Citat:
Ursprungligen postat av
Barbarmannen
En bra tråd skapas och 95% av alla i tråden missar helt poängen. Vi har verkligen ett intelligensproblem i dagens samhälle. Ja alla människors förväntningar på deras framtida partner har helt gått bananas, då främst för att de helt har tappat det gällande vad de själva har att erbjuda. Se det som någon slags narcissism som råder i samhället, där varje enskild person är en unik snöflinga, blir det så här.
Jag bryr mig inte om huruvida det är standard att skriva att man vill ha "världens bästa man" i sin profil, det talar för något och de lesta i den tråden är seriösa när de menar att de SKA HA en partner långt över deras liga för att de ska kunna tänka sig att ingå i en relation. Gällande singelmammor är det så sjukt att de som förr i var så långt nere i ranking att de fick vara glada om de hade mat på bordeidag har krav som att deras kille ska ha ett högavlönat jobb (jobb) eller en partner som "bryr sig om sin hälsa" är ett bra bevis på den totala inflationen som råder.
hypergami (att enbart söka sig uppåt stauts/ekonomiskt osv i sin dejting) bland kvinnor är väl hyfsat välkänt, men när det gälle rjust singelmorsorna så handlar väl också en del av det om att komma över tröskelsn för att de ska tycka att det är värt det.
Alltså att de egentligen helst asexuellt inte dejtar någon alls, men om det väl ska bli av så ska det fan i mig vara en riktigt drömprins. Då handlar det ju inte så mycket om vad som motsvarar deras dejting värde, utan vad som får de att börja rucka på sig.
Jag vet inte, jag bara spånar runt här.