2020-02-02, 18:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Kalergi-Plan
Norsk nationalknsla r avund, eller "misunnelse" som vi sger p norsk.

Precis. Det r bara en gisslan som knner omvnd stolthet ver sin (personligen) sjlvvalda fngenskap.

Vi har haft en del av det ocks men frsker undvika att skryta med det numera.

Sen kan man ju g fr lngt t andra hllet ocks...
Citera
2020-02-02, 18:49
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ok. Men hvorfor forteller man at man er alene hjemme?
1. Hvis man blir spurt om man er alene hjemme?
2. Hvis man skal snakke om noe privat og nsker forsikre den andre om at ingen lytter til samtalen?
Andre grunner?

Det er nok grunnene, og da er det ikke lenger snakk om "sl av en prat", da er det en samtale av en helt annen betydning, og det er mest tenkelig at det har med den situasjonen som frer til at hun blir "forsvunnet".
Citera
2020-02-02, 18:57
Bannlyst
Citat:
Du har gode poeng! Enig med deg i at politiet tidlig i saken trodde at dette var et drap og ikke en kidnapping for penger. For hvis de hadde trodd p at det var en kidnapping for penger s hadde de ikke gransket ting som mulige konflikter og ev fiender (dette med konflikter og ev fiender sto det vel om i artikler i februar 2019, og da sto det (hvis jeg husker rett) ogs om at familien saumfarte livene sine for finne ev konflikter og/eller ev fiender). (Som nevnt fr, noen som kidnapper for penger har vel ofte ingen relasjoner med BO eller BOs familie og dermed ingen konflikter eller fiendskap med de. Det er vel kun nsket om penger som er rsak til kidnapping for penger?)

Ja, det virker som at dem tidlig gikk bort fra hypotesen om kidnapping. En annen ting som sier meg at det var Anne de lette etter, er dette store teltet som dem brukte til dekke til hullet med. De ville ikke gjre samme tabben som i jemtlandsaken. Pressen i den saken sto tok bilder mens dem dro opp liket, og p et av bildene kunne man se liket og formene av Janne innsurret i plast. Man kunne tydelig se armer, hode og bein uten noen form for sladding, og det m jo ha vrt belastende for den nrmeste familien.
Citera
2020-02-02, 19:15
Medlem
Ganske ofte jeg nevner at jeg er alene hjemme til familien i tlf nr vi smsnakker i tlf.

Kanskje mamma spr hva ungene gjr. Eller hvordan det gr med dama. S sier jeg Ass t nei de er ute en tur. Er alene hjemme til 7 feks

Ganske normalt tenker jeg

Ikke lage noe rart ut av alt som blir nevnt tenker jeg
Citera
2020-02-02, 19:51
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Ganske ofte jeg nevner at jeg er alene hjemme til familien i tlf nr vi smsnakker i tlf.

Kanskje mamma spr hva ungene gjr. Eller hvordan det gr med dama. S sier jeg Ass t nei de er ute en tur. Er alene hjemme til 7 feks

Ganske normalt tenker jeg

Ikke lage noe rart ut av alt som blir nevnt tenker jeg
Hva gjr du ikveld'a?
Hjemme alene?

.... s du en skygge i lyset av utelykten????

https://youtu.be/p8Ejl4eeFXM
Citera
2020-02-02, 20:54
Medlem
Niffys avatar
Man pleier vel si det, om man snakker p telefonen med noen og har besk?

S jeg tenker vel heller at siden hun IKKE sa at det var noen der, familie, venninne, elektriker, whatever, s kan man med stor sikkerhet anta at hun var alene i huset, i nitiden en helt vanlig morgen.

Det er de frreste jeg kjenner av folk, bde med og uten arbeid, som pleier ha s mye besk klokken 9 om morgenen.

S hun behver ikke ha sagt noe som helst om at hun var alene i huset. Det er jo det som er normalen.
Senast redigerad av Niffy 2020-02-02 kl. 20:57.
Citera
2020-02-03, 16:51
Bannlyst
Noen som vet hvilken bil TH bruker n og hva som er regnr?
Citera
2020-02-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Kalergi-Plan
Hva gjr du ikveld'a?
Hjemme alene?

.... s du en skygge i lyset av utelykten????

https://youtu.be/p8Ejl4eeFXM
Den som sitter i skyggen ser lyset uten bli blendet.

Vi hrer det vi vil hre. Vi ser det vi vil se. Vi tror det vi vil tro. Vi vil ha verden til henge sammen.

Et liv er ikke det som har hendt med et menneske, men hva en husker og hvordan en husker det."
Citera
2020-02-03, 19:45
Medlem
Citat:
Hva begynte han jobbe med etter at han sluttet jobbe TH? Det kan jo hende at han ev nsket jobbe med noe helt annet?
GHH er eiendomssjef p Olavsgaard eiendom as.
Citera
2020-02-03, 22:22
Medlem
Citat:
VG, 31.10.20:
Politiets bekymring er at det kan bli vanskelig bevise et mulig drap, uten ha et lik og en obduksjonsrapport vise til.

Hres ut som om de vet hvem gjerningspersonen(e) er. Trenger bare siste brikke som er liket.
Citera
2020-02-03, 23:49
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Hres ut som om de vet hvem gjerningspersonen(e) er. Trenger bare siste brikke som er liket.
Det er det mange som holder med om.
Citera
2020-02-04, 14:47
Medlem
Jag vet inte vad jag ska tro om de upplysningar som vi ftt genom media. I starten uppfattade jag det som att sljaren frn Verisure var den sista utomstende som sett AEH levande. Pltsligt kommer VG med att de varit p teater kvllen innan, tillsammans med ett annat par. Allts borde dessa vara de sista som sg henne. Det har inte varit ngot uttalande frn det paret som publicerats, de kunde ju f vara anonyma fr den delen. Dremot str GGH fritt fram, L-vik likas, om nr de sg henne sist. Ingen klarar att lgga pussel med de bitar vi har. De passar inte in, mnga fattas och inget stmmer. Det resulterar i osannolika komplicerade hypoteser p detta forum om vad som kan ha hnt. Om Brskes folk inte har knckt nten, s tror jag heller inte att vi klarar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in