Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-27, 15:01
Medlem
Hej!

Jag sitter och ska boka biljetter för en kommande resa.
Stockholm via dubai till singapore tur och retur med Emirates är målet.

Men det stör mig lite att jag inte vet när jag borde boka biljetterna med tanke på priset. Det är några månader tills jag ska åka.

Det är ju såklart en hel vetenskap det där med biljettpriser men jag tänker att om man i vart fall vet hur högt eller lågt priset KAN vara för en viss rutt, så kan man ju få ett hum om priset nu är högt eller lågt.

Säg att lägsta priset på SAS ekonomi stockholm - göteborg de senaste 6 månaderna är 449kr, då vet man ju i alla fall att det finns chans att priset går ner lite om det just nu är 1200 kr.

Så min undran är om någon känner till något sätt att ta reda på prishistorik för specifika bolag och flyglinjer?

Jag tänker något som prisjakts hemsida kanske, där dom visar historisk utveckling av priserna?

Annars, om någon har tips på hur man vet om priset på biljetterna är högre än vad man borde betala eller inte så tas det tacksamt emot!
Citera
2018-11-28, 09:49
Medlem
Neksnors avatar
Tror att det blir svårt att hitta något vettigt om en sådan rutt. Emirates kör tydligen två flyg om dagen till Stockholm och fyra till Singapore, vilket ger åtta kombinationer. De olika flygens popularitet bör bland annat bero på vilka smidiga byten som erbjuds i Dubai. En sträcka som Stockholm - Göteborg är i sammanhanget väldigt enkel, många resenärer har Stockholm eller Göteborg som slutdestination och ska man åka över dagen så är det morgonflyg ut och eftermiddagsflyg hem som gäller.

Du kan ju börja med att kolla några datum och se vilka flightkombinationer som är billigast just nu. Du kanske kan spara lite på att stanna en heldag i Dubai.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2997085

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in