Citat:
Ursprungligen postat av
jonteboj
Tjo!
Jag undrar ifall kungahuset går och röstar eller inte och har dom rösträtt och går och röstar eller skiter dom i att rösta trots rösträtt?
Jag misstänker dom för att vara moderater då överklassmänniskor osv alltid varit den mest över reppade gruppen inom det partiet och att det ofta är väldigt bortskämda flummiga rikemanssöner och döttrar som också röstar på dom, medel och arbetarklass är ju liksom inte särskilt reppade inom partiet alls och kungligheter är ju så överklass man bara kan bli haha, dom är så överklass att dom nästan är sin egna klass för sig i samhället enligt mig.
jag tror man kan placera kungligheterna en bra bit till höger om mitten?
"Kung Carl Gustafs positiva omdömen om envåldshärskaren i sultanatet Brunei får stark kritik. Den svenska regeringen har kritiserat bristen på mänskliga rättigheter i Brunei. Men under sitt statsbesök, som avslutades på måndagen, beskrev kungen sultanen som en ledare som står nära sitt folk och inte som någon diktator.
–Av olika anledningar så har jag inte haft den känslan. Jag upplever det snarare tvärtom. Han har ju en kolossal närhet till folket. Till exempel på hans födelsedag i juni, så tar han emot 40 000 människor i sitt palats. Han hälsar på och handskakar 20 000 två dagar i följd och bjuder på en stor buffé, sa kungen."
https://sverigesradio.se/sida/artike...artikel=365873