Citat:
Ursprungligen postat av
Solfreja
Jag ska flyga med Lufthansa snart och är orolig över att inte få plats i flygstolen. Väger 130 kg så jag är fet. Naturligtvis har jag försökt att söka info på nätet men jag känner mig väldigt osäker. Ringde till bolaget och man kan tydligen få en förlängning till bältet men mer info gick inte att få. Hjälp en osäker nybörjare.
Du får plats, oroa dig inte. Som många tidigare sagt: du har nybörjarvikt jämfört med många resenärer i USA.
Men ett råd i all välmening är att vara extra hövlig och respektfull mot dina stolsgrannar. Utan beskyllan har de ju oturen att hamna brevid en så stor människa, och det är kämpigt, särskilt på långflygningar. Är du trevlig och hänsynstagande (var noga med att hålla dina lemmar och dina saker tätt intill kroppen) så lättar du på deras stress.
Om du har råd: uppgradera till premium eller business. I business kan du sitta och feta dig ohämmat utan att det stör vare sig dig själv eller nån annan. Jag har legat och sälat runt med champagnen och min feta lekamen otaliga gånger i business och tackat Gud för att jag inte snålade utan valde att betala den extra summan för business. Har aldrig, alltså aldrig, ångrat mig, även om det är dyrt.