• 3
  • 4
2018-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Denna uppgift går förbi programmeringssyntax, för att klara en sådan här uppgift med gott resultat behövs kunskaper i datavetenskap också, speciellt sökalgoritmer, sortering, trädstruktur osv. Det är inte heller dåligt att ha kunskap om polynomiell värsta-fallet komplexitet, NP och P problem.

Rent syntaxmässigt måste du veta hur man hanterar arrayer, villkorssatser, "loopar" och helst modulus också, men nödvändigtvis inte så mycket mer.

En vanlig användning av trådar som du började denna uppgift med är t.ex. multitrådade servrar som jag i framtiden kan hjälpa dig om du skapar en tråd för det,det är ett något av mitt expertområde.

ja okejokej får titta på dedär! Detta var uppgift för betyg A, därför läraren "slängde iväg" denna uppgiften

Men ska kolla på det du nämnt och försöka lära mig det!

Okej! Trådar verkar väldigt intressant och ser fram emot att lära mig av dig om du har intresse till att hjälpa lite i framtiden
Citera
2018-12-02, 22:53
Medlem
Nyfiken på om det finns någon bättre lösning än den naiva O(n^2)-lösningen?

Att läraren stannar 1 minut per plats kan man modellera som att man som startvärde ger alla positioner sitt index som värde, eftersom det är den extra tid man får "gratis", sedan kan man bara subtrahera indata på alla positioner för att dra bort den faktiska extratiden som behövs, och alla positioner som har >=0 i värde kommer hinna bli klara. Men en trött söndagshjärna har svårt att hitta mönster som gör att man inte måste ändå utföra denna operation utifrån alla möjliga startpositioner då t1, t2... t_n är en lista slumpmässiga värden.
Senast redigerad av allan78 2018-12-02 kl. 23:05.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in