Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-01, 14:49
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Det är inte därför jag skriver så, men det är bara ännu en sak jag kommer hoppa över att förklara för dig.
Vi tar det en gång till Benny! Vi, du, jag och alla andra på Flashback vet inte vad som hände när den mörkhyade mannen gick fram till kamerateamet.

Det här förstår du av någon anledning inte, det går bara inte in och jag är inte förvånad att just en person som du har så starka fördomar.
Vi fortsätter...
Det finns bildbevis på pojkens agerande.
Det finns inga bevis mot den mörkhyade mannen.
Att jag frågar vad lipsil menar innebär inte att jag drar allt "in absurdum", det är dock möjligt att du upplever det så pga att du inte är van att behöva anstränga hjärnan, men jag är övertygad om att de allra flesta inte håller med dig att det är att ta det för långt.

Vidare var frågan relevant därför att när man konkretiserar vad det innebär i praktiken så kan man så gott som alltid belysa att det är kraftiga överdrifter.

Invandrare blir inte rika eller lever lyxliv via bidrag och skadestånd. En mycket stor majoritet lever med betydligt lägre levnadsstandard än den genomsnittlige svensken även om de får bidrag.
Du loopar om och om igen om dina negervänner och att brott skall anmälas.

Du tycker att du själv skall anmälas om du går mot röd gubbe? Jadå...

Problemet med filmteamet är att vi normala tror på OV och teamet emedan du väljer motsatsen pga dina fördomar, men det förstår inte du.

På samma vis säger jag då att negrerna mobbat killen till den grad att han kallade dom vid sitt rätta namn, nämligen neger.

Du gillar inte det, så mitt råd är en flytt för dig. Kenya eller Somalia. Du slipper OV, snapchattande vita pojkar och du får deltaga i våldtäkter av spädbarn.

Allra klaar!
Citera
2018-12-01, 20:57
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Tack för ett konkret exempel.

Om vi bortser från hur vanligt eller ovanligt det är med skadestånd, tror du att dessa skadestånd på säg 100 000 kr leder någonstans? Kommer Somaliern skaffa sig en villa av det? Kommer han få ett bra jobb som chef på ett stort bolag?

Att avancera på bekostnad av någon annan innebär mer (till exempel) när en psykopat till kollega tar åt sig all ära av en annan kollegas hårda arbete och tack vare det får en befordran, med högre lön, förmåner och allmänt högre social status.

Håller du inte med?

Förutom det finns det givetvis frågan om alla inkvoteringar som finns och mängder med bidrag som bara svartmusket kan få.

Men nu handlar tråden om en stackars utsatt kille som föll offer för den hemska och diskriminerande HMF-lagen.
Citera
2018-12-14, 11:56
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cbedom
Exakt, väljer man att bete sig som en inavlad white trash snorunge så får man skylla sig själv🤷🏻‍♂️

Skriv ett par inlägg till så har du 50 inlägg. Så kan man kommunicera via PM
Citera
2018-12-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Varför i hela världen anmäler rektorn eleven? Förr i tiden ringdes föräldrarna som fick komma dit för samtal. Att bli anmäld har inte samma pinsamma effekt utan bidrar mer till att föräldrarna blir förbannade och ta än mer barnet i försvar.

Ja, det är verkligen ett hemskt brott som skal straffas. Hade det varit en neger som våldtagit en 12-åring hade det blivit saft och bullar.
Jag är benägen att hålla med. När en invandrare begår våldtäkt eller sexuella trakasserier får vi se rektorn försöka bortförklara det med att det är invandrarens sätt att visa att han tycker om flickan. När en svensk elev säger något i affekt blir det polisanmälan direkt istället för att lösa det konstruktivt. Anmälningsbenägenheten och småaktigheten har ökat hos PK-isterna, men jag antar att det är ett uttryck för deras egen oförmåga och frustration att lösa dem riktiga problemen. Riktiga brott tas inte hand om medan struntsaker görs det rättssak av. Något upp- och nedvänt.
Citera
2018-12-19, 11:47
Medlem
Hur svårt är det att sluta använda det ordet liksom? Jag själv är 50/50 nordisk och afrikansk och jag bryr mig inte om det ordet, men många gör det. Hur svårt ska de va att respektera dom? Jag har bott i ett helsvenskt samhälle, och man använder det ordet för nedvärdera saker och ting, som exempelvis usch denna pizza smaka fan neger. Och ni vet att det stämmer. Respektera medmänniskor och tappa respekten när hen förtjänar det.
Citera
2018-12-19, 13:15
Medlem
Voffsingens avatar
Ett väldigt enkelt svar är att mina åsikter inte kan styra andras beteende. Att använda ett ord som betyder svart som beteckning för en grupp folkraser, finns i sakligt inget nedvärderande i. Om man har problem med att känna sig kränkt, så är det sina känslor man har problem med. Inget världen utanför ska rätta sig efter.

Och personligen kan jag inte respektera någon som använder ordet "hen".
Citera
2019-01-08, 16:27
Medlem
Citat:
Han skrev i juridisk mening, missade du det?

Vad hindrade pojken från att polisanmäla mobbarna istället för att skriva neger och lägga upp hakkors på Snapchat?

Vad hindrar flickan i ditt exempel från att polisanmäla dig eller åtminstone berätta det för sin pappa?

Lagen kan ju inte utgå från att ingen vågar anmäla brott.
Vad ska polisen göra?

Slå alltid mobbarna i ansiktet. Döda dem om du måste. Det är självförsvar i juridisk mening.

Såvida inte domaren är mobbare själv. Som du.

Men det är fortfarande värt det även om så är fallet för du får respekt i fängelset.

Incel.
Citera
2019-01-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lipsil
Var framgår det att pojken inte är trovärdig? Av artikeln att dömma rör det sig om kriminella blattar, vad annars finns det att utgå ifrån?

Nej, det är skillnad på brott och ”brott”.
Jag skrev också om negrer på Facebook en gång.

Då kom polisen till dörren.

Rolig faschist stat man lever i.

Det han skrev på Facebook var med stor sannolikhet sanning.
En sanning som PK idioter aldrig kan acceptera för de lider av för starkt Stockholmssyndrom och egoism.
Tex. att negrer har 5% mindre hjärnor än vita. Eller annan fakta.

Då låste de in HONOM på psyket alltså, när det borde vara tvärtom.
Citera
2019-01-08, 18:59
Medlem
AnOldBeginnings avatar
"Vård" för yttrandebrott.

Inte direkt ett nytt påfund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem