2018-10-04, 13:04
Medlem
HeroesSilencios avatar
Inget märkvärdigt, tillräckligt mycket singelmammor på Tinder så det blir över och hittills är det full pott på antalet som vill bli påsatta i röven och kraftigt förnedrade under sexet. Tinder är vinst varje gång skulle jag kunna säga 😃👍
Citera
2018-10-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaven88
Håller med, har man barn sen tidigare borde man inte kunna ställa så många krav tycker man...dom får ta det som erbjuds helt enkelt

Japp. Men å andra sidan. Så länge de finns desperata snubbar i landet i stora mängder så kommer de ställa krav. Även om tråden på familjeliv är troll så kan vi lugnt påstå att singelmorsor i landet som denna existerar.
Citera
2018-10-04, 13:51
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Japp. Men å andra sidan. Så länge de finns desperata snubbar i landet i stora mängder så kommer de ställa krav. Även om tråden på familjeliv är troll så kan vi lugnt påstå att singelmorsor i landet som denna existerar.

Alla människor har krav på vad som kommer vara deras framtida partner.
Även de desperata snubbarna har krav. Har du noll krav så tillhör man den mest desperata patetiska jävla gruppen där det troligtvis ligger XX antal diagnoser/psykiska problem som fuckar upp det.

Inte så att jag ser den där fula feta nörd-snubben som har vart singel i 9+ år gå och ragga på den där feta fula nörd-bruden som också vart singel i 9+ år eller att den där feta fula nörd-bruden raggar på nördsnubben. Dom har för höga krav på varandra eller så helt enkelt vågar dom inte ta kontakt med varandra, allt ska vara en disney/anime-dröm.
Citera
2018-10-04, 13:55
Medlem
explodesleachess avatar
Problemet är inte att singelmorsor har höga krav, problemet är att män vill ha att göra med dessa undermänniskor. Det finns absolut ingen anledning till att ha med singelmorsor att göra mer än att knulla möjligtvis. Helt värdelösa kvinnor.
Citera
2018-10-04, 14:07
Hade hellre varit ensam än att vara med någon som har barn. Det finns dock ett mans-överskott i landet och många desperata män som vill någon så dom tar vem som helst och kvinnorna kan ställa krav fastän dom har bagage.
Citera
2018-10-04, 14:13
Medlem
Barbarmannens avatar
En bra tråd skapas och 95% av alla i tråden missar helt poängen. Vi har verkligen ett intelligensproblem i dagens samhälle. Ja alla människors förväntningar på deras framtida partner har helt gått bananas, då främst för att de helt har tappat det gällande vad de själva har att erbjuda. Se det som någon slags narcissism som råder i samhället, där varje enskild person är en unik snöflinga, blir det så här.

Jag bryr mig inte om huruvida det är standard att skriva att man vill ha "världens bästa man" i sin profil, det talar för något och de lesta i den tråden är seriösa när de menar att de SKA HA en partner långt över deras liga för att de ska kunna tänka sig att ingå i en relation. Gällande singelmammor är det så sjukt att de som förr i var så långt nere i ranking att de fick vara glada om de hade mat på bordeidag har krav som att deras kille ska ha ett högavlönat jobb (jobb) eller en partner som "bryr sig om sin hälsa" är ett bra bevis på den totala inflationen som råder.
Citera
2018-10-04, 14:15
Medlem
Jag tror precis som någon innan att den tråden är troll, det är ju ett rätt uppenbart upplägg att visa hur låga kraven är på kvinnor precis efter hur många kraven är på män.

Men generellt är väl singelmorsor hyffsat benägna av princesssyndrom?
Alltså det verkar som att kraven tjejer ställer är högst bland de som är minst och mest attraktiva, typ 1,2,3 och 8,9,10 på 10 skalan, medan de i mitten håller sig ganska resonliga.
Citera
2018-10-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
En bra tråd skapas och 95% av alla i tråden missar helt poängen. Vi har verkligen ett intelligensproblem i dagens samhälle. Ja alla människors förväntningar på deras framtida partner har helt gått bananas, då främst för att de helt har tappat det gällande vad de själva har att erbjuda. Se det som någon slags narcissism som råder i samhället, där varje enskild person är en unik snöflinga, blir det så här.

Jag bryr mig inte om huruvida det är standard att skriva att man vill ha "världens bästa man" i sin profil, det talar för något och de lesta i den tråden är seriösa när de menar att de SKA HA en partner långt över deras liga för att de ska kunna tänka sig att ingå i en relation. Gällande singelmammor är det så sjukt att de som förr i var så långt nere i ranking att de fick vara glada om de hade mat på bordeidag har krav som att deras kille ska ha ett högavlönat jobb (jobb) eller en partner som "bryr sig om sin hälsa" är ett bra bevis på den totala inflationen som råder.

hypergami (att enbart söka sig uppåt stauts/ekonomiskt osv i sin dejting) bland kvinnor är väl hyfsat välkänt, men när det gälle rjust singelmorsorna så handlar väl också en del av det om att komma över tröskelsn för att de ska tycka att det är värt det.
Alltså att de egentligen helst asexuellt inte dejtar någon alls, men om det väl ska bli av så ska det fan i mig vara en riktigt drömprins. Då handlar det ju inte så mycket om vad som motsvarar deras dejting värde, utan vad som får de att börja rucka på sig.

Jag vet inte, jag bara spånar runt här.
Citera
2018-10-04, 14:24
Medlem
Krongjorts avatar
Markerade de kraven, som i eget tycke, skulle kunna anses helt acceptabla, nästan nödvändiga, att ha på en partner om man har barn sedan tidigare. Snygg och romantisk är möjligen inte nödvändigt som så, dessutom rätt så subjektivt. Skulle inte låta en kvinna, som inte besitter åtminstone det som markerats, att vara en potentiell andra stöttepelare för ens barn. Det kursiva kan nog ordna sig med tiden, annars lär det väl inte bli ett förhållande av det från början, kan tyckas.

* Singel
* Snygg
* Trogen
* Fräsch
* Snäll
* Social
* Ärlig
* Tycka om barn
* Ansvarstagande
* Kärleksfull

* Romantisk
* Glad/positiv
* Bra i sängen
Citera
2018-10-04, 15:05
Medlem
Mooons avatar
Ja du, du ser inte smajlisen i inlägget från 2010? Sedan är kraven inte vidare höga och verkligen inte extrema:

* Singel
* Snygg
* Trogen
* Fräsch
* Snäll
* Social
* Ärlig
* Tycka om barn
* Ansvarstagande
* Kärleksfull
* Romantisk
* Glad/positiv

Tvärtom så vart det ett kul initiativ och vem vet, några par hittade kanske varandra på de planerade kryssningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Trodde det var ett skämt först när jag ramlade in i tråden. Kan vara det absolut sjukaste jag läst som faktiskt bekräftar det som i åratals berättats av killar på flashback.

Skåda själva. http://www.familjeliv.se/forum/threa...singelmammor-d

Mammorna ställer krav på eventuella singelkillar i tråden att de måste vara snygga, bra i sängen och mycket mer. Annars är det inte värt mödan att ens ställa sig in i tråden och visa sig tillgänglig.

Så vad är då kraven för en singeltjej? Jo, inte mer än att man ska vara mamma, singel och desperat. Hur hade det låtit om kraven på killarna hade varit pappa, singel och desperat eller bara singel och desperat?

Lite självinsikt får man väl ha när man tror att en kille ska kunna fylla alla de där punkterna och samtidigt jaga en singelmorsa med barn att försörja. För sanningen är att om en kille redan uppfyller redan mindre av de punkterna som kvinnorna fastspikat så hade inte mannen ens behövt en singelmorsa.

Är inte detta ett bevis nog för att kvinnor har extrema krav? Hur fan ligger då kraven hos kvinnor som är unga, fertila och snygga?
Citera
2018-10-04, 17:59
Medlem
Sån är hon, den moderna svenska horkvinnan. Bara långa listor på krav utan någon som helst motprestation. Dessa kvinnor förväntar sig att kunna knulla runt och bli gravida och sedan hitta den perfekta mannen som försörjare åt deras små horungar.
Citera
2018-10-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakStorm
Sån är hon, den moderna svenska horkvinnan. Bara långa listor på krav utan någon som helst motprestation. Dessa kvinnor förväntar sig att kunna knulla runt och bli gravida och sedan hitta den perfekta mannen som försörjare åt deras små horungar.

HAHA, jävlar vilket ultra hat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in