Vad har utseendet med saken att göra?
Citat:
– Men det är faktiskt satir. När jag skrev det var jag medveten om att budgetförslaget inte skulle överleva ens första voteringsrundan i fullmäktige. Då kunde jag lika gärna släppa handbromsen.
Lars Ahlfors säger att han välkomnar rabaldret och debatten som blivit:
– Jag hade förväntat mig att förslaget skulle skapa kontrovers. Men efteråt finns ju tid för eftertanke också: När blev det kontroversiellt att stå upp för mångfald? När blev det den mest kontroversiella åsikten som skakar hela samhället i sina grundvallar?
Lars Ahlfors hävdar bestämt att varje kontroversiellt förslag har en förlaga – fast på andra hållet, från dem som inte vill ha någon mångkultur i Sverige.
– Jag har ju blåkopierat deras förslag och vänt det mot dem själva, säger han.
Det handlar, enligt honnom, om reaktioner på både nationella och lokala Sverigedemokratförslag, exempelvis att ett återvändarcentra ska byggas i Eslöv.
Förslaget om visitationscentra är, enligt Ahlfors, en parodi på ett kristdemokratförslag från Helsingborg.
– Här tog jag steget fullt ut och valde att förlägga förslaget till exempelvis Löberöd istället för Rosengård som man vanligtvis gör.
Citat:
Kommunstyrelsens ordförande Johan Andersson (S) säger att MP skämmer ut Eslöv och sänker debatten?
– När SD skickade in samma saker fast på andra hållet – var var de kommentarerna då? frågar sig Lars Ahlfors som tog över som ordförande i Miljöpartiet i Eslöv i fjol efter att ha flyttat till Eslöv från Svalöv där han hade samma post.
https://www.skd.se/2018/12/13/ahlfors-angrar-ingenting/
Citat:
Miljöpartisten Lars Ahlfors i Eslöv skrev på eget initiativ en budget med satiriska förslag, så som korrigering av mäns avvikande beteende. Nu är förtroendet för partiet på noll, enligt gruppledaren.
Slopat jullov, tvångsförflyttning av kritiker av mångkultur och en tvingande utbildning för män för att korrigera deras avvikande beteende – det är några av punkterna i budgeten som lämnades in till kommunfullmäktige.
Utan att någon av partikollegorna fått se den.
Nu har Lars Ahlfors lämnat sina uppdrag och budgeten har dragits tillbaka.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7114006
Fanns det flera budgetförslag från MP i kommunen eller var det det enda de hade?
Ganska smart egentligen att försöka göra det till SD-kritik, för det är ju det som det handlar om.