Tja,
Vi har haft problem med störande grannar som bor rakt under oss, detta började när tidigare grannar flyttade ut (ca 6 mån sen).
De nyinflyttade för så jävla mycket ljud under framförallt kvällstid / tidiga morgnar, även under dagen är dem oerhört störande. Jag har pratat med de som bor nedanför grannarna som är störande och de upplever situationen exakt som mig. För mig har det gått så långt att jag tror att det har utvecklats till någon form av störning, varje gång jag hör dem dunka, klampa, knacka, smälla och släpa i saker så rusar adrenalinet i höjden på nolltid, fortsätter störandet så börjar det svida i hjärtat/vänster bröstparti och jag får svårt att ta djupa andetag. Jag har inga problem med att folk smäller i luckor i köket när dem exv. ska äta frukost på morgonen i 30 min, men när det pågår konstant varje dag i veckan (ibland i flera timmar) så svartnar det för mig och om det inte vore för lagen hade jag bankat sönder knäna och armbågarna på dem.
Jag har kontaktat fastighetsvärden Lundbergs som ständigt hänvisat mig till störningsjouren. Jag har anmält störningar ett tjugo-trettiotal gånger under tider då det ska vara tyst; samt bett dem skicka en väktare för att konstatera störningen men då får jag alltid svaret att
"grannarna måste antingen spela väldigt hög musik eller föra extremt störande oväsen som anmäls av andra grannar också för att vi ska kunna skicka någon ... Jag vet inte vad dem klassar som extremt men när man ska sova blir till och med en tickande klocka ett störmoment liksom - det tar mig timmar att somna ibland pga. smällande luckor, dörrar, tunga byrålådor som dras och smälls igen, släp av möbler såsom tunga stolar som dras dras på golvet, mullrande små röster, annat ljud som låter som om dem tappar tunga saker i golvet; studsar studsboll; kör brottning på knäna; knackar käpp i väggen. Jag förstår inte ens hur man klarar av eller orkar göra så mycket ljud - jag tänker på hur jag själv är när jag är hemma - man går på toa nån gång eller två efter jobbet, käkar en middag och kanske någon mindre måltid innan man lägger sig, sitter och pysslar med någon hobby eller fördriver tiden framför datorn/TVn.
Jag har kört med det snälla kortet och gått ned till grannarna och bett dem väldigt vänligt och respektfullt men det har inte hjälpt.
Vad ska jag göra
?
Jag orkar inte gå runt här hemma helt frustrerad med adrenalin som sprutar ur öronen och som orsakar stress och andningssvårigheter.