• 10
  • 60
  • 109
  • 110
  • 111
  • 160
  • 210
  • 610
2019-01-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men er det ikke ofte sånn at denne typen kriminalitet utføres ved at bakmenn tvinger noen andre til å utføre den kriminelle handlingen på vegne av dem? Det hvis de "har noe på" aktører som kan utnyttes for ulike oppdrag ... Da skiter dem i utføreren, så lenge de kan redde seg selv. Hvis den som utfører tyster, avslører vedkommende samtidig sin egen kriminelle praksis.
Det er ulogisk å involvere andre da sjansen for at noen plaprer blir større.
Citera
2019-01-28, 00:23
Medlem
ABC Nyheter publiserte 26. januar en NTB-artikkel:
Politiet med flere alternativer i bortføringssaken

Citat:
Politiet etterforsker forsvinningssaken til Anne-Elisabeth Hagen bredt, og alternative teorier til bortføring er drap, frivillig forsvinning eller ulykke.

Det er så rart at VG, Dagbladet, Aftenposten, NRK og TV2 ikke bryr seg med å nevne at politiet bekrefter at drap er en alternativ teori. Det er en ny og annerledes vinkling av saken, og en stor nyhet. Jeg skulle gjerne visst hvorfor de er tause.

NTB viser til uttalelser fra Politiinspektør i Øst politidistrikt Tommy Brøske i intervju med Nettavisen.
Citat:
– Vi jobber bredt og har foretatt en rekke etterforskningsskritt. Vi har hele tiden jobbet ut ifra at hun ble tatt fra hjemmet sitt, sier politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt overfor Nettavisen.

Om AEH har blitt drept, har det ikke skjedd mens hun oppholdt seg i hjemmet. Biler har elektronikk som viser når de startet, hvor langt de kjørte, og når de stoppet. Jeg ser ikke for meg at hun kan ha blitt fraktet vekk i en av familiens egne biler. Om AEH skulle ha blitt drept utomhus, er det naturlig å lete på tomten og i nærområdet, som Langvannet.

Kanskje man allikevel fant noe avgjørende under søk i Langvannet. Kanskje riksdekkende medier vet mer enn vi vet, og at de avventer å kommentere drapsteorien fordi de har forberedt artikler om for eksempel en snarlig arrestasjon.

Citat:
– Vi har erfart fra tidligere tilsvarende saker at folk frivillig ønsker å bli borte. Flere tilfeller av savnetsaker har endt opp som drap, og det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap. Hun kan ha blitt utsatt for en ulykke ett eller annet sted, sier Brøske.

Kan det likevel være slik at AEH har forsvunnet frivillig? At hun vil hevne seg på TH ved å få han mistenkt for å ha drept henne. At hun har skrevet løsepengebrevet og håper at han ikke skal forstå at hun står bak. At hun har oppsparte midler, en medhjelper og har tenkt å holde seg skjult i uker, måneder, kanskje år. For så å dukke opp og ikke huske hva som har skjedd henne. Men det er bare for utrolig, jeg greier ikke å tro på det.
Citera
2019-01-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det er så rart at VG, Dagbladet, Aftenposten, NRK og TV2 ikke bryr seg med å nevne at politiet bekrefter at drap er en alternativ teori. Det er en ny og annerledes vinkling av saken, og en stor nyhet. Jeg skulle gjerne visst hvorfor de er tause.

NTB viser til uttalelser fra Politiinspektør i Øst politidistrikt Tommy Brøske i intervju med Nettavisen.

Om AEH har blitt drept, har det ikke skjedd mens hun oppholdt seg i hjemmet. Biler har elektronikk som viser når de startet, hvor langt de kjørte, og når de stoppet. Jeg ser ikke for meg at hun kan ha blitt fraktet vekk i en av familiens egne biler. Om AEH skulle ha blitt drept utomhus, er det naturlig å lete på tomten og i nærområdet, som Langvannet.

Kanskje man allikevel fant noe avgjørende under søk i Langvannet. Kanskje riksdekkende medier vet mer enn vi vet, og at de avventer å kommentere drapsteorien fordi de har forberedt artikler om for eksempel en snarlig arrestasjon.

Kan det likevel være slik at AEH har forsvunnet frivillig? At hun vil hevne seg på TH ved å få han mistenkt for å ha drept henne. At hun har skrevet løsepengebrevet og håper at han ikke skal forstå at hun står bak. At hun har oppsparte midler, en medhjelper og har tenkt å holde seg skjult i uker, måneder, kanskje år. For så å dukke opp og ikke huske hva som har skjedd henne. Men det er bare for utrolig, jeg greier ikke å tro på det.
Min favoritteori er drap.
Citera
2019-01-28, 00:27
Medlem
Minnimuss avatar
Lurer fælt på hva som sto i den meldingen som ble mottatt på elektronisk plattform 16.1...

Rett og slett bare en "betalingspåminnelse"?

Eneste vi vet er at det ikke var et livstegn.
Citera
2019-01-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Lurer fælt på hva som sto i den meldingen som ble mottatt på elektronisk plattform 16.1...

Er nok noen som vil holde poteten varm, jeg tror ikke at vi får se AEH igjen.
Citera
2019-01-28, 00:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er nok noen som vil holde poteten varm, jeg tror ikke at vi får se AEH igjen.

Ja, eller om dette er en iscenesatt "kidnapping" for å kamuflere en annen forbrytelse, så var det kanskje ikke så dumt å gi et lite pip fra seg for å avlede fra søk i vannet etc.
Citera
2019-01-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ja, eller om dette er en iscenesatt "kidnapping" for å kamuflere en annen forbrytelse, så var det kanskje ikke så dumt å gi et lite pip fra seg for å avlede fra søk i vannet etc.
Ja da er det for å få politiet til å bruke ressursene på et spor som ikke fører til noe.
Citera
2019-01-28, 00:55
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja da er det for å få politiet til å bruke ressursene på et spor som ikke fører til noe.

Akkurat det samme tenkte jeg og. Noen ville forsøke å dreie oppmerksomheten vekk fra der hvor spor kan finnes ...
Citera
2019-01-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Akkurat det samme tenkte jeg og. Noen ville forsøke å dreie oppmerksomheten vekk fra der hvor spor kan finnes ...
Jeg vet ikke når det var kontakt sist men det er vel ganske lenge siden ?

Lurer på hvor TH var når meldingen ble sendt.
Citera
2019-01-28, 01:01
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis man leser hvordan nære venner karakteriserer henne og familien er det vanskelig å tro at hun selv kunne forsvinne frivillig, eller at hun er et ulykkelig eller undertrykket menneske på noe vis:

Citat:
– Hun er en unik person. Jeg velger å bruke er, og ikke var, sier investor Fredrik Sneve til VG.

Han har drevet forretninger med Tom Hagen siden 2002.

Hun har en fantastisk utstråling. Hun er varm og har et stort hjerte for familie og venner. Hun er en type som tar rommet, sier Sneve til VG.

Sneve, som har kjent Hagen i femten år, visste om den antatte bortføringen før den ble offentlig kjent. Han ble svært sjokkert da han fikk beskjeden om hva som skulle ha skjedd.

– Jeg kjenner en del forretningsfolk. Tom er en dyktig og visjonær forretningsmann som ser muligheter lenge før andre ser dem. En mann med høy integritet. En mann man kan stole på. Jeg mener han er en hedersmann. Han er et stort forbilde meg, sier Sneve.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen
Citera
2019-01-28, 02:12
Medlem
Mangelen av spor på åsted svekker vel ektemannens påstand om kidnapping ?

Vi har ikke hørt om at fotavtrykk, bildekk, DNA eller andre spor er funnet på åstedet.

Heller har vi ikke hørt om unormal aktivitet der, ukjente kjøretøy eller noe.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-01-28 kl. 02:33.
Citera
2019-01-28, 03:06
Medlem
Citat:

Dette ikke-livstegnet blir deretter tolket som tegn på at hun er i live fordi de legger inn en betingelse, en formodning om at kidnapperne ikke ville ha tatt kontakt dersom hun ikke var i live.

Her er det logisk brist. Manipulerende og motstridende argumenter som i sum er vrøvl.
Citera
  • 10
  • 60
  • 109
  • 110
  • 111
  • 160
  • 210
  • 610

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto