Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-30, 01:56
  #13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Han är inte med i MED längre. Tittar man på hans twittrande så verkar han ligga strax till höger om AfS.
Nej, han är snarare högerflanken i SD.
Citera
2021-10-27, 21:25
  #14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nej det får han inte, han är en konspirationteoretiker. Fullständigt hjärntvättad av Trump. Ogillar demokrati, så länge han förlorar. Han sprider falska påståenden konstant, i samma oseriösa trolliga som Runar och Christer Sandelin. Saknar totalt trovärdighet.


Jävlar vad han tjatar varje dag på twitter. Nu är det fel på valet av julvärd enligt Fredric. Undergången är nära bla bla bla.

Som en Ingrid Carlqvist och Katerina Janouch i kubik på speed.
Citera
2021-11-03, 16:08
  #15
Medlem
Ja, herregud, vilken knepig människa. Han mår säkert inte riktigt bra, den här "Morenius". Tycket också att han alltför ofta visar en del nazi-värderingar.
Kul för honom att vi har yttrandefrihet. Än så länge i alla fall...

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Jävlar vad han tjatar varje dag på twitter. Nu är det fel på valet av julvärd enligt Fredric. Undergången är nära bla bla bla.

Som en Ingrid Carlqvist och Katerina Janouch i kubik på speed.
Citera
2022-01-07, 02:08
  #16
Medlem
padrons avatar
Stackarn gräver sig djupare ner i en massa konspirationsteorier kring 6 januari, ”valfusk” osv. Han verkar inte må helt hundra.
Någon som vet hur han försörjer sig?
”Teknologientreprenör” enligt egen utsago men gissar på att han är nån slags inhyrd konsult a la Poolia?
Citera
2022-01-15, 00:55
  #17
Medlem
yidarmy123s avatar
Jag gillar Morenius. Han förtjänar mer cred än vad folk vill medge, speciellt från oss anonyma från Flashback. Han står för sina åsikter med sitt eget ansikte och sitt eget namn. En sund människa respekterar sådant, även när någon har fel, men speciellt i det här fallet där han i 90% av fallen har rätt i det han skriver på sin twitter.

Dock borde han engagera sig politiskt i AfS enligt mig. Men att opinionsbilda helt obundet från något parti har såklart också sina fördelar.
Citera
2022-01-27, 09:35
  #18
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Jag gillar Morenius. Han förtjänar mer cred än vad folk vill medge, speciellt från oss anonyma från Flashback. Han står för sina åsikter med sitt eget ansikte och sitt eget namn. En sund människa respekterar sådant, även när någon har fel, men speciellt i det här fallet där han i 90% av fallen har rätt i det han skriver på sin twitter.

Dock borde han engagera sig politiskt i AfS enligt mig. Men att opinionsbilda helt obundet från något parti har såklart också sina fördelar.

Tveksamt om AfS vill ha personer som Morenius eller Dulny. Tror dom har bränt sina broar genom för kontroversiella uttalanden.
Citera
2022-02-01, 09:40
  #19
Medlem
TexasSuns avatar
Snubblade över den här personen på något sätt och gick hit för att läsa mer om honom. Googlade och han ser ju rätt sorglig ut, kombinerat med det nästan psykostiska användadet av Twitter så tvivlar jag på att han har några verkliga förhållanden eller ens ett ordentligt arbete. Stark kandidat till att bli den första som skapar ett politiskt parti för incels.


Jag förstår inte hur man kan fläcka ner sitt namn som han gör. Finns väl knappt någon annan än liknande konton på tiwtter som tar honom på allvar?
Citera
2022-04-06, 22:45
  #20
Avstängd
Slackoffs avatar
Det gick utför med hans twittrande efter att han fick covid19.
Sedan har det varit rena störtloppet med antivaxx och tjat om att Trump frånstulits valet och sedan började han retweetas av Daniel Friberg vilket naturligtvis är en indikation på att man är ett Kreml troll.
Invasionen av ukraina fick honom att släppa alla hämningar och gå full Kreml.

Får du mycket rubel för ditt twittrande Fredric?
Citera
2022-04-11, 18:36
  #21
Medlem
Jesusmarychains avatar
Snubben måste vara ryssköpt på något sätt. Nu är han avstängd från twitter en vecka iaf, lär ju klia ordentligt i hans fingrar under denna tid vilket får mig att le.
Citera
2022-04-11, 20:27
  #22
Medlem
Jesusmarychains avatar
Jag tror faktiskt det är Lennart Bladh varning på den här killen.
Citera
2022-04-14, 09:49
  #23
Medlem
Har han tagit en twitterpaus? Saknar hans 25 arga tweets per dag.
Citera
2022-04-14, 12:05
  #24
Medlem
padrons avatar
Avstängd från Twitter (enl rykten).

Nej, att trenda på Twitter är ingen merit som Morenius tycks tro. Det är ett första steg till att bli avstängd.

Lite synd då jag gärna skulle läsa hans "geopolitiska analyser" - det måste koka i huvudet på honom nu mtp att Sverige snart är NATO-medlemmar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback