Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-09-24, 16:33
Medlem
Har flugit en hel del och mitt tips är: ta en fönsterplats, fråga efter kudde/filt, ta sömntabletter, sätt dig till rätta och sov så länge du kan.
Citera
2018-09-24, 18:37
Medlem
Försök flyga med de "större" flygbolagen.

När jag flög till Dubai från Köpenhamn med Emirates tog det ca 6-7 timmar men de var det bästa flyget jag någonsin flugit med. Flög economy-klass men trots det var det lyxigt i jämförelse med andra flyg jag flugit med. Mycket plats, egen tv-skärm och gratis mat/dryck.
Citera
2018-09-24, 18:50
Jag är 1.94 lång, har gjort minst ett par hundra flygningar bakom mig.

Många av dem har varit längre/långa, reste mycket till Usa med min förra firma.
Jag har flugit business på ca 10 av dessa resor och kan rekommendera det å det starkaste.
Det är ungefär som att borsta tänderna med en toaborste kontra reguljär tandborste.

Men hur som, mina tips är som följer.

Dagsflygning: Håll dig sysselsatt, jag försöker alltid jobba om det är tjänsteresa. Då är en 12 timmars flygning en baggis.
Annars, underhållning (bok,film osv), trevligt sällskap, ät och drick och ta regelbundna bensträckare.

Ha koll på tiden, har märkt att man alltid överskattar hur fort tiden går när man har tråkigt. Dvs kolla klockan lite då och då så man slipper överraskningar.
Min första 10 timmars resa kollade jag klockan för första gången efter ca 3 timmar, trodde det var max 1 timme kvar. Snacka om besvikelse...

Nattflyg: Sov. Förbered dig med sovglasögon, brusreducerande lurar och filt. Man förbereder givetvis genom att gå upp tidigt och ha hög aktivitet under dagen, så man blir riktigt sliten till flyget.

Den sämsta departuretime för mig är alltid förmiddag när man reser bakåt i tidszonerna.
Det kan bli riktigt galet med dygnsrytmen på sådana flygningar.
Samma sak om man flyger framåt på eftermiddagen och landar på morgonen.
Sover ma på fel tid efter sådana flyg så kan det ta ett par dagar att komma rätt igen.

Hur som, att flyga är fortfarande bättre än 12 i en bil 😴
Citera
2018-09-24, 19:26
Medlem
Forutsatt att man flyger i economy sa flyger man pa natten och ta fonster plats for att man ska kunna sova med en kudde mot fonstret plus att man inte behover flytta sig hela tiden da massa manniskor som druckit halva resan ska pissa stup i kvarten.

Sen kan det vara bra att ha skona klader pa sig men samtidigt ocksa tanka pa att man bor se anstandig ut och inte komma fram till tullarna i gra mjukisbrallor och en chang tshirt utan armar. det ar bra att se anstandig ut for att slippa pa problem.

Bra horlurar med pa flyger och en rejal middag innan ar att foredra. Men sen ar det jobbigt att flyga i 12 timmar oftast. Det gor ont i rumpan och tiden gar sjukt segt, Man har satt alla filmer redan som finns tillgangliga men jag ar ratt hardard.

Det basta forslaget jag har ar faktiskt ett par xanor och nagon lina sub innan man kliver pa flyget.
Citera
2018-09-24, 20:57
Medlem
aaerligs avatar
Jag somnar som en sten innan planet ens har lyft. Får jag vara vaken någon eller ett par timmar på ett långflyg så är jag glad, för då hinner jag läsa lite och titta på molnen. Personalen brukar väcka mig när det är dags för mat. Någon närmare förklaring på hur jag går tillväga har jag tyvärr inte. Jag somnar helt enkelt när jag sätter mig bekvämt och av vetskapen att jag inte kan göra något särskilt produktivt ändå.
Citera
2018-09-24, 21:49
Medlem
Neksnors avatar
Försök att anpassa dig till kommande tidszon. Kommer du fram på morgonen så är det bra om du sovit ordentligt på flyget, kommer du fram sent på kvällen kan det vara lämpligt att inte ha sovit på flyget.

Ta reda på vilken flygplansmodell du ska åka med. Kolla ex Seatguru (som inte alltid har rätt). Välj ut de bästa platserna i förväg så att du snabbt kan plocka bästa lediga platsen. Ex Airbus 330/340 har en utgång alldeles bakom vingen. Där har jag sett folk sova med fötterna på sätet.

Rör på dig ibland. Promenera bak till köket/toaletterna, pissa, hämta något att dricka och gör lite knäböjningar.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979457

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här