Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Det er jo viktig for motparten bevise at han er han, slik at meldingen fr troverdighet, siden det har vrt flere forsk p svindel mot TH ved at folk har gitt seg ut for vre GM.
Med "ingen andre enn motparten", s menes det ikke TH eller politiet tror jeg. Hvis ingen kunne vite om det, men bare GM, s kunne det jo ikke brukes til verifisere.
Ja, du har rett :-)
Dette var fra kontakten fra "motparten" den 8. juli; en "motpart" som ikke s ut til ha vrt s ivrig p innkassere penger - og en "motpart" som ikke har utfrt en kidnapping for penger men som har utfrt eller som var en ev medhjelper til GM som hadde utfrt et planlagt drap (om jeg har forsttt rett ut i fra det politiet har sagt og om de har rett angende sine hypoteser). Hvorfor var det da s viktig for denne "motparten" at meldingen fikk troverdighet (
s viktig at han utsatte seg for ev bli sporet av politiet ved ta kontakt med familien for opplyse om detalj(er)), hvis han egentlig ikke var ute etter innkassere noen penger? Jeg forstr ikke hvorfor han satte seg selv i en slik risiko for bli sporet. Men det finnes kanskje mter kommunisere p som har en 100% sikkerhet mot sporing?
8. juli var vel kort tid etter at politiet gikk ut med informasjon om at de hadde skiftet hovedhypotese.