2018-11-24, 02:21
Medlem
Har en del frågor..
Gjorde nyss smiley och ett i ögonbrynet hos en hemmapiercare..var full så tänkte inte så mycke på de... när jag kom hem så satt jag och kollade mer på piercingarna och tyckte att de i ögonbrynet var för långt ner.. så, vidare till frågorna..

Smiley: har en väldigt stor sträng, men när hon pierca så blev de snett och jag är en sån person som vill att de ska va så symmetriskt som möjligt... kommer strängen växa tillbaka eller är den förstörd nu? Kommer jag någonsin kunna ta om den igen så den blir mer rak?
Har drömt om smiley så länge men de blev verkligen inte som jag tänkt mig..

Ögonbrynet: piercingen blev för långt ner och vill verkligen ta om den.. men blir de ett fult ärr efter ba nån dag eller är de som ingen fara? Kan jag ta om den fast bättre nästa gång? Behöver akut hjälp för vet inte va ja ska göra. Min syrras pojkvän kommer ha ihjäl mig då han KAN pierca, när han ser att de inte blev sådär jättebra... help me
Citera
2018-11-24, 02:32
Medlem
Pallestroms avatar
Oj, klassiska saker man ska undvika att göra på fyllan😂
Citera
2018-11-24, 03:32
Medlem
WHERE.iS.MY.MiNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenBnot
Har en del frågor.. Gjorde nyss smiley och ett i ögonbrynet hos en hemmapiercare..var full så tänkte inte så mycke på de... när jag kom hem så satt jag och kollade mer på piercingarna och tyckte att de i ögonbrynet var för långt ner.. så, vidare till frågorna..

Smiley: har en väldigt stor sträng, men när hon pierca så blev de snett och jag är en sån person som vill att de ska va så symmetriskt som möjligt... kommer strängen växa tillbaka eller är den förstörd nu? Kommer jag någonsin kunna ta om den igen så den blir mer rak?
Har drömt om smiley så länge men de blev verkligen inte som jag tänkt mig..

Ögonbrynet: piercingen blev för långt ner och vill verkligen ta om den.. men blir de ett fult ärr efter ba nån dag eller är de som ingen fara? Kan jag ta om den fast bättre nästa gång? Behöver akut hjälp för vet inte va ja ska göra. Min syrras pojkvän kommer ha ihjäl mig då han KAN pierca, när han ser att de inte blev sådär jättebra... help me

Angående smiley'n; "Strängen" läker ihop - relativt snabbt - efter att själva smycket är borttaget. Inga problem att sedan göra en ny, när det är färdigläkt.
Citera
2018-11-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WHERE.iS.MY.MiND
Angående smiley'n; "Strängen" läker ihop - relativt snabbt - efter att själva smycket är borttaget. Inga problem att sedan göra en ny, när det är färdigläkt.

Okej vet du på ett ungefär hur lång tid de tar för strängen att läka? Återgår den till samma ”form” när den läkt? Kan jag ta nya hål då och de inte blir fucked up? Hittar så lite info om smiley...
Citera
2018-11-25, 00:59
Medlem
WHERE.iS.MY.MiNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenBnot
Okej vet du på ett ungefär hur lång tid de tar för strängen att läka? Återgår den till samma ”form” när den läkt? Kan jag ta nya hål då och de inte blir fucked up? Hittar så lite info om smiley...

Svårt att svara på då all läkningstid är just ungefärlig. Jag kunde - och gjorde exempelvis om min efter ca 1 månad då den, liksom din, blev sned.

Ärrvävnad i form av liten kula/knöl kan uppstå när det läkt igen.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in