2018-12-28, 14:39
Medlem
kaffekoppens avatar
Hej!

Jag behöver lite råd av Mac-proffsen på FB. Precis som rubriken lyder, tror ni att min MBA kan ta stryk av att användas så här i längden?

Jag har även en trådlös Magic Keyboard inkopplad med Bluetooth, tänker om datorn kan förbrukas tidigare än "vanligt" av detta eller rentav gå sönder... Vad säger ni?

Tack på förhand!
Citera
2018-12-28, 14:45
Medlem
WilYawns avatar
Inga problem.
Citera
2018-12-28, 14:48
Medlem
sommarlovs avatar
Din dator är gjord för att klara detta.
Citera
2018-12-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Hej!

Jag behöver lite råd av Mac-proffsen på FB. Precis som rubriken lyder, tror ni att min MBA kan ta stryk av att användas så här i längden?

Jag har även en trådlös Magic Keyboard inkopplad med Bluetooth, tänker om datorn kan förbrukas tidigare än "vanligt" av detta eller rentav gå sönder... Vad säger ni?

Tack på förhand!

Tyvärr är det så illa att grejor förr eller senare går sönder av att användas, så även Apples grejor.

Å andra sidan går saker sönder förr eller senare även om de inte används.....

Om du tittar i manualen, eller vad Apple skriver att din MBA ska klara vad gäller externa skärmar etc, så bör du få en hint om vad som är ok eller inte.

En sak du ska tänka på är att köra med laddsladden inkopplad hela tiden så länge du inte måste köra på batteriet, då kommer batteriet att hålla längre.

Summering
Anger Apple att din MBA ska kunna driva en sådan skärm i aktuell upplösning, så är det inget att oroa sig över. Din MBA kommer att gå sönder ändå, nån gång...
Citera
2018-12-28, 14:58
Medlem
kaffekoppens avatar
Tack så jättemycket för era svar! Bra att veta hur det ligger till. Självklart vet jag att alla datorer har ett bäst-före-datum, men det vore lite synd om jag aktivt förkortade det. Så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in