2020-02-12, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Som jeg sier, enhver seris oppdretter krever det. Og nr jeg sier at oppdretteren er seris s kan du vel tenke deg frem til svaret her.

N er det jo slik at TH egentlig ikke var s interresert i at de skulle f seg valp. Og TH var heller ikke med hentet den valpen. Og s har vi det faktum at TH ikke lenge etter forsvinningen, kvittet seg med valpen, noe som tyder p at han ikke likte den s veldig. For folk som er i dyp sorg (som du jo antyder at TH er i), s er det en terapi ha hund. En hund gjr en ellers deprimert person glad. Det hres ulogisk ut at han da skulle kvitte seg med hunden. S det henger jo ikke p greip denne pstanden din om at hvis TH og AE ikke var lykkelige sammen, og nsket skilsmisse, s hadde ikke oppdretteren solgt dem hunden. Det var jo AE som hadde ansvaret for hunden. Hun var mye alene, og trengte noe som holdt henne aktiv.
Du vet kanskje hvem som har hunden n?
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-12 kl. 15:25.
Citera
2020-02-12, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Nei det har jeg ikke skrevet.
Hvis GM i denne saken liker lese om sin forbrytelse i aviser s tror jeg ikke at GM utfrte forbrytelsen kun fordi GM liker lese om sin forbrytelse i avisen. Jeg nevnte ikke stolthet. Det finnes mange andre flelser enn det.

Jeg vet ikke hvem GM er og jeg kjenner heller ikke GM og jeg vet ikke hva som var GMs motiv.

En GM kan ha et motiv som ingen andre enn GM har kjennskap til, s hvis man kjenner GM s trenger man ikke ndvendigvis vite hva hans motiv er.

Det finnes ogs GM som ikke innrmmer hva deres motiv var. De dikter opp og forteller om et annet "motiv" som ikke er sannhet.

Okei, du tenker p motiv snn ellers rundt omkring i verden, og ikke ndvendigvis i forbindelse med Sloravei-saken. Ja, finnes jo fullt av motiv for den ene og den andre forbrytelsen.
Hva tror du om Sloravei-saken da, tror du at det er snakk om hevn? At man nsker at TH skal sitte inne for drap, og ogs ha mistet sin kone som han er s utrolig glad i, bare for straffe han for noe? Burde ikke TH vite da hvem som str bak?
Citera
2020-02-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Det er stor forskjell p ha en skarp penn enn en skarp tunge...

Godt argumenterte meninger mottas med takk!
Dersom TH er uskyldig, s har han veldig mye tjene p ta noen grep, p sine egne og vrig families vegne for eliminere mye av mistanken som n henger som et tungt slr over ham. Holden kan nok sikkert like mye om mediehndtering som politiet, og det at ingen - INGEN - i familien har sagt NOE SOM HELST er meget forunderlig. Nettopp fordi familien n hadde trengt at noen viste ansikt. Det at ABSOLUTT INGEN har sttt fram tolker mange som ekstra mistenkelig, for det er nok ekstremt vanskelig stille med pokerfjes foran hele Norge dersom man har noe skjule. Man tror alts at TH har noe skjule siden han bare snakker via Holden. Det burde jo finnes andre som kunne st fram... har han ikke 12-13 ssken der flesteparten lever og dermed mye familie? Avdde ssken har vel ogs barn som kunne tatt p seg snakke for familien istedenfor hnddukka Holden?
Citera
2020-02-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Dersom TH er uskyldig, s har han veldig mye tjene p ta noen grep, p sine egne og vrig families vegne for eliminere mye av mistanken som n henger som et tungt slr over ham. Holden kan nok sikkert like mye om mediehndtering som politiet, og det at ingen - INGEN - i familien har sagt NOE SOM HELST er meget forunderlig. Nettopp fordi familien n hadde trengt at noen viste ansikt. Det at ABSOLUTT INGEN har sttt fram tolker mange som ekstra mistenkelig, for det er nok ekstremt vanskelig stille med pokerfjes foran hele Norge dersom man har noe skjule. Man tror alts at TH har noe skjule siden han bare snakker via Holden. Det burde jo finnes andre som kunne st fram... har han ikke 12-13 ssken der flesteparten lever og dermed mye familie? Avdde ssken har vel ogs barn som kunne tatt p seg snakke for familien istedenfor hnddukka Holden?

Ja, det er utrolig merkelig! Det overasker meg veldig at et ansikt utad ikke er en del av stagingen.
Citera
2020-02-12, 16:38
Medlem
[quote=Orderud.|70246309]Okei, du tenker p motiv snn ellers rundt omkring i verden, og ikke ndvendigvis i forbindelse med Sloravei-saken. Ja, finnes jo fullt av motiv for den ene og den andre forbrytelsen.
Hva tror du om Sloravei-saken da, tror du at det er snakk om hevn? At man nsker at TH skal sitte inne for drap, og ogs ha mistet sin kone som han er s utrolig glad i, bare for straffe han for noe? Burde ikke TH vite da hvem som str bak?

Ja,nemlig hvor er fiender? TH mener det kan vre hevn.
MEN
- det var ingen trusler mot ham p forhnd.
- han skaffet seg ingen kameraovervking for sikkerhet
- han legger nkkel til utg.dra ute i garasje
Det som styrker mistanke mot TH er
- 10 mil han betaler uten f livsbevis.
-Typen er bestemt, manipulerende,slem og "vet hva han driver med". den siste tiden holder han masken fordi AEH m se lykkelig ut.
Hvem vet...Mulig han mter GM p teateret for utveksle info(?)ogs?
Citera
2020-02-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, det er utrolig merkelig! Det overasker meg veldig at et ansikt utad ikke er en del av stagingen.
Familien er redde for miste millioner
Citera
2020-02-12, 18:57
Bannlyst
[quote=iristo01|70247038]
Citat:
Ursprungligen postat av iristo.
ORDERUD: Okei, du tenker p motiv snn ellers rundt omkring i verden, og ikke ndvendigvis i forbindelse med Sloravei-saken. Ja, finnes jo fullt av motiv for den ene og den andre forbrytelsen.

IRISTO: Ja,nemlig hvor er fiender? TH mener det kan vre hevn.
MEN
- det var ingen trusler mot ham p forhnd.
- han skaffet seg ingen kameraovervking for sikkerhet
- han legger nkkel til utg.dra ute i garasje
Det som styrker mistanke mot TH er
- 10 mil han betaler uten f livsbevis.
-Typen er bestemt, manipulerende,slem og "vet hva han driver med". den siste tiden holder han masken fordi AEH m se lykkelig ut.
Hvem vet...Mulig han mter GM p teateret for utveksle info(?)ogs?

Ja, mye med denne saken som ikke henger p greip.
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-12 kl. 19:00.
Citera
2020-02-12, 19:12
Medlem
Jo, det er meget underlig at absolutt INGEN i familien, p begge sider, har gjort noen kommentarer, utenom TH's advokat samt Politiet. De har vel ftt munnkurv av begge.

En annen ting er MOTIVET. Forsvinningen er FOR godt planlagt til vre tilfeldig fra bander.

Er det viktig informasjon TH sitter p som ham er truet til ikke opplyse ved bortfring av hans kone?

Var det hans kone som truet med oppgi hemmelige opplysninger til politiet om han ikke sa seg enig i skilsmisse med overfring av 50% av hans eiendom?

Er TH medlem av en hemmelig organisasjon? Er han Frimurer?

Har det noe gjre med sakskingen av det Tyske Stlselskapet som ikke utbetalte avtalt provisjon
for sine aksjestigninger?

Ser ut til at Politiet gradvis men sikkert legger lokket p saken.

Jeg bare spr
Citera
2020-02-12, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinbad8
Jo, det er meget underlig at absolutt INGEN i familien, p begge sider, har gjort noen kommentarer, utenom TH's advokat samt Politiet. De har vel ftt munnkurv av begge.

En annen ting er MOTIVET. Forsvinningen er FOR godt planlagt til vre tilfeldig fra bander.

Er det viktig informasjon TH sitter p som ham er truet til ikke opplyse ved bortfring av hans kone?

Var det hans kone som truet med oppgi hemmelige opplysninger til politiet om han ikke sa seg enig i skilsmisse med overfring av 50% av hans eiendom?

Er TH medlem av en hemmelig organisasjon? Er han Frimurer?

Har det noe gjre med sakskingen av det Tyske Stlselskapet som ikke utbetalte avtalt provisjon
for sine aksjestigninger?

Ser ut til at Politiet gradvis men sikkert legger lokket p saken.

Jeg bare spr

Jeg har ogs tenkt akkurat det som du skriver her, at Anne ville ha 50% av hans formue, men s hadde han kanskje sreie, og da truet hun med noe som var hemmelig, og s fikk han henne bort.

Pareto/Severstal-saken. Russisk stlverk og gruveindustri, og aksjemeglerhuset Pareto.
Anne forsvant samme dag som kokrim kom med sin straffepstand i denne saken.
Kanskje TH ville at det skulle se ut som at det er de siktede i pareto-saken som str bak.
https://www.dn.no/marked/pareto/seve...per/2-1-464500

Noen her snakket om at TH er med i en rotaryklubb, men uten kunne dokumentere dette ytterligere.
Vet lite om rotary og om det er en slags gutteklubb for mektige menn slik som frimurerlosjen.

Legger lokk p saken, mener du at det gr mot henleggelse, eller at de trapper ned etterforskning og gjr seg klare til action?
Citera
2020-02-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska

Det virker som familien har koblet seg fra virkeligheten og lever i sin egen boble. Den eneste som har sttt frem, er en venninne med den kryptiske meldingen: Jeg tenkte det ville g slik...
Citera
2020-02-12, 22:13
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg har ogs tenkt akkurat det som du skriver her, at Anne ville ha 50% av hans formue, men s hadde han kanskje sreie, og da truet hun med noe som var hemmelig, og s fikk han henne bort.

Pareto/Severstal-saken. Russisk stlverk og gruveindustri, og aksjemeglerhuset Pareto.
Kanskje TH ville at det skulle se ut som at det er de siktede i pareto-saken som str bak.

Noen her snakket om at TH er med i en rotaryklubb, men uten kunne dokumentere dette ytterligere.
Vet lite om rotary og om det er en slags gutteklubb for mektige menn slik som frimurerlosjen.

Legger lokk p saken, mener du at det gr mot henleggelse, eller at de trapper ned etterforskning og gjr seg klare til action?

Det gr definitivt ikke mot henleggelse. Jeg tror de gjr seg klar.
Citera
2020-02-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.

Det jeg har observert av Rotary er at de er i mye strre grad pne og inkluderende, sett ift frimurer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in