2022-05-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har en riktigt äcklig kvinna som granne som går omkring och släpper väder oerhört högt. Jag hör henne inte annars, t ex tv- eller radioljud, utan det är främst hennes väldigt högljudda pruttande som tränger in till mig. Det känns riktigt obehagligt att ha en sådan granne, särskilt som hon är kvinna. Fattar hon inte hur äcklig alla tycker hon är som håller på så? Lite svårt ta upp saken på ett vänligt sätt också. Knacka på och be henne prutta tystare liksom.
Hon bor sannolikt med dig och blir dålig av din mat.
Utöver det är det män som låter värst. Men man hör dem som regel inte. Så sluta spionera på dina grannar. Säkert en fetisch du har.
Citera
2022-05-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Han anmäler mig till värden för att jag stör, har kommit och väckt mig mitt i natten och bankat på dörren. Jag kan ha snarkat men inte som han säger, bankat med en hammare och flyttat möbler. Grannarna tycker han är läskig när han väcker alla och bankar och skriker. Men det var ett tag sedan nu. Han verkar istället ha försvunnit.
Psykiskt sjuk. Hade en gran kvinna en gång som brukade gå till min dörr och knacka efter att jag gått och lagt mig (midnatt).
Han sitter kanske på psyket.
Citera
2022-05-15, 09:35
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Förr verkade han inte missbruka. Men förra sommaren rökte han hasch varje dag. Jag tror mer han är psykiskt sjuk. Jag skulle inte bry mig om han inte inbillade sig att jag störde, så har det varit i nästan tio år men on and off om ni fattar.

10 år?

Strongt av dig att härda ut.

Jag hade nog brutit ihop och flyttat där ifrån.

Men han är borta nu sa du?
Citera
2022-05-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Psykiskt sjuk. Hade en gran kvinna en gång som brukade gå till min dörr och knacka efter att jag gått och lagt mig (midnatt).
Han sitter kanske på psyket.
En gran kvinna, en grann kvinna eller en grannkvinna? Det är en viss skillnad och påverkar nog till viss del huruvida många skulle öppna eller ej.
Citera
2022-05-15, 20:02
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
10 år?

Strongt av dig att härda ut.

Jag hade nog brutit ihop och flyttat där ifrån.

Men han är borta nu sa du?

Han bor kvar men är mystiskt försvunnen.

Jag är en envis jävel. Detta är mitt hem, jag var här först.
Citera
2022-05-15, 20:05
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Han bor kvar men är mystiskt försvunnen.

Jag är en envis jävel. Detta är mitt hem, jag var här först.

Bra inställning, är man först så ska man inte acceptera att någon kommer in senare och terroriserar.

Har du ångest för att han ska komma tillbaka?
Citera
2022-05-15, 20:06
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Bra inställning, är man först så ska man inte acceptera att någon kommer in senare och terroriserar.

Har du ångest för att han ska komma tillbaka?

Nej, jag har en kompis som är här mycket, så det känns OK.
Citera
2022-05-15, 20:08
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Nej, jag har en kompis som är här mycket, så det känns OK.

Bra!

Jag hoppas du skriver här om problemet skulle komma tillbaka.
Citera
2022-05-21, 03:15
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Bra!

Jag hoppas du skriver här om problemet skulle komma tillbaka.

Han satt på balkongen och bolmade råtoback. Fy fan. Han är tillbaka. Hoppas han börjar med hasch igen så ska jag anmäla honom.
Citera
2022-05-21, 06:29
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Han satt på balkongen och bolmade råtoback. Fy fan. Han är tillbaka. Hoppas han börjar med hasch igen så ska jag anmäla honom.

Fy fasen, jag lider med dig (vet hur det är att ha jävliga grannar).

Man undrar ju var han har hållit hus?
Citera
2022-05-21, 13:54
Medlem
Granne bankar när jag skriver på mitt tangentbord och när jag borstar tänderna med eltandborste och andra vanliga levnadsljud. Även när jag övar på akustiska gitarren eller när man har volymen på tvn så man knappt hör vad de säger ens...

Det enda jag gör som skulle vara skäl för klagomål är att jag röker inomhus, men använder filter och fläkt, men det kan ju kanske ändå störa någon. Har frågat grannar jag mött i trappen och ingen säger att de har några problem.

Detta har hållit på i mer än 6 månader. Jag vill bara prata med honom och se hur vi kan lösa det han stör sig på men jag hittar inte vem det är och ingen har några problem, så vad fan ska man göra? Börjar tappa tålamodet nu.
Senast redigerad av Iswhatitis 2022-05-21 kl. 14:00.
Citera
2022-05-21, 21:21
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Fy fasen, jag lider med dig (vet hur det är att ha jävliga grannar).

Man undrar ju var han har hållit hus?

Jag tror att han flyttat sina inneboende till annan ort. Det har gjorts orosanmälan på dessa men inget har hänt. Det har bott okänt antal människor hos honom, troligen fyra vuxna och ett barn. De får inte göra några ljud av sig alls. De sitter där år efter år. Det är anmält av många. Till polisen med. Men ingen bryr sig. Om man gömmer papperslösa brukar de mer vara synliga för att inte väcka uppmärksamhet. Men dessa är så gömda som det går.

Vi ska ha stamrenovering. Då kunde han väl inte ha dem sittade i ett hörn.

Det är synnerligen konstigt att ha ett barn boende under sig som inte får stå i fönstret, gå ut eller leka. Och är skit att ingen ville kolla till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in