2018-12-20, 15:07
Medlem
Tjenare.

Har kört Windows på min MacBook Pro (late '12) en tid (endast Windows, inte båda operativsystemen)

Jag har delat upp min SSD-hårddisk i 2. En där Windows OS ligger på och en där mina filer ligger på.

Jag vill nu installera Mac High Sierra på datorn igen och bara köra det, skita i Windows då jag har en stationär jag kör Windows på.

Jag vill dock inte bli av med alla filer som ligger på den ena disken, utan vill bara installera Sierra på den hårddisken jag har Windows på.

Är det möjligt att låta denna disken vara, blåsa ut Windows, installera Mac och sedan öppna alla dessa filer under Mac OS sen? Det är bara bilder och videor (.mp4, .jpg, .png) typ, eller behöver jag ordna en ny extern hårddisk?
Citera
2018-12-20, 21:31
Medlem
Ranndalls avatar
Det är inte omöjligt men vet av egen erfarenhet av det är mycket svårare att installera hackintosh på en hårddisk man har delat upp. I alla fall om man ska dualboota med windows/macOS. I ditt fall vet jag inte om det spelar någon roll.

Jag skulle laddat upp hela hårddisken till en molntjänst under natten om jag var osäker.

Nu ser jag att jag missuppfattade tråden helt.
Som sagt kolla på molntjänster typ dropbox eller liknande om du är osäker. Kanske kostar om du ska ladda upp mkt men lär ju vara billigare än en till hårddisk ialf.
Senast redigerad av Ranndall 2018-12-20 kl. 21:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in