Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 12:50
Bannlyst
Har mrkt att vissa ledamter ibland anvnder tummen upp eller ner vid votering. Detta sker ven nr voteringen sker med knapparna. Vad r d vitsen med att anvnda tummen upp/ner eller gra det dr konstiga manvern med handen ver huvudet? Finns det ngon funktion?
Citera
2018-12-14, 13:24
Medlem
Studsbolls avatar
Det r gruppledaren som visar de andra i partiet hur partiet ska rsta. Tummen upp r "ja", tummen ner r "nej" och handen rakt ver huvudet r att lgga ner sin rst.
Citera
2018-12-14, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det r gruppledaren som visar de andra i partiet hur partiet ska rsta. Tummen upp r "ja", tummen ner r "nej" och handen rakt ver huvudet r att lgga ner sin rst.
Fast i rlighetens namn brukar det vara fler inom samma parti som gr det tecknet. Jag har fr SDs rkning sett ledamter som inte r gruppledare anvnda handen. S det dr mste vara fel.
Citera
2018-12-14, 13:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Fast i rlighetens namn brukar det vara fler inom samma parti som gr det tecknet. Jag har fr SDs rkning sett ledamter som inte r gruppledare anvnda handen. S det dr mste vara fel.

Du frgade och du fick ett svar som dessutom r korrekt. Nu kan du vlja p att sjlv ska upp svaret eller hoppas p att ngon annan hjlper dig med en lttklickad lnk.
Citera
2018-12-14, 16:23
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar vara ont om hjlpsamma mnniskor idag, s jag bjuder p en lnk sjlv.

https://www.expressen.se/nyheter/dar...n-i-riksdagen/
Citera
2018-12-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar vara ont om hjlpsamma mnniskor idag, s jag bjuder p en lnk sjlv.

https://www.expressen.se/nyheter/dar...n-i-riksdagen/
Hrligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in