Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chockladvin
Ingen aning. Svårt o lita på folk o tror ingen tkr om mig.
När jag e singel har jag alltid ngn kille att flirta med eller är på G med någon. Så inte riktigt upplevt de där singellivet sen jag var liten. Alltid van vid att ha någon.
Du nämner bara killar och hur du känner dig otillräcklig i relation med dem. Hur ser ditt sociala liv ut i övrigt? Kompisar, kollegor, grannar, släktingar? Finns det några relationer i ditt liv där du har lättare att lita på personerna och känner att de tycker om dig?
Citera
2018-11-11, 12:51
Medlem
Citat:
Fan inte hört av han på skitlänge
Vrf skiter han i mig så. Drunknar av ångest. De här med pojkvän kan inte va min grej

Jag tänker inte ringa iaf vill inte verka på.. O skulle han inte svara skulle jag må ännu sämre
Oavsett huruvida det är "din grej" eller inte att vara i en parrelation, låter det främst som att destruktiva relationer där du inte får vad du behöver och känner dig ångestfylld inte är din grej. Det finns andra typer av relationer, och du ska inte behöva må som du gör i relationer med andra. Hur kommer det sig att du inte tar det på allvar när du mår såhär dåligt?
Citera
2018-11-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jobba med att slappna av och känna tillit och trygghet.

När ni hörs/ses igen, så älskar han dig fortfarande, och han lämnar dig inte.
Ser du ett mönster?

Du kan tryggt förvänta dig att samma sak händer varje gång. Han kommer inte att göra något oväntat. Han kommer inte att lämna dig plötsligt och oväntat. Din oro är irrationell, och den resulterande fixeringen riskerar att gå överstyr.

Slappna av, tänk på annat och gör något för dig själv när du inte är med honom. Träna, läs, umgås med släkt/vänner, hitta en hobby etc. Tvinga dig själv att trycka bort tankarna på killen, och tvinga dig själv att hitta lugn och balans med ett annat fokus.

Seriöst... SLAPPNA AV!

Lycka till!

(Du kommer bli tvungen att jobba bort en liten ”felprogrammering” som du har med dig sedan barndomen. Ingen större fara, men förr eller senare få du ta tag i saken.)
Här blir jag lite konfundersam. Är det verkligen önskvärt att "slappna av" i en relation som uppenbart är destruktiv i flera avseenden? Att knyta an till personer som skadar en bör knappast vara någonting att eftersträva. Som det är nu har TS åtminstone en känsla av att relationen är fel - av helt legitima skäl. Du skriver att TS inte behöver oroa sig, att ingenting oväntat kommer ske. Har du missat att TS skrev att partnern varit fysiskt våldsam vid flera tillfällen och slagits? I andra relationer skulle säkert ditt svar vara behjälpligt, men här? Nej.
Citera
2018-11-11, 13:15
Medlem
Eoppoyzs avatar
Byt pojkvän till en bättre och gå i terapi.
Citera
2018-11-11, 21:33
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotheraccount
Här blir jag lite konfundersam. Är det verkligen önskvärt att "slappna av" i en relation som uppenbart är destruktiv i flera avseenden? Att knyta an till personer som skadar en bör knappast vara någonting att eftersträva. Som det är nu har TS åtminstone en känsla av att relationen är fel - av helt legitima skäl. Du skriver att TS inte behöver oroa sig, att ingenting oväntat kommer ske. Har du missat att TS skrev att partnern varit fysiskt våldsam vid flera tillfällen och slagits? I andra relationer skulle säkert ditt svar vara behjälpligt, men här? Nej.
Japp, jag hade missat biten om våld i relationen.

Glöm vad jag skrev.

Lämna!
Citera
2018-11-12, 19:50
Medlem
Känt ett tag att relationen inte ger mig nånting, mest problem. Hur fan gör jag slut? Vad säger jag? Har fortfarande kännslor o kommer sakna honom men för min egenskull är de nog bäst o lämna men måste ju säga varför.. Kom med tips
Citera
2018-11-13, 16:15
Medlem
Citat:
Känt ett tag att relationen inte ger mig nånting, mest problem. Hur fan gör jag slut? Vad säger jag? Har fortfarande kännslor o kommer sakna honom men för min egenskull är de nog bäst o lämna men måste ju säga varför.. Kom med tips
Du verkar har kommit fram till en insikt och ett beslut, och lyckas formulera anledningen alldeles ypperligt i första meningen ovan. Du kommer klara det här galant! Lycka till, och berätta gärna hur det gick!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in