2006-02-16, 22:25
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimsig
Tack Webbe. Hur HE ser ut har jag inte kunnat finna. Har de tu "äktenskapstycke" har hon också begåvats med flyende haka och flackande blick.
Bild HE (t h).

"Zamjenica ministra vanjskih poslova Bosne i Hercegovine gđa Lidija Topić susrela se danas sa savjetnikom za vanjsku politiku premijera Kraljevine Švedske, gđom H**** E******."
ref. http://www.mvp.gov.ba/HTML/Arhiva/Bo..._April_2k4.htm
Citera
2006-02-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Bild HE (t h).

Se där, hon var ju riktigt stilig.. Då förstår jag varför mannen med den "flyende hakan och de flackande ögonen" inte prioriterade tsunamikatastrofen.

Det är väl numera ett mer eller mindre etablerat faktum att han tillbringade natten med kvinnan i fråga?

Han är förhoppningsvis gift och frugan är ovetande, annars blir skandalfaktorn betydligt lägre..
Citera
2006-02-16, 22:39
Medlem
Bengt Barons avatar
Svårt att rädda världen när Eduards drar i tråden kanske.
Citera
2006-02-17, 08:31
Medlem
Dom har tydligen ätit middag tillsammans ofta

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...780065,00.html
Citera
2006-02-17, 09:12
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervopojken
Dom har tydligen ätit middag tillsammans ofta

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...780065,00.html

Aftonbladet hintar väldigt tydligt om den otrohetsaffären i sina artiklar..
Citera
2006-02-17, 09:26
Medlem
Cubicle Kids avatar
Power is sexy

Ber att få påminna vissa individer i detta forum om vad den lille, fete och skallige Henry Kissinger svarade, när han sågs för femtielfte gången med två vackra blondiner: "Power is sexy".
Citera
2006-02-17, 09:36
Medlem
tomibollen_2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monarkisten
Det rycktas i UD:s korridorer att en av GP:s statssekreterare L*** D********* inte alls var på regeringskansliet på annandagen efter Tsunamin utan hos sin älskarinna departementsrådet H**** E****** vid Statsrådsberedningen.

För att dölja detta behagade vår gode LD ljuga om att han cyklade ner till kontoret och genomförde stordåd för att rädda nödställda svenskar.

Mot denna bakgrund är det inte svårt att förstå att väldigt få medarbetare mötte honom på kontoret.

En magnifik första post
Citera
2006-02-17, 10:35
Medlem
Utdrag ur Skatteverkets riktlinjer för representation:

"Du får göra avdrag för kostnader för lunch, middag eller supé i samband med representation med högst 90 kronor per person och tillfälle. Är du inte skattskyldig till moms får du göra avdrag med högst 112,50 kronor. Kostnader för vin och sprit får ingå i beloppet. Även om det gäller representation vid jubileum eller med utomnordiska gäster får man inte göra högre avdrag."

När en vanlig svensson ska representera internt eller externt så finns det strikta regler för hur mycket det får kosta. Detta gäller tydligen inte för politrukerna i regeringen. Till råga på allt annat så är det vi (svenska folket) som ska betala för dessa excesser. Det gör ju inte saken bättre att han försöker hemlighålla att det varit intern representation.

Kolla på listan nedan, det är ju definitivt toppställen, både i Sverige och utomlands. All makt korrumperar...

PJ Clarkes , New York, 14 september 2005: 1 474 kr.
L’Impero restaurant, New York, 15 september 2005: 1747 kr.
Johannas skafferi, Löderup, 29 juli 2005: 752 kr.
Naglo, Stockholm, 6/5 2005: 600 kr.
American Colony Hotel, Jerusalem, 14 mars 2005: 2819 kr.
Shed 5 restaurant & bar, Wellington, 15 februari 2005: 4119 kr.
Doyles Seafood, Sydney, 16 februari 2005: 1012 kr.
Docks Oyster bar, New York, 27 november 2004: 1800 kr.
Asia de Cuba, London, 28/9 2004, London: 4354 kr.
Sparks Steak House, New York, 20/9 2004: 3825 kr.
Edsbacka krog, Sollentuna, 15 september 2004:8406 kr.
Fredsgatan 12, Stockholm, 8 juli 2004: 638 kr.
Operakällaren, Stockholm, 24 juni 2004: 666 kr.
Pontus in the Green House, Stockholm, 8 april 2004: 1933 kr.
La Maison du Cygne, Bryssel, 12/12 2003: 9 887 kr.
Ristorante Cantanapoli, Neapel, 28/11 2003:2 080 kr.
Cafe Opera, Stockholm, 9/7 2003: 412 kr.
Ristorante Boccondivino, Rom, 23 juni 2003: 3328 kr.
Citera
2006-02-17, 10:41
Medlem
WK4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Aftonbladet hintar väldigt tydligt om den otrohetsaffären i sina artiklar..

Slutresultatet av det här är solklart!

GP har insett att han måste göra någon form av offer och då ryker polaren LD. Pravda "avslöjar" efter godkännande från GP. LD får några månaders "karantän" och sen får han en reträttpost som ambassadör eller något liknande.
Citera
2006-02-17, 10:48
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monarkisten
Det ryktas i UD:s korridorer att en av GP:s statssekreterare L*** D********* inte alls var på regeringskansliet på annandagen efter Tsunamin utan hos sin älskarinna departementsrådet H**** E****** vid Statsrådsberedningen.

För att dölja detta behagade vår gode LD ljuga om att han cyklade ner till kontoret och genomförde stordåd för att rädda nödställda svenskar.

Mot denna bakgrund är det inte svårt att förstå att väldigt få medarbetare mötte honom på kontoret.
Det där var faktiskt det första jag tänkte när han slingrade sig under förhöret, låter som att han var hos älskarinnan, men då trodde jag bara det var mina fantasier, lyssnade på Dan Browns i cirkelns mitt som har en senator som skyller på extrajobb för att få springa till älskarinnan, märkligt.

Särskilt Freudianskt var väl felsägningen, "vakterna såg väl mig", precis som om han presenterade ett fiktivt scenario, givetvis hade han sagt "vakterna såg mig" om han verkligen varit där.
Citera
2006-02-17, 11:28
Medlem
ABZeta99s avatar
Intressant hur någon (journalist på AB ?) först låter "bomben" brisera på en "mer eller mindre obskyr site" (i makthavarnas ögon) som FB, för att sedan kunna gå publikt i tidningen med detta.

Att dessa fakta varit "kända" länge för en hel del journalister är uppenbart. Precis som mycket annan information, som inte bör göras allmän, eftersom sådana avslöjanden skulle innebära såväl en undaskymd plats vid framtida pressträffar mellan Perssons Pack och massmedia, som att bli struken från inbjudningslistan till de mer "informella träffarna".

I värsta fall skulle det också kunna innebära en framtid som notisklippare, sedan chefsredaktören omplacerat den ouppfostrade journalisten, på anvisning från HSB.

Nu behöver han Persson ett "bondeoffer", för att själv slippa ta konsekvenserna av sitt och den övriga regeringens handlande under Tsunamikatastrofen.

Då är det bra om detta offer också är riktigt skitit först, så att det blir det som stannar kvar i folks medvetande, varför HSB säkert agerat som "puppetmaster" i det här fallet.

Naturligtvis genom ombud.

Visst vore det bra med en massmedia som granskar makten, men vi lever med en, som styrs av denna makt.

Prosit!
Citera
2006-02-17, 11:42
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Det där var faktiskt det första jag tänkte när han slingrade sig under förhöret, låter som att han var hos älskarinnan, men då trodde jag bara det var mina fantasier, lyssnade på Dan Browns i cirkelns mitt som har en senator som skyller på extrajobb för att få springa till älskarinnan, märkligt.

Samma här, men jag tyckte att det verkade orimligt att en man som liknar ett amfibiedjur i ansiktet skulle ha en älskarinna.
Nu vet att makt verkligen är sexigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in