2018-11-09, 14:19
Medlem
papperskulas avatar
Har outlook på jobbet, tycker det är enkelt att strukturera/organisera i den mailen.

Privat körde jag tidigare hotmail, och nu kör jag gmail... men har aldrig varit bekväm med någon av dessa, tycker allt känns rörigt och ologiskt. Tips på bra gratis-mail tack!
Citera
2018-11-09, 14:31
Medlem
MrKleins avatar
Jag använder Outlook, Gmail, Protonmail, Mailfence och Startmail. Alla är gratis förutom Startmail som kostar ca 500:- per år.

Protonmail, Startmail och Mailfence är överlägsna när det kommer till integritet. Outlook är överlägsen när det kommer till användarvänlighet och Gmail var coolt 2010 och är mest något som hänger kvar.

Jag rekommenderar Mailfence för ditt ändamål då den likt Outlook är väldigt avancerad och har flera funktioner så som kalender, en egen variant av Onedrive osv. Som sagt så är den gratis.
Citera
2018-11-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Har outlook på jobbet, tycker det är enkelt att strukturera/organisera i den mailen.

Privat körde jag tidigare hotmail, och nu kör jag gmail... men har aldrig varit bekväm med någon av dessa, tycker allt känns rörigt och ologiskt. Tips på bra gratis-mail tack!

Använd valfri mail, och sedan ett ordentligt mailprogram t.ex. Thunderbird för att hålla koll på mailen.
Citera
2018-11-09, 15:57
Medlem
DR-Drunks avatar
Använder flera mail tjänster med Thunderbird. Hotmail är ju klart enklast men kör man egen server så är det överlägset. Då måste man ha koll på ssl och så vidare men det är inte hjärnforskning.
Citera
2018-11-09, 17:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula

Vill du ha förslag på mailleverantör eller mailklient?
Thunderbird är en utmärkt mailklient dom kan användas till i stort sett vilken mailleverantörs tjänst som helst.
Citera
2018-11-11, 11:30
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Använd valfri mail, och sedan ett ordentligt mailprogram t.ex. Thunderbird för att hålla koll på mailen.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vill du ha förslag på mailleverantör eller mailklient?
Thunderbird är en utmärkt mailklient dom kan användas till i stort sett vilken mailleverantörs tjänst som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Använder flera mail tjänster med Thunderbird. Hotmail är ju klart enklast men kör man egen server så är det överlägset. Då måste man ha koll på ssl och så vidare men det är inte hjärnforskning.

Tack alla! Verkligen ett bra program, grymt nöjd!

Ingen aning om jag kör egen server eller vad ssl är, men allt verkar fungera iaf :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in