2020-01-12, 10:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror ikke de finner AE p bostedet, heller p Fet nringspark eller omegn.

Der er det store fyllplasser og TH bestemmer alt som skjer der.

Men det er interessant at politiet vil sjekke ut gamle FB-teorier. Og hvis det er snn at politiet mener at hun kan vre gravd ned i nromrdet s betyr det at de mistenker TH eller en nabo.

Naturligtvis r TH huvudmisstnkt. Bara s svrt att hitta bevis. Pinsamt nog r detta p vg att bli ett ouppklarat mord.
Det jag undrar. r vad TH:s grannar och vad folk i hans geografiska nrhet anser. Har dom dmt honom? Gr dom omvgar fr att slippa mta honom? Har han blivit hotad anonymt etc? Hur ser den informella domen ut?
Hur gr det fr TH i hans yrkesliv. Jobb?
Citera
2020-01-12, 11:02
Medlem
Citat:
Hva er profft ved spasere ved futurum nr TH ikke engang var ankommet arbeid ?

Ja de sjekker selvflgelig at han ikke er ankommet og at kysten ikke er klar.
De er proffe p den mten at de bevisst viser seg foran kameraene for at regissren av det hele skal oppn at skuespillet om kidnapping ser troverdig ut. At to personer akkurat denne morgenen oppfrer seg slikt og heller ikke tar kontakt med politiet etter gjentatte oppfordringer er mindre sannsynlig enn vinne i Lotto. Jeg tror ikke politiet har lagt vekk dette, de vil bare endre fokus i saken. Det er mange ting som tyder p iscenesettelse i denne saken. Futurum mennene = Akt 1, tror jeg.
Citera
2020-01-12, 11:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Er det utenkelig at AEH er blitt murt inn i en vegg, eller ned i et golv, i kjelleren i Sloraveien. Hvis skjulestedet var nye tilrettelagt og forberedt p forhnd. Alt ndvendig utstyr var klart. S, noe kjapt murerarbeid, noe grundig opprydding, noe fjerning av spor, utstyr og gjenstander som mtte ut av huset fr politiet kommer, ref den uidentifiserte bilen som kjrte gangveien fra Sloraveien til brygga i morgentimene 31. oktober.

Mnjae, alla nyligen gjorde murar-arbeten eller grvningar i kllaren eller vilka ingrepp som helst p tomten r en rd flagga s detta borde polisen ha upptckt fr lnge sen.

Dremot r det nog en god id av polisen att ska runt Sloraveien igen. Jag tror inte att hon har frdats mnga hundra meter frn hemmet.
Citera
2020-01-12, 11:12
Medlem
Citat:
Fremdeles ingen utloving av dusr. Hvorfor?

Fordi tiden har gtt og falsk informasjon fra falske kidnappere ikke lenger har den samme potensielle skadevirkningen p etterforskningen som det ville hatt de frste ukene etter kidnappingen?

Politiet skal intensivere jakten p levningene av AEH. De varlser noks tydelig at de vil gjenoppta letingen i nromrdet rundt Sloraveien 4.

Vil det komme dithen at politiet begynner sl ned vegger og sl opp golvene i kjelleren i Sloraveien 4. Jeg frykter det. At den dagen vil komme. At den nrmer seg.

Vi har svrt lite informasjon om hva som skjedde etter at ekteparet Hagen forlot teateret kvelden fr. Det hadde vrt interessant vite, hvilke detaljer TH har forklart om hjemturen, og hvilke detaljer som har blitt bekreftet av annen informasjon.

Er det utenkelig at AEH er blitt murt inn i en vegg, eller ned i et golv, i kjelleren i Sloraveien. Hvis skjulestedet var nye tilrettelagt og forberedt p forhnd. Alt ndvendig utstyr var klart. S, noe kjapt murerarbeid, noe grundig opprydding, noe fjerning av spor, utstyr og gjenstander som mtte ut av huset fr politiet kommer, ref den uidentifiserte bilen som kjrte gangveien fra Sloraveien til brygga i morgentimene 31. oktober.

I sin egen kjeller har iallfall GM hatt god tid og arbeidsro til forberede skjulestedet. Det er ogs det enkleste svaret. P hvor GM kan ha gjort slike forberedelser uten at noen har lagt merke til det.

Jeg tror at GM kan ha skjult henne der. Jeg tror GM kan ha spekulert i at politiet ville mtte lete alle andre steder frst. Fr de eventuelt starter p kjelleren.

Det hadde vrt interessant vite om de frste politifolkene som ankom Sloraveien p ettermiddagen 31. oktober, om de gikk over hele huset. Om de var i kjelleren. Eller om de var ekstremt forsiktige for unng forurense stedet fr teknikerne kom. To dager senere.
At politiet, som anser huset til ekteparet Hagen som sted, har latt vre underske kjelleren, er i hvert fall helt utenkelig. Selvflgelig har ogs de frste politifolkene som kom til stedet vrt gjennom hele huset, inkludert kjelleren. Forsiktige for ikke delegge evt. spor bde i kjelleren og resten av huset, har de selvsagt vrt. Men S forsiktige at de har unnlatt underske en del av huset, det er utenkelig. Og skulle de ha glemt kjelleren i frste omgang, har det nok blitt gjort etterhvert, i hvert fall hvis de flger med p FB
Citera
2020-01-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Slik jeg tolker deg mener du at en dusr kan kunne komme til lokke frem opplysninger som man ikke vil at skal bli kjent?

Tja. Det ville jo bli en merkelig situasjon om TH skulle utlove milliondusr for opplysninger som oppklarer saken. Og s kommer det et vitne med sentrale opplysninger som avslrer at TH er GM. Og TH m betale millioner til dette vitnet for ha avslrt ham selv.

Dusr var nok mer aktuelt i den tiden da det fremdeles kom falske krav. Mens politiet nsket at familien skulle la vre love ut dusr.

Citat:
Ursprungligen postat av univers123
At politiet, som anser huset til ekteparet Hagen som sted, har latt vre underske kjelleren, er i hvert fall helt utenkelig. Selvflgelig har ogs de frste politifolkene som kom til stedet vrt gjennom hele huset, inkludert kjelleren. Forsiktige for ikke delegge evt. spor bde i kjelleren og resten av huset, har de selvsagt vrt. Men S forsiktige at de har unnlatt underske en del av huset, det er utenkelig. Og skulle de ha glemt kjelleren i frste omgang, har det nok blitt gjort etterhvert, i hvert fall hvis de flger med p FB

N vet jeg ikke hvordan det ser ut i kjelleren i det Hagenske hjem. Men jeg har sett kjellere det ikke er snargjort gjre overfladiske sk i engang. Fullstablet med allskens gamle ting og rot.

Hvis kjelleren er ryddig og velorganisert er den mye lettere underske. Men jeg vet alts ingenting om hvordan den ser ut.

Det hadde ogs vrt interessant vite om TH er gjr-det-selv-typen. Om han selv har bidratt i innredning av vegger og tak i huset, eller om han leide folk til ferdigstille det aller meste i huset da det ble bygd. Men jeg vet ikke.
Citera
2020-01-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mnjae, alla nyligen gjorde murar-arbeten eller grvningar i kllaren eller vilka ingrepp som helst p tomten r en rd flagga s detta borde polisen ha upptckt fr lnge sen.

Dremot r det nog en god id av polisen att ska runt Sloraveien igen. Jag tror inte att hon har frdats mnga hundra meter frn hemmet.

Det jeg tenkte meg er at han kan ha forberedt gjemmestedet ved gjre reparasjoner flere steder i kjelleren. Hvis han er mennesketypen som liker smpusle med reparasjoner og vedlikehold selv.

Men det vet jeg alts ikke.
Citera
2020-01-12, 12:08
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Fremdeles ingen utloving av dusr. Hvorfor?

Fordi tiden har gtt og falsk informasjon fra falske kidnappere ikke lenger har den samme potensielle skadevirkningen p etterforskningen som det ville hatt de frste ukene etter kidnappingen?

Politiet skal intensivere jakten p levningene av AEH. De varlser noks tydelig at de vil gjenoppta letingen i nromrdet rundt Sloraveien 4.

Vil det komme dithen at politiet begynner sl ned vegger og sl opp golvene i kjelleren i Sloraveien 4. Jeg frykter det. At den dagen vil komme. At den nrmer seg.

Vi har svrt lite informasjon om hva som skjedde etter at ekteparet Hagen forlot teateret kvelden fr. Det hadde vrt interessant vite, hvilke detaljer TH har forklart om hjemturen, og hvilke detaljer som har blitt bekreftet av annen informasjon.

I sin egen kjeller har iallfall GM hatt god tid og arbeidsro til forberede skjulestedet. Det er ogs det enkleste svaret. P hvor GM kan ha gjort slike forberedelser uten at noen har lagt merke til det.

Jeg tror at GM kan ha skjult henne der. Jeg tror GM kan ha spekulert i at politiet ville mtte lete alle andre steder frst. Fr de eventuelt starter p kjelleren.

Det hadde vrt interessant vite om de frste politifolkene som ankom Sloraveien p ettermiddagen 31. oktober, om de gikk over hele huset. Om de var i kjelleren. Eller om de var ekstremt forsiktige for unng forurense stedet fr teknikerne kom. To dager senere.

Vet du hva slags arbeid som ble gjort p huset i samme tidsrom? Var det innvendig eller utvendig?
Citera
2020-01-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Naturligtvis r TH huvudmisstnkt. Bara s svrt att hitta bevis. Pinsamt nog r detta p vg att bli ett ouppklarat mord.
Det jag undrar. r vad TH:s grannar och vad folk i hans geografiska nrhet anser. Har dom dmt honom? Gr dom omvgar fr att slippa mta honom? Har han blivit hotad anonymt etc? Hur ser den informella domen ut?
Hur gr det fr TH i hans yrkesliv. Jobb?
Exactemento! Slik ting (rykter) er mer interessante enn koke suppe p spiker slik det har blitt gjort i ett rs tid n. Det er jo spennende at noen vil lse saken her p Forumet, da. Er jo snn jeg ogs, det m jeg rlig innrmme. Men etterforskere i politiet har nok strre forutsetninger enn mange vil ha det til. Han der haugesunderen Vidar Hansen hadde sikkert klart se om noen lyver i avhr 😃 Men det er sikkert ogs allerede utprvd... og de vet nok allerede at det er TH som er GM dersom han faktisk str bak. Han er jo i s fall en first timer og da vil han nok vise tegn til lgn over tid. Vanskelig lyve: https://www.tv2.no/v/1491756/
Citera
2020-01-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Vet du hva slags arbeid som ble gjort p huset i samme tidsrom? Var det innvendig eller utvendig?

Nei det vet jeg ikke. Tror ikke opplysningene AEH la ut p "Mitt anbud" var veldig spesifikke. Men jeg fikk inntrykk av at det var snakk om malearbeid, muligens kombinert med reparasjoner p bordkledningen utvendig.

Jeg mener ogs huske et foto av politifolk som sto p toppen av en haug med sand og stein, ved siden av garasjen. Fikk inntykk av at det sannsynligvis var samme type belegningsstein som er lagt i innkjrselen og grdsplassen foran huset.

Men som Farbror-Cthulhu nevnte, starte nye sk etter AEH i begynnelsen av januar, hinter kanskje til at skene er tenkt foreg innomhus?

Edit

Eller i nr tilknytning til huset. I hagen eller p tomten.
Senast redigerad av kornblomst 2020-01-12 kl. 12:27. Anledning: skrivefeil + edit
Citera
2020-01-12, 14:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Som jeg skrev i november en gang; nu har vinteren kommet til Skandinavia, og det som er skjult under sn og i frossen mark finner man vanskelig p denne rstiden.

S om politiet skal intensivere sket etter levninger, tenker jeg at de ikke ser for seg hitta henne utomhus.

Vi har snfritt upp ungefr till dr Norge o Finland brjar, kan man sga, s det gr bra att komma ver till Sverige o leta. Passa p att handla i vra butiker, det r frmnliga priser. Det r kanske inte troligt att GM hunnit ver grnsen samma kvll o tillbaka, men teoretiskt s kan det ju ha skett stegvis. Vi har ett omrde som brukade vara ert, tror jag, dit ingen nnsin ker lngre, frutom Sven-g*ran Eriks*on och nn vilsen dansbandsmusiker med nostalgisk dra. Tiomilaskogen, p andra sidan grnsen dr. Ett slags tallarnas jmndystra jotunheim. Finns nog en och annan en ocks. Mer n en tall. Fler, kanske. Tajgans vilda vstern. Lite mycket rtter men annars bra att skaffa undan lik p skert. Finns ngra rejlt djupa vattendrag, lingon, egen lv o Bjrn.

Annars skulle vl jag ocks tro att man br leta closer to home, men uppfinningsrikedomen hos en anlggningsutvecklare ska nog inte underskattas. Det dr har ju varit uppe. andra sidan kan han i praktiken mycket vl ha varit ganska begrnsad i tid o rum. Srskilt med nskade skerhetsmarginaler i tanke. Inte bra att fastna p ngon cctv, ven om det d kanske ocks vvts in i frtjnsterna med att skjuta upp att misstankarna fll p maken, via kidnappningshistorien.
Citera
2020-01-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Bl.a. maling av muren i 1. etg. (utendrs?) og beising av 2. etg.
Citat:
"en skjermdump av foresprselen som hndverkerne sitter p, viser at Anne-Elisabeth Hagen ville ha en utvendig vask av huset, maling av muren i frste etasje og beising av andre etasje."

" Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om utbedre taket og male et nringsbygg som familien eide i Lrenskog. Det var ogs andre hndverkerbedrifter p befaring, sier en av de ansatte i firmaet."

"Iflge NRK, var det et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap p taket og i oppkjrselen hos ekteparet frem til 25. oktober i fjor, seks dager fr 68-ringen forsvant."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-av-hagens-hus

Om noen gjorde endringer i muren p et sted p en nymalt mur og deretter malte p nytt, ville det da vre synlig at noe nylig hadde blitt endret p muren?
Om noen gjorde endringer i veggen p et sted p en nybeiset vegg og deretter beiset p nytt, ville det da vre synlig at noe nylig hadde blitt endret p veggen?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-12 kl. 14:56.
Citera
2020-01-12, 15:17
Bannlyst
Citat:
Jeg tror at printeren vil lse drapsgten, hvis politiet finner ut at det er en xx, modell xx s er det ikke mange p Lrenskog som har akkurat den skriveren.

Jeg tror ikke at den skriveren finnes mere for si det snn.
Hvis det var THs skriver, s ser jeg for meg at det er en gammel kassert skriver fra 90tallet, f.eks en Hewlett Packard 670C. Denne typen skriver var utrolig populr p denne tiden, og den gang fantes det ikke noe vannmerke. TH er s gjerrig at jeg ser fint for meg at han har sparet p denne skriveren i 25 r, selv om han vet at han mest sannsynlig aldri ville f bruk for den mere. Men s fikk han vel bruk for den alikevel.
For f den til virke m han jo ha brukt en datamaskin som har samme skriverutgang, siden det den gang ikke ble brukt usb-port, men DB25 parallelport. S han har vel brukt en gammel kassert pentium 150 eller noe. Umulig oppgave finne ut av alle som kjpte en HP670C i 1995.
Senast redigerad av Orderud. 2020-01-12 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in