Lite mer info
Oklart om Eskilstunamannen är zigenare. Någon annan kanske kan bekräfta eller dementera denna Larsson-uppgift.
Citat:
Stig Larsson minns fel och/eller skarvar påtagligt rörande följande. Skjutandet skedde aldrig mot två personer - endast en, BO, blev hotad med revolvern (en uppborrad revolver av märke HS) och därefter skjuten i halsen. BO:s kamrat stod en bit ifrån, han sprang efter nedskjutningen av BO därifrån genom parken (med rädsla för att bli skjuten i ryggen), fler skott avlossades inte.I författaren Stig Larssons självbiografi När det känns att det håller på ta slut (Albert Bonniers Förlag, 2017) berättar han om en episod där han besöker en vän som är intagen på Karsuddens sjukhus i början av 1980-talet. Där spelar Larsson och vännen minigolf med den s k "Eskilstunamannen". Denne man var enligt Larsson zigenare och satt på Karsudden för att han skjutit ner två personer i en park för att de inte hade eld till hans cigarett. Det framgår inte om offren avled, eller om de "bara" blev skadeskjutna.
Jag hade aldrig tidigare hört talas om denne "Eskilstunaman". Är det någon på forumet som vet mer om detta? Eller är det blott en skröna, ev något Larsson minns fel?
Jag hade aldrig tidigare hört talas om denne "Eskilstunaman". Är det någon på forumet som vet mer om detta? Eller är det blott en skröna, ev något Larsson minns fel?
Oklart om Eskilstunamannen är zigenare. Någon annan kanske kan bekräfta eller dementera denna Larsson-uppgift.
Citat:
Dessa två för mord dömda hade kontakt med varandra till och från på Karsudden, de var på olika avdelningar. Jag har en uppgift om att båda var där samtidigt, så sent som 1986, dvs. ett par år efter morden. Stig Larsson-vännen sedan utskriven före Eskilstunamannen.
Citat:
Eskilstunamannen folkbokfördes i Borlänge i början av 1988.
Eskilstunamannen flyttade till Borlänge lite senare, och var skriven där till cirka mitten av 90-talet - en korrigering från min sida.
Citat:
Ca 10 avsnitt ska det ha varit. Någon som vet vad dessa har gällt?
Han förekom under ganska många avsnitt i kriminalregistret när han dömdes 1983 för mordet 82. Kanske en fingervisning om varför han var på församlingen skriven där åren före?
Citat:
Finns ännu senare domar. Senaste är från 2017.
Under senare år har han dömts för annan brottslighet.
2011 dömdes han t.ex. för bl.a. vapenbrott och narkotikabrott till skyddstillsyn och samhällstjänst. Apropå vapenbrott så dömdes han vid morddomen 1983 även för olaga vapeninnehav.
2011 dömdes han t.ex. för bl.a. vapenbrott och narkotikabrott till skyddstillsyn och samhällstjänst. Apropå vapenbrott så dömdes han vid morddomen 1983 även för olaga vapeninnehav.
Senast redigerad av KommentarX 2018-12-08 kl. 15:42.
Senast redigerad av KommentarX 2018-12-08 kl. 15:42.