Citat:
Ursprungligen postat av Four Roses
Men handen på hjärtat killar, om ni låg på hålet - som troligen Danielsson gjorde- och världen plötsligt stod i brand, skulle ni då rycka ut slangen för att rädda världen? Det skulle inte jag i alla fall.
Det här är ett rimligt händelseförlopp:
LD smet hemifrån med en ursäkt att han skulle jobba. Jag bryr mig inte så mycket om LD och hans sexliv, men det är inte otroligt att han hittat en mer intressant kvinna än den han har hemma.
Under sin kärleksstund så kommer nyheter om katastrofen. LD som inte varit med om något liknande rationaliserar bort den som något som inträffar i ett U-land. Möjligtvis ringer han någon för att kolla läget. Han tillbringar dock tiden hos sin käresta, därav utebliven bevisning om motsatsen. Ja, jag kan säga så eftersom bevisning på motsatsen har mörkats och hemligstämplats av regeringen.
LD får knulla vem han vill. Han får bedra sin fru, det är mig fullkomligt likgiltigt. Men han får inte bedra folket som betalar hans höga lön. Folket förtjänar ansvarsfulla tjänstemän för sina skattepengar. Annars ska han avgå, helst utan fallskärm, men det är väl en utopi.