• 1
  • 2
2018-12-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Personligen tycker jag Hemmaträning suger. Det var sånt man gjorde i lumpen och aldrig mer efteråt. Klassikerna du kan köra är väl armhävningar och ryggresningar. Finns säkert massor av mer avancerade saker att göra men det är inget jag skulle pyssla med hemma. Köp dig ett gymkort i stället!

Om du hade läst ts hade du ju sett att han har vikter, stång, bänk och hantlar hemma.
Vad är det som gör dessa redskap sämre än om dom vore på gymmet menar du? 🤔
Citera
2018-12-24, 13:39
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onches
Se bra ut är mestadels diet försök sluta med komhydrater och undvik socker till varje pris.

Tack. Har skippat kolhydraterna vid middagen. Nu består middagen av enbart kyckling, varje dag. Innan hade jag ris och sås till.
Ätit en massa fläskfilé innan men är så trött på det nu.
Skall skippa godiset och lägga till några ägg istället, har börjat äta 10 ägg om dagen. Byter jag ut godiset kan jag lägga till 3 till.

Jag är inte FET. 190cm, vikt 93 kg.

Ville mest ha tips på bra övningar man inte kan göra för mycket av. Knäböj, marklyft, militärpress.
Rodd med stång? Den borde väl ta baksida axlar, lite nacke biceps, men också givetvis ryggen samt bålen.

Övingar man kan göra hemma som ger mest valuta per rep är vad jag söker.

Där jag befinner mig finns inget gym på 10 mil!
Citera
2018-12-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsKiss
Om du hade läst ts hade du ju sett att han har vikter, stång, bänk och hantlar hemma.
Vad är det som gör dessa redskap sämre än om dom vore på gymmet menar du? 🤔
För det första så har ts knappast samma saker som på ett gym, eller tror du att han har bra Elaijostänger, schyssta bänkar och hantlar och hundratals kilo i viktkakor hemma? Säger inte att man måste ha OS grejor och träna med men sånt skit som är för hemmaträning brukar vara ruttet bonnsmide vad jag har sett. För det andra, det finns fler poänger med att träna på ett riktigt gym. Man blir pepp, får motivation och man tar sig faktiskt oftast dit och kör hårt eftersom jag gissar att de flesta (i smyg) jämför sig med andra som tränar och därför lägger i en andra växel.
Citera
2018-12-25, 21:43
Medlem
Citat:
För det första så har ts knappast samma saker som på ett gym, eller tror du att han har bra Elaijostänger, schyssta bänkar och hantlar och hundratals kilo i viktkakor hemma? Säger inte att man måste ha OS grejor och träna med men sånt skit som är för hemmaträning brukar vara ruttet bonnsmide vad jag har sett. För det andra, det finns fler poänger med att träna på ett riktigt gym. Man blir pepp, får motivation och man tar sig faktiskt oftast dit och kör hårt eftersom jag gissar att de flesta (i smyg) jämför sig med andra som tränar och därför lägger i en andra växel.

Nu skrev du ju "personligen" så då har du ju rätt i sak. Men du generaliserar mycket.
Man kan inte tolka in vad ts har hemma, man kan ej heller tolka in om det är bättre eller sämre för dennes motivation att träna hemma eller på gym.
Sedan så var dina förslag på den enda hemmaträningen ett fåtal kroppsvikt övningar, och mer avancerade saker (vad kan dessa vara?).

Så med det i beaktande så sög ditt råd.
Citera
2018-12-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Tack. Har skippat kolhydraterna vid middagen. Nu består middagen av enbart kyckling, varje dag. Innan hade jag ris och sås till.
Ätit en massa fläskfilé innan men är så trött på det nu.
Skall skippa godiset och lägga till några ägg istället, har börjat äta 10 ägg om dagen. Byter jag ut godiset kan jag lägga till 3 till.

Jag är inte FET. 190cm, vikt 93 kg.

Ville mest ha tips på bra övningar man inte kan göra för mycket av. Knäböj, marklyft, militärpress.
Rodd med stång? Den borde väl ta baksida axlar, lite nacke biceps, men också givetvis ryggen samt bålen.

Övingar man kan göra hemma som ger mest valuta per rep är vad jag söker.

Där jag befinner mig finns inget gym på 10 mil!

Knäböj, mark, press, bänk, rodd,. Styrkevändningar är med bra, kolla på ryck och stöt på Google.

Du får med hela kroppen och övningarna ger en jävla valuta per rep. 💪
Citera
2018-12-25, 22:18
Medlem
Citat:
Nu skrev du ju "personligen" så då har du ju rätt i sak. Men du generaliserar mycket.
Man kan inte tolka in vad ts har hemma, man kan ej heller tolka in om det är bättre eller sämre för dennes motivation att träna hemma eller på gym.
Sedan så var dina förslag på den enda hemmaträningen ett fåtal kroppsvikt övningar, och mer avancerade saker (vad kan dessa vara?).

Så med det i beaktande så sög ditt råd.
Det är meningslöst att prata träning på flashback. Alla är hjärnkirurger och träningsexperter här så Klart jag generaliserar.

Tycker mest du svamlar.
Citera
2018-12-25, 23:16
Medlem
Citat:
Det är meningslöst att prata träning på flashback. Alla är hjärnkirurger och träningsexperter här så Klart jag generaliserar.

Tycker mest du svamlar.

Nu skrev ju ts (efter ditt inlägg) också att han ej har möjlighet till gym.

Så att du svävade från ts och hans förutsättningar var rent svammel från din sida.
Citera
2018-12-25, 23:21
Medlem
Citat:
Nu skrev ju ts (efter ditt inlägg) också att han ej har möjlighet till gym.

Så att du svävade från ts och hans förutsättningar var rent svammel från din sida.
orkar inte dravla med dig mer.
Citera
2018-12-26, 14:12
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Knäböj, mark, press, bänk, rodd,. Styrkevändningar är med bra, kolla på ryck och stöt på Google.

Du får med hela kroppen och övningarna ger en jävla valuta per rep. 💪

Tack så mycket. Ska försöka få till ett pass om dagen med minst en av dom övningarna som bas.
Citera
2018-12-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Jag tänkte försöka skaffa en beach-body till sommaren.
Jag tänkte träna hemma, och hoppas att det räcker med tipsen jag kommer få utav er

Vad jag har till godo är skivstång rak, curlstång, hantlar, mer vikter än jag kan lyfta.
Justerbar bänk, liggandes/sittandes.
En sån där chin-stång som sätts fast i en dörröppning.

Vilka övingar skall jag köra för att få den där perfekta kroppen? Jag förstår att den inte byggs på 6 månader, men det är en bra början.

Jag har tränat lite förut så jag förstår grunderna, men då mina redskap är begränsade behöver jag tips för att få ut det bästa av det hela.

Jag vill minska i fett men samtidigt bygga muskler.
Lagliga burners som fungerar kan tipsas om också.

Tack.

Kolla Athlean X på Youtube. Han har galna tips på bra övningar. Pull ups måste du köra i dörren. Samt så många basövningar som du klarar. För att lära dig en basövning så har styrkelabbet bra guider på svenska till dem även om Atlean X också går igenom dem. Kunskap är viktigt så ju mer du lär dig. Ju snabbare kommer du växa.
Citera
2018-12-29, 21:16
Medlem
Kolla upp stronglift 5X5 eller Starting strength , när du kört detta ett tag för att träna in rörelserna kan du övergå till tex Wendler 531 BBB ( Boring But Big ) erller Doggcrap ( DC Training ) eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in