Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meisterkatten74
fin knuff uppt idag, kper mer p lite lgre pris tror jag.. ngon teori ang dagens uppgng?
Svrt att analysera tycker jag. Zordix sprutade ju ut pm under en period och sedan radiotystnad. Det dr frvrvat vet vi vl inte s mkt om alls heller? Det r ett bolag med stabil ledning och jag tror p dem lngsiktigt. Vi var ju dock p dessa niver fr inte s lnge sedan och s kom en fr mig ofrklarlig dipp ned under 20 kr dr vi lg ett tag fr att sedan brja klttra med uppgngar p ver 10% vissa dagar. Denna resa upp tillbaka utan egentligen NGT nytt eller? I min bok kan det fortstta upp men av historien s kan vi lika ofrklarligt trilla tillbaka under 20. Annan sak om det kommer nyheter frn bolaget som strker.
Citera
2021-01-06, 02:43
Medlem
Kul att Jonas Olavi gillar Zordix i sin krnika. Mycket p gng och nytt frvrv snart? Bramble osv. Detta blir nog bra!
Citera
2021-01-07, 23:30
Medlem
Zordix r en P & D som VD startade med massa irrelevanta PM. Sedan brjade twittertomtarna. Luften kan g ur nr som helst.
Citera
2021-01-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Zordix r en P & D som VD startade med massa irrelevanta PM. Sedan brjade twittertomtarna. Luften kan g ur nr som helst.
Jonas Olavi gillar Zordix och han r vll aktie guru om ngon?
Senast redigerad av Trxhobit 2021-01-08 kl. 11:19.
Citera
2021-02-08, 21:18
Medlem
Zordix-PM, kper fransk frlggare

https://www.avanza.se/placera/pressm...games-sas.html

Detta kp r att jmfra med nr THQ kpte Kochmedia, eller nr Thunderful kpte Bergssala, eller nr EG7 kpte SoldOut. Kpet kommer vara ett viktig milstolpe i fortsatta expansionen. Zordix kommer f en helt annan omsttning och ett stabilt kassaflde.

Zordix r knappast en P&D utan ett litet (n s lnge) snabbvxande spelbolag.

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader

Swingtrader aka Fritz the Cat aka Spacegenius. Jag gillar verkligen dig, nr du inte r Gollum. Det var mycket av det du skrev (positivt) om Zordix som gjorde att jag fick upp gonen fr bolaget.

Du gjorde ett superbra arbete p din blogg https://fritzthecat1.wordpress.com/

Roligt ocks att du r tillbaka i Starbreeze nu igen, dr allting en dag brjade fr dig :-)
Citera
2021-02-09, 19:50
Medlem
Kommer att slnga in en hel del nr den gr ner lite till. Hr kommer det finnas snabba cash att tjna kommande mnaderna.
Citera
2021-02-09, 21:22
Medlem
Bolaget tog in 92 miljoner i en riktad emission i samband med frvrvet av Just For Games SAS

https://www.avanza.se/placera/pressm...games-sas.html

Vad som r intressant r att det r fler knda och vlrenommerade institutionella investerare. Dessa var de som tidigt var inne i Stillfront, Embracer och senare EG7.

Frvrvet samt de nytillkomna garna kommer kunna ta bolaget lngt, ett frsta steg r att sikta p att skapa ett bolag i EG7:s storlek, brsvrde 8,5 miljarder. Inte alls omjligt med duktig ledning, investerare med vlfyllda fickor att Zordix r dr om 2 r. Bde Embracer och EG7 (tidigare Toadman) skapade sin resa genom att kpa en frlggare/distributr, precis p samma stt som Zordix gjort nu. De har i samband med kpet bde ftt en omsttning och kassaflde till en relativt lg peng.

Om Zordix skulle ta sig till EG7s vrdering s r 10x pengarna frn dagens vrdering.
Citera
2021-02-13, 16:03
Medlem
Ja! Hr ser vi en uppvrdering minsann! Fort har det gtt men jag ligger kvar och kar ven p. Det var vll kul och en liten knpp p nsan fr baisset i trden!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-02-13 kl. 16:06.
Citera
2021-06-11, 20:41
Medlem
Det tuffar p fr Zordix. Nu r vll Bramble nsta stopp. Och fint frvrv senast. Man fr nog ha tlamod s blir det bra till slut.
Citera
2021-07-30, 23:05
Medlem
Fin utveckling p sistone, vad tror ni kursen ligger p i hst? ngrar bittert att jag inte kpte mer fr drygt ett r sedan 😀

Har stuvat om i portfljerna och det r en betydande del zordix hos mig nu. Hoppas det kursen snart sticker ivg!
Citera
2021-07-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meisterkatten74
Fin utveckling p sistone, vad tror ni kursen ligger p i hst? ngrar bittert att jag inte kpte mer fr drygt ett r sedan 😀

Har stuvat om i portfljerna och det r en betydande del zordix hos mig nu. Hoppas det kursen snart sticker ivg!
Ha ha! Vad kursen ligger p i hst r ju nstan omjligt att sga. Men vi fr vllan se! Ett spnnande bolag r det i alla fall!
Citera
2022-01-27, 17:49
Medlem
R5As avatar
Vad hnder med aktien? Den rasade innan skamligheterna brjade p brsen, styrelse som inte kommunicerar ut ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in