Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2018-10-28, 21:37
Medlem
Miss-Brukares avatar
Om jag skiter i elpistolen och bara tar med ett luftgevär i delar finns det någon chans att svenska tullen sätter ihop det och mäter styrkan? Tänkte slänga kartongen. Kan man photoshoppa en faktura eller något som säger typ "airgun model xxx 10J" så att dem tror att det inte är licenspliktigt?
Citera
2018-11-05, 03:16
Medlem
Ett jävla tjat om svenska tullen. Svenska tullen är ett skämt precis som den svenska polisen, skolan, universiteten, politiken, sjukvården, media, kungahuset, militären osv. Du behöver inte oroa dig. De små resurser som finns i Sverige går till två saker: nyadeln och skatteverket. Dessa är de två områden som prioriteras. Resten finns det inga resurser till.

Jag bor i USA sedan 10+ år och flyger motvilligt till Sverige en gång per år för att blidka släkten. Jag har sett tullpersonal en enda gång och då stod de bara och kollade och såg allmänt utbrända ut av det höga skattetrycket. De orkar nog inte kolla några väskor om du nu skulle ha den osannolika oturen att de är där när du anländer. Men det är större sannolikhet att de inte är där utan är fullt upptagna av någon genus- och hbtq-konferens eller filar på Värdegrunden när du anländer.

Uppmanar dock inte till brott eftersom man bör följa lagen. Men risken att åka fast är nog försumbar. Åtminstone i Sverige. Däremot bör du inte bryta mot några regler i USA då det är ett seriöst och välfungerande samhälle.
Citera
2018-11-14, 14:13
Medlem
Miss-Brukares avatar
Nån som vet hur Tannerite ser ut på röntgen?
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2988367

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här