Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-30, 00:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Du är inte normal. Tjatar om Ryssland HELA finns det ingen tråd som handlar om det där du kan skriva istället för här i en tråd om Gula Västarna i Frankrike ??!

1,200 som protesterar mot narkotikabrott o flera sågs dras iväg men de visas inte mer än en, har de inget internet där eller ??

Lille idag under Acte 33 Jämför gärna!! EN HANDIKAPPAD tas om hand av fransk polis!!
https://twitter.com/legneral2/status...71949632217098

Att DU inte ser mig som normal tar jag som en stort plus. Tack. I vanlig ordning skriver du så dåligt att man måste läsa om allt minst en gång. Skriv in dig på komvux i höst.

Är det inte lite tragikomiskt att de krympande gula leden idag drar omkring i en rekordvärmebölja? De som vägrade en bränsleskatt för klimatet. Surt måste det vara för er Macron-hatare att också se att 75% av fransmännen är nöjda med regeringens hantering av värmeböljan.
Citera
2019-06-30, 12:30
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu vill vi veta resultatet av tantens förutsägelser! Hon kan ju nu kan rapporterar om detta och om hur mycket pengar hon samlat in till de drabbade!!

Hand hjärta med alla fjollor!!
Det hände inte ett smack förra lördagen! Man blockerade nagra vägar ett tag innan polisen fick bort dom.
Citera
2019-06-30, 12:32
Medlem
jardins avatar
Citat:
Var får du siffran 10 ifrån?
Star i rubriken i länken. Fast pa franska.
Citera
2019-06-30, 15:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Du är inte normal. Tjatar om Ryssland HELA finns det ingen tråd som handlar om det där du kan skriva istället för här i en tråd om Gula Västarna i Frankrike ??!

1,200 som protesterar mot narkotikabrott o flera sågs dras iväg men de visas inte mer än en, har de inget internet där eller ??

Lille idag under Acte 33 Jämför gärna!!https://twitter.com/legneral2/status...71949632217098 EN HANDIKAPPAD tas om hand av fransk polis!!

Som några av oss skrivit tidigare i tråden är fransk polis generellt sett tuff i många demonstrationer. Det är ingen nyhet. Rätt eller fel kan diskuteras, anledningarna likaså. Men du verkar var helt besatt av polishat och att fransk polis enbart riktar in sig på de gula västarna- där det också alltid rör sig om "Macrons infiltratörer" när västarna spårar ur.

Som lite motvikt till din ensida rapportering om de franska poliserna som bara går till attack mot de gula västarna kan du här se hur de spejade ner miljöaktivister i Paris i förrgår. :

https://twitter.com/ClementLanot/sta...72431241306112

https://www.lemonde.fr/planete/artic...3227_3244.html
Citera
2019-06-30, 17:16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att DU inte ser mig som normal tar jag som en stort plus. Tack. I vanlig ordning skriver du så dåligt att man måste läsa om allt minst en gång. Skriv in dig på komvux i höst.

Är det inte lite tragikomiskt att de krympande gula leden idag drar omkring i en rekordvärmebölja? De som vägrade en bränsleskatt för klimatet. Surt måste det vara för er Macron-hatare att också se att 75% av fransmännen är nöjda med regeringens hantering av värmeböljan.

På vilket sätt skulle bensinskatten påverka klimatet? Vore ju jävla intressant att få förklarat.

När det gäller värmeböljan så gör nog den äcklige Macron så gott han kan. Han vet att han är oerhört impopulär. Men i en sån här sak kan han faktiskt göra något vettigt och hjälpa folk så gott det går. Det kostar lite, mycket finns färdig planerat (värmeböljor är inget nytt i Frankrike, det är minst en varje år). Samtidigt kan han ta åt sig en del av äran.

Visserligen så har ju gula västarnas underbara protester klingat av, men det pågår fortfarande en del. Det måste ju vara den längsta proteströrelsen i Fransk modern historia, och bara det är ju väldigt positivt, det måste du ju hålla med om. Även om detta klingar ut helt, så är det ju ändå något som måste se som hoppingivane.
Citera
2019-06-30, 17:52
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Som några av oss skrivit tidigare i tråden är fransk polis generellt sett tuff i många demonstrationer. Det är ingen nyhet. Rätt eller fel kan diskuteras, anledningarna likaså.
Postat hundratals fall nu säkert, ni vägrar diskuterar det varenda gång och börjar prata om Ryssland och massa annat så nej, de kan ni tydligen inte diskutera.

Citat:
Men du verkar var helt besatt av polishat och att fransk polis enbart riktar in sig på de gula västarna- där det också alltid rör sig om "Macrons infiltratörer" när västarna spårar ur.
Jag är inte alls besatt av hat! Nu säger du bara saker igen för vara elak igen!
Mår urdåligt av de där våldet o hur brutalt det är o polisen hela tiden säger att de ingen ska klaga för de borde skjutit oss. Det kan inte vara normalt.

Acte18 på Champs Elysee var polisens provokatörer som jag förklarat och visat, dem rörde man inte sen sattes militären in. Jag hittade inte bara på något och den taktiken är inte fransmännen överraskade att polisen använder.

Citat:
Som lite motvikt till din ensida rapportering om de franska poliserna som bara går till attack mot de gula västarna kan du här se hur de spejade ner miljöaktivister i Paris i förrgår.
”Som lite motvikt” 🙄 allt är motvikt med andra fall hela tiden. Även Expressen skrev nu när de var andra än Gilets Jaunes https://www.expressen.se/nyheter/kli...ande-i-paris-/ (senast de skrev om Gilets Jaunes var just Acte18 då alla svenska tidningar gjorde det! Obehagligt hur styrd median är, vilka våldsamma dårar polisen är och reser sig någon så slås de brutalt ner.
Kan de göra så med de franska folket kan de göra de med vem som helst.

de använder inte ens sån gas som mot GJ utan någon annan.

Här är fall av våldsamhet!
https://desarmons.net/index.php/2019...e-2018/‬

Länk till mina vänner som inte har Twitter men kan dela här också en gång.
Acte XXXIII (33) 🇫🇷 https://medium.com/p/5a5058082ede
Fast låten i början är nog en vänstersång, hörde de först nu inte jag som la in den o inte min musiksmak direkt. (andra videon la jag ditt bara för retas men de var nog dumt men orkar inte ändra nu igen.)
Citera
2019-06-30, 17:55
Medlem
dufrianords avatar
Sötaste jag sett från Lille kom upp nu!

✌️😘 Lille manifestation Acte 33 des Gilets Jaunes
Communion entre les gilets jaunes, une mère et son enfant
https://twitter.com/d_mos_kr_a_tos/s...24716808441856
Lille (North of France) demonstration Act 33 of the Yellow Vests
Communion between the yellow vests, a mother and her child😉😍

Hur kan man inte bara älska Gilets Jaunes? Så gulligt! 🤗
Citera
2019-06-30, 17:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
På vilket sätt skulle bensinskatten påverka klimatet? Vore ju jävla intressant att få förklarat.

När det gäller värmeböljan så gör nog den äcklige Macron så gott han kan. Han vet att han är oerhört impopulär. Men i en sån här sak kan han faktiskt göra något vettigt och hjälpa folk så gott det går. Det kostar lite, mycket finns färdig planerat (värmeböljor är inget nytt i Frankrike, det är minst en varje år). Samtidigt kan han ta åt sig en del av äran.

Visserligen så har ju gula västarnas underbara protester klingat av, men det pågår fortfarande en del. Det måste ju vara den längsta proteströrelsen i Fransk modern historia, och bara det är ju väldigt positivt, det måste du ju hålla med om. Även om detta klingar ut helt, så är det ju ändå något som måste se som hoppingivane.

Kortfattat är syftet med "taxe carbone" att minska användningen av fossila bränslen.

https://www.lemonde.fr/les-decodeurs...2_4355770.html

Det är nytt med en värmebölja av den här omfattningen redan i juni. Sommarlovet har inte ens börjat och många slutprov har fått ställas in i skolorna, bara för att ge exempel på att situations är ny. Det nya är också att värmeböljorna lär komma oftare, vara längre och bli…. varmare.

Det är inget nytt med protester som varar från höst till nästa sommar, snarare en regel, även om gula västarna som rörelse skiljer sig åt. Jag vet inte vad jag ska hålla med om. Det finns positiva saker med västarna, men som jag skrivit tidigare har de missat ett gyllene tillfälle att organisera sig och verkligen bli en kraft i samhället. Glöden pyr fortfarande och protester kan flamma upp, absolut, men som sagt, tåget har gått. Kanske lärdomen av detta misslyckande kan leda till annat framöver.
Citera
2019-06-30, 18:08
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Kortfattat är syftet med "taxe carbone" att minska användningen av fossila bränslen.

https://www.lemonde.fr/les-decodeurs...2_4355770.html

Det är nytt med en värmebölja av den här omfattningen redan i juni. Sommarlovet har inte ens börjat och många slutprov har fått ställas in i skolorna, bara för att ge exempel på att situations är ny. Det nya är också att värmeböljorna lär komma oftare, vara längre och bli…. varmare.

Det är inget nytt med protester som varar från höst till nästa sommar, snarare en regel, även om gula västarna som rörelse skiljer sig åt. Jag vet inte vad jag ska hålla med om. Det finns positiva saker med västarna, men som jag skrivit tidigare har de missat ett gyllene tillfälle att organisera sig och verkligen bli en kraft i samhället. Glöden pyr fortfarande och protester kan flamma upp, absolut, men som sagt, tåget har gått. Kanske lärdomen av detta misslyckande kan leda till annat framöver.

Nu börjar han prata om vädret istället blir snart tokig!!Är de inte mycket värre väder i Ryssland då?
Sommaren har varit kallare än normalt med ihållande hagelskurar över Europa och nu blev de sommarvärme tillslut och direkt börjar tidningarna skriva som världen ska gå under. Blir svalare redan i början av veckan som kommer. Är inget konstigt att de blir varmt på sommaren

Gula Västarna handlar om mycket mer än en ”värmebölja”
Citera
2019-06-30, 18:18
Medlem
dufrianords avatar
Citat:

Tåget går varje helg, här är det, beundra andfåddhet! https://twitter.com/callystor/status...59925514383361

Inte mycket positivt du sagt om dem men en del ogillar dem när de inte går precis efter dem själva.
De finns inget alternativ, slår de ner detta så är det kört inte bara för Frankrike utan resten av Europa också. Kan de göra så med fransmännen så går de lätt med alla oss andra.

Inte kunna få demonsterar i Europa de är ett otäckt samhälle som växer fram nu, kan man inte gnälla på de varma vädret, ryssar eller att man missat tåget utan ta sig på en gul väst och protestera!
Citera
2019-06-30, 19:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Tåget går varje helg, här är det, beundra andfåddhet! https://twitter.com/callystor/status...59925514383361

Inte mycket positivt du sagt om dem men en del ogillar dem när de inte går precis efter dem själva.
De finns inget alternativ, slår de ner detta så är det kört inte bara för Frankrike utan resten av Europa också. Kan de göra så med fransmännen så går de lätt med alla oss andra.

Inte kunna få demonsterar i Europa de är ett otäckt samhälle som växer fram nu, kan man inte gnälla på de varma vädret, ryssar eller att man missat tåget utan ta sig på en gul väst och protestera!

Nu kör du med dina konspirationsteorier igen. Vilka slår ner dem? Soros? 33 helger i rad har de gula västarna fått trampa runt nu. Ett lysande exempel på att Frankrike är en demokrati, en demokrati som ni så gärna spottar på här i tråden.

I sista stycket spårar ditt språk ut igen och blir obegripligt.
Citera
2019-06-30, 20:49
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Nu kör du med dina konspirationsteorier igen. Vilka slår ner dem? Soros? 33 helger i rad har de gula västarna fått trampa runt nu. Ett lysande exempel på att Frankrike är en demokrati, en demokrati som ni så gärna spottar på här i tråden.

I sista stycket spårar ditt språk ut igen och blir obegripligt.

Vilka som slår dem? De kan du väl inte missat att polisen gör? Men du har inte kommenterat ett enda fall av våldet så du kanske inte vet? om alla rättigheter tas ifrån en är de fortfarande en demokrati då?

Förstår verkligen inte hur du kan tycka så men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in