2019-01-07, 23:01
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
DET betyder ju inte att de är inne här varje dag, eller ens varje vecka eller månad...?!

Men om man varit med om en specifik händelse och vet att det skrivs om det på Flashback så brukar folk gå in och kolla. Det finns hur många bevis som helst på det i hur många trådar som helst.

Jag kan med största sannolikhet säga att minst 30% av de som var på den där festen följer den här tråden och läser i den även om ingen skriver.

Jag tror du underskattar intresset för Flashback rejält
Citera
2019-01-07, 23:45
Medlem
SINENOMINEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Gangstrar som utnyttjat sina svenska flickvänner att hyra en airbnb. De avser att använda radhuset för att lura dit torskar som de rånar/utpressar (med foton/hållhake gör det inget att de har namn på tjejerna eftersom ingen kommer gå till polisen), nån får panik och drar kniv?

Hur vet du att det är "svenska" tjejer? Om du sitter på info om vilka de är kan du ju yttra det för det verkar som att ingen annan gör det.
Citera
2019-01-07, 23:55
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Därför att gm är svensk och de svenska ungdomarna på festen skyddar honom. Det här verkar vara en rasistdåd!!!

Var gjorde gregern för att få en kniv i ryggen då? Våldtog han en svensk brud eller snodde han en massa saker från festen? Vad gjorde han på en rasistfest?
Citera
2019-01-08, 00:08
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mitt i Täby: Mördad 19-åring kom från södra Stockholm

Ingen av de nämnda orterna Brandbergen eller Jordbro ligger i södra Stockholm.

Stockholms Län (dvs Region Stockholm efter 1 jan) eller som ovan Stor-Stockholm... Meningslöst att i riksmedia skriva Haninge. På samma sätt som Lomma eller Burlöv åker med i Malmö...
Citera
2019-01-08, 00:24
Medlem
lillapaddingtons avatar
Det verkar inte gå några som helst rykten mer än att BO heter Mohammed (Stavning är än så länge oklart). Helt tyst. Det har varit en som har sagt att "allt jag vet är att en sprang in och knivhögg", men jag vet inte om hen menade att någon sprang in i villan med kniv.
Citera
2019-01-08, 10:37
Medlem
Fel
Senast redigerad av NainAdulte 2019-01-08 kl. 10:43. Anledning: Fel källa
Citera
2019-01-08, 14:41
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sjukt ändå att INGEN som medverkat på festen kommit in och kommenterat i tråden.
Tyder ju på att de som var där alla var rätt tajta och om nån av dem skriver här så är det lätt för resten att lista ut vem det var.
Skriver inte i tråden, snackar inte med polisen. Tyder ju ändå på att de umgås i kretsar där man inte snackar om vad andra gör.
Kriminellt slödder med andra ord.

Om de inte talar med polisen tyder det på kriminella som inte "golar". Är de vanliga Svenssons så kommer de bli knäckta i polisens förhör. Men de kanske inte skriver här på FB. Polisen säger att ingen kände gärningsmannen. Kanske en svensk fest och så har några smågangsters kraschat den och mördat inom den gruppen. Så de ursprungliga festdeltagarna vet inte vilka de är.

Citat:
Gangstrar som utnyttjat sina svenska flickvänner att hyra en airbnb. De avser att använda radhuset för att lura dit torskar som de rånar/utpressar (med foton/hållhake gör det inget att de har namn på tjejerna eftersom ingen kommer gå till polisen), nån får panik och drar kniv?

Det har varit en fest, det där gör man inte på en fest med en massa människor.
Citera
2019-01-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Om de inte talar med polisen tyder det på kriminella som inte "golar". Är de vanliga Svenssons så kommer de bli knäckta i polisens förhör. Men de kanske inte skriver här på FB. Polisen säger att ingen kände gärningsmannen. Kanske en svensk fest och så har några smågangsters kraschat den och mördat inom den gruppen. Så de ursprungliga festdeltagarna vet inte vilka de är.

Man kommer säkert åt en del med sekretess under förundersökning. Bankar Polisen den i huvudet på privatpersoner så kan det vara att de blir rädda för att avslöja detaljer.
Citera
2019-01-08, 16:18
Medlem
Fhers avatar
Citat:

Men snälla du.
Om du bor i området (som jag gör) eller går på gatan där det skedde skulle du ganska snabbt inse hur orealistisk den tanken är.

Hela den här tråden är spekulationer som har spårat ur totalt. Svaret på det här mordet kommer nog vara tråkigare än de flesta verkar tro...
Citera
2019-01-08, 17:21
Medlem
Mohammed var sugen på ”fel” tjej och det gillades inte av hennes kille, end of story?
Citera
2019-01-08, 17:59
Medlem
Så här kommer det sluta: Antingen

1. Bråk om någoting ang knark, antingen skuld eller att någon sålt på "deras mark".

2. Helt enkelt en situation som urrartades väldigt snabbt och gick väldigt fel, en vanligt bråk dvs som gick åt fanders.

BO tror jag kommer ha invandrarbakrund, vilket jag baserar på faktumet att polisen inte kunnat identifiera denne snabbt eller effektivt vilket kan tyda på relativt nykommen?

Lägg ner med era overkliga teorier, det va inget horhus eller något sånt. Hört från väldigt många i min ålder som bor omkring att äldre hyrt huset men att en 02a haft en efterfest som det kom fler än tänkt till
Senast redigerad av Angrybloke 2019-01-08 kl. 18:01.
Citera
2019-01-08, 18:15
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrybloke
Så här kommer det sluta: Antingen

1. Bråk om någoting ang knark, antingen skuld eller att någon sålt på "deras mark".

2. Helt enkelt en situation som urrartades väldigt snabbt och gick väldigt fel, en vanligt bråk dvs som gick åt fanders.

BO tror jag kommer ha invandrarbakrund, vilket jag baserar på faktumet att polisen inte kunnat identifiera denne snabbt eller effektivt vilket kan tyda på relativt nykommen?

Lägg ner med era overkliga teorier, det va inget horhus eller något sånt. Hört från väldigt många i min ålder som bor omkring att äldre hyrt huset men att en 02a haft en efterfest som det kom fler än tänkt till

Har de äldre varit där alls eller bara agerat målvakter? Vilka är de äldre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in