Citat:
Ursprungligen postat av
-93
varför skulle folk gå från ökande sd till kd speciellt med kds attityd till invandring som moderaterna?
L som går till KD? Varför då?
Detta är ju en ren spekulationstråd, så varken jag eller någon annan *vet*.
Jag tror dock att Busch-Thor utstrålar både energi och beslutsamhet som kommer gå hem, då man vid ett extraval i princip bara har sett partiledarna i perioden som varit efter riktiga valet, alltså ingen realpolitik.
Invandringen är långt ifrån så högprioriterad av svenska folket som den är på Flashback - hade diskussionerna här varit något att gå på hade ju SD haft absolut majoritet bland nuvarande riksdagspartier. Jag är inte ens säker på att det partiet skulle öka alls i ett extraval.
Däremot visar Ebba upp en pragmatism i denna fråga och åtminstone kan
diskutera även med SD. Och detta utan att vara M med Ulf Kristersson, utan ett parti som uppvisar ett visst socialt ansvarstagande.
Vandringen från L pga att L håller på att tappa kompassen trots att deras väljare är genuint borgerliga.
Ser inget parti i riksdagen med så hög tillväxtpotential som KD under Ebba. Under Alf Svensson och Göran Hägglund hade partiet fortfarande till stor del frireligiös mes-stämpel, vilket Ebba förstår och vill ändra till en uppenbart mer framgångsrik allmänborgerlig profil med sociala inslag, som tyska CDU eller andra stora kristdemokratiska partier i Europa.