Citat:
Ursprungligen postat av
Sophisticatedcutiepie
Det är nog föräldrarna du måste prata med i ett sådant här läge. Sedan så tycker jag nog att man kan stå ut när det är fest, så det tyckte jag ju var lite dåligt av dig. Men vardagslätena får du som sagt prata med föräldrarna om.
Har redan pratat med mamman, men som sagt så är föräldrarna nästan aldrig hemma och ungen passar på när helst hon behagar.
Det rörde sig om en tonårsfest halv ett på en torsdag natt när de hade skol lov. Känner inte att jag behöver stå ut med det, nej. Min vägg-granne har ibland folk över på helgerna men de är resonliga och brukar inte alls spela hög musik, man hör bara röster.
I vissa byggnader går det helt enkelt inte att ha fest med basen på högsta drag, knappt ens medel. Då tycker jag att man får hålla till hos någon annan eller hyra lokal som är mer lämpad för det. Här bor folk, och det är verkligen bara ett lager träplankor som skiljer våra lägenheter åt. Kan inte ens beskriva hur det låter.
Förstår inte att de själva inte tänkt så långt när man hör hela låt texten ut i trappan till och med. Vissa bara tar för sig som om de ägde stället.
Min hyra är inte så billig att jag står ut med att hennes musik får mina värdesaker att studsa av hyllorna ens på en varddag. Ska försöka prata med mamman igen, men vet inte hur mycket det hjälper. Hoppas på att hitta ny lägenhet relativt snart ändå.
Flyttar ju inte
bara för att det är lyhört, har funderat lite på att hitta en bättre planerad lägenhet ett tag, men detta var vad som fick mig att aktivt söka nytt. Denna byggnaden är extremt lyhörd så allting beror ju på att grannarna förstår varandra, vilket nu visar sig vara svårt för vissa. Orkar inte ta upp strid för att få det isolerat heller, så lika bra att jag flyttar.
Följdfråga; vilka byggnader brukar vara minst lyhörda vad gäller basljud? Är det 80-tal och uppåt?