gick typ.

Fyfan, när jag tänker på det, ta in på hotell på natten och låt resan ta tid. Lyx enligt mig, istället för att vara trött och sova på golv, på resårsängar i barnens lekplats och trams. Sade jag att jag blev väckt på Amsterdams flygplats av deras polis/säkerhetsvakt för jag låg och sov. Jag fick vara där om jag inte sov, sjukt. Jag var jättetrött. Sova på flyget är heller ingen höjdare. Så ta in på hotell på natten, tur att flygen som tar långt tid ofta är billigare och motiverar en hotellnatt med medförande kostnad.

Ja det är krångligt!
Något jag tänkt på är att inte äta någonting alls under flyg/flygplatserna.
Tycker ofta att man spenderar otroligt mycket tid på att fundera över vad man ska äta
och gå omkring och leta mat/snacks osv. Och alltid av besvikelse eftersom maten är så
extremt dålig och dyr. Så det vore skönt om man kunde lyckats med att fasta under hela
flygprocessen, för min del skulle det väl betyda under ca 13 timmars tid. Ett halvt dygn. Inte så
mycket egentligen. Man kan se till att dricka vatten, inget annat. Tror kroppen skulle må bättre av det
och att man skulle kunna vila bättre. Sen byta kläder vid halva tiden av resan. Lämna in handbagaget
på nått ställe på flygplatsen och ladda mobilen med tex podcast eller nått. En extremt skön mössa vantar och sockor vore bra att ha med sig. tar inte stor plats heller. Förresten det vore ju praktiskt
att ha med sig en sån uppblåsbar "säng" som folk brukar ha i vattnet/poolen.
Citera
2018-09-24, 22:14
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ja det är krångligt!
Något jag tänkt på är att inte äta någonting alls under flyg/flygplatserna.
Tycker ofta att man spenderar otroligt mycket tid på att fundera över vad man ska äta
och gå omkring och leta mat/snacks osv. Och alltid av besvikelse eftersom maten är så
extremt dålig och dyr. Så det vore skönt om man kunde lyckats med att fasta under hela
flygprocessen, för min del skulle det väl betyda under ca 13 timmars tid. Ett halvt dygn. Inte så
mycket egentligen. Man kan se till att dricka vatten, inget annat. Tror kroppen skulle må bättre av det
och att man skulle kunna vila bättre. Sen byta kläder vid halva tiden av resan. Lämna in handbagaget
på nått ställe på flygplatsen och ladda mobilen med tex podcast eller nått. En extremt skön mössa vantar och sockor vore bra att ha med sig. tar inte stor plats heller. Förresten det vore ju praktiskt
att ha med sig en sån uppblåsbar "säng" som folk brukar ha i vattnet/poolen.
Kan du på något sätt komma in i en lounge så är det värt mycket. Saker som "gratis" mat och dryck, lugn och ro samt tillgång till slummervänliga fåtöljer och dusch är bra, även om man kanske inte kan sova ordentligt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979072

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här