2018-10-08, 19:36
Medlem
Hej,

Funderar på att boka ARN -> SZG i januari med Lufthansa via FRA.

Tiden mellan flygen är exakt en timme. Jag kommer att ha med incheckat bagage och båda flygen på samma biljett.

Vad tror ni, är detta möjligt (det borde ju vara det eftersom bolaget säljer biljetterna)? Sommartid har jag bytt flyg t.o.m. på mindre än en timme vid FRA men vintertid är jag lite skeptisk pga. mer risk för förseningar pga. väder.

Vad tycker ni? Prisskillnaden till andra flyg är flera tusingar så därför överväger jag detta!
Citera
2018-10-08, 19:49
Medlem
Savoys avatar
Ska inte vara nåt problem tycker jag, allt är ju Schengen. Värsta som kan hända är att du får övernatta i Frankfurt på Lufthansas bekostnad om det är ett sent kvällsflyg till Salzburg (om du missar det).
På en så kort vidareflygning hade jag kört på det om du inte har en strikt tid att passa på destinationen.
Citera
2018-10-08, 20:15
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Räcker gott och väl!
Citera
2018-10-08, 21:30
Medlem
cacas avatar
En timme brukar kännas jävligt lång när man är på random flygplats i Europa men fan vad kort om man är minsta försenad.

Det kommer räcka gott och väl i normalfallet, blir man försenad och missar flyg får man bara strula lite med boka om osv, oftast går det enklare om det är samma bolag som försenat och man får boka om med.

Har själv under affärsresor missat flyg och fått boka om, tillbringat timtal på terminaler, sovit över då flyg blivit inställt/osäkert när det går och även rusat som en galning mellan olika gater medan last call meddelats i högtalarn, de har även ropat på en personligen mr xxxxxxxx osv. Fan hatar mellanlandningar i Europa, men som plus kan sägas att det löser sig alltid och hem kommer man.
Citera
2018-10-14, 11:46
Medlem
Neksnors avatar
Bör ju vara lugnt då allt är "inrikes", men du kan kolla hur det ser ut med senare flyg (Lufthansa eller Star Alliance) under dagen mellan Frankfurt och Salzburg. Går det ett flyg en timme efter ditt så är nog det värsta som kan hända att du blir en timme sen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2983261

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in