Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-27, 21:09
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Någon som har snusat deras nya Fjällen Vit Portion ännu? själv är jag inte så värst förtjust i vit portion så väntar med förhoppning på att Lundgren tar fram ett starkt portionssnus.

Den var trevlig att testa men kommer för min del inte bli standardsnus. Så jag har helt enkelt snusat Fjällen då och då för att varva smaken med Skåne stark som jag nu snusar kontuterligt.
__________________
Senast redigerad av MbNa 2020-05-27 kl. 21:12.
Citera
2020-05-27, 23:25
  #74
Medlem
Har kört lundgrens i cirka fyra år och är riktigt nöjd med allt dom släpper faktiskt.
Saknar nog den gamla designen på dosorna.
Citera
2022-04-26, 19:48
  #75
Medlem
Lundgrensnusare sen ett tag tbx, riktigt jävla goda och fina påsar. Tycker många andra tobakssnuser har någon äcklig bismak som inte finns i Lundgrens.

Enda klagomålen är väl att deras mer out-there snusar som fjällen kan rinna nåt djävulskt samt att stark varianterna inte är särskilt goda, man mår lite illa av dem (inte nikotinhalten som får mig att må konstigt, andra delar min åsikt om att det är nåt som gör att man mår konstigt). Gillar oxå starkt nya designen på dosorna med blommor/bär etc
Citera
2022-04-30, 19:26
  #76
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kottarnaskonung
Lundgrensnusare sen ett tag tbx, riktigt jävla goda och fina påsar. Tycker många andra tobakssnuser har någon äcklig bismak som inte finns i Lundgrens.

Enda klagomålen är väl att deras mer out-there snusar som fjällen kan rinna nåt djävulskt samt att stark varianterna inte är särskilt goda, man mår lite illa av dem (inte nikotinhalten som får mig att må konstigt, andra delar min åsikt om att det är nåt som gör att man mår konstigt). Gillar oxå starkt nya designen på dosorna med blommor/bär etc

Enig med din spaning. Dock uppskattar jag Fjällen just på grund av hjortronsmaken. Det var väl denna smak som först kom i en specialupplaga som var alldeles för dyr för att jag skulle vilja köpa den, så jag är glad att man satte den i produktion.
Citera
2022-05-01, 11:53
  #77
Medlem
Snuset har en speciell smak och intressant idé med de perforerade påsarna. Så jag har använt det och kan använda det. Tröttnar dock lite på dess något säregna smak med tiden...
Citera
2022-05-01, 12:21
  #78
Medlem
ilcontes avatar
Kör bara Norrland. För mycket parfym i dom andra smakerna. Dom perforerade påsarna är överlägsna! Men tycker att kvalitén är något ojämn, det händer lite för ofta att dosan innehåller dåligt fyllda prillor. Dessutom hade jag hellre betalat en tia till per dosa med några extra gram tobak i.

Jag hoppas verkligen att dom löser problemet med sladdriga prillor, det är ett stort problem enligt mig.
Citera
2022-05-01, 18:20
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Enig med din spaning. Dock uppskattar jag Fjällen just på grund av hjortronsmaken. Det var väl denna smak som först kom i en specialupplaga som var alldeles för dyr för att jag skulle vilja köpa den, så jag är glad att man satte den i produktion.

Gillar också smaken! Men det verkar som att den börjar rinna mer än säg skåne/norrlands och då rinner det ut en väldigt koncentrerad stark hjortronsörja... Undrar varför, kanske att det är en mer potent smak?
Citera
2022-09-18, 23:48
  #80
Medlem
GeleZachas avatar
Är det bara jag eller har prillorna blivit sämre på sistone (snusar Skåne Stark). Går sönder lättare, inte lika bra passform osv. Jag upplever mig ha märkt en tydlig försämring de senaste månaderna, är det någon annan som upplever samma sak?
Citera
2022-09-20, 00:01
  #81
Medlem
Lundgrens är i mitt tycke ett jävla fjollsnus, snus ska smaka snus!
Citera
2022-12-14, 23:06
  #82
Medlem
HanMedMjukisbyxors avatar
Gillar inte alls deras perforerade prillor.

Testat diverse Lundgrens.
Citera
2022-12-14, 23:34
  #83
Medlem
HailToTheKings avatar
Snusar oftast Skåne nu för tiden. Gillar Norrland också. Bra pris-kvalité ratio tycker jag.
Gillar att dom är lite unika med påsarna och så.

Men vad var grejen med förbakad prilla?
Minns att jag köpte nån dosa men snuset var ju hårt och bara skav mot läpp och tandkött.

Fanns det nåt bra trick för att få det att ligga mjukt och bra?
Citera
2023-01-02, 00:49
  #84
Medlem
Kedoxs avatar
Köpte en dosa dunge, tänkte att jag kunde pröva nåt tobaksfritt.
Smaken är inget speciellt, men är det bara jag eller doftar den inte jättestarkt av oliv, sätter man tungan på den känner man även lite olivsmak?? Står inget om att den skulle innehålla något sådant extrakt.
__________________
Senast redigerad av Kedox 2023-01-02 kl. 00:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback