2020-02-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, jeg tror VG-artikkelen kommer i morgen kveld ogs. Ved ni-tiden.

Jeg tror det vil bli offentliggjort flere detaljer fra trusselbrevet.

Og, jeg synes detaljene vi har ftt vite om trusselbrevet s langt, er en kraftig svekkelse av teorien om at det skal vre profesjonelle og kyniske (utenlandske) kriminelle som har bortfrt AEH for lsepenger.

I tiden fremover vil det bli frigitt mer informasjon om trusselbrevet, konvolutten, Sprox-skoene og stripset. Kanskje hvor gjenstandene ble kjpt, og av hvem. Eller kanskje, om det finnes biologiske spor etter andre enn TH p gjenstandene. Det vil bli mer og mer tydelig at det m vre TH som str bak.

Om det er korrekt at AEH og TH tok taxi hjem fra teateret, tror jeg AEH er blitt skjult i kjelleren i Sloraveien. Eventuelt veldig nrt boligen.

Om noen uker vil politiet komme tilbake til Sloraveien 4 og gjre nye sk etter AEH der. Og da tror jeg at hun vil bli funnet.

Tror du virkelig det alts? S iskaldt all den tid han vet at det kommer til og bli en intens jakt etter tekniske spor av politiet / kripos p antatt gjerningssted? Skulle jo tro stedet allerede er endevendt opptil flere ganger.
Citera
2020-02-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Tror du virkelig det alts? S iskaldt all den tid han vet at det kommer til og bli en intens jakt etter tekniske spor av politiet / kripos p antatt gjerningssted? Skulle jo tro stedet allerede er endevendt opptil flere ganger.
Hvis TH = GM, s kan det jo hende at han ev tenkte at kidnappingshistorien var nok til lure politiet til tro at fremmede GM fraktet med seg AE bort fra huset og langt av grde fr "de fremmede GM" drepte henne og skjulte liket et sted langt borte. Kanskje han ev trodde at politiet aldri ville komme til mistenke han og at de heller ikke ville komme til lete etter AEs lik i eller i nrheten av huset.
Citera
2020-02-20, 21:44
Medlem
Citat:

Ja, jeg tror opprinnelig plan var at forsvinningen skulle bli offentliggjort mye tidligere, og at TH hpet p mange falske kidnappere velge mellom, og at han kunne velge seg den mest troverdige blant svindlerne, aller helst en utenlandsk svindler, og s betale mange penger til vedkommende.

Da ville det blitt etablert et inntrykk at AEH var fraktet til utlandet. Og da det plutselig ble taust fra svindleren, ville det bli antatt at AEH var omkommet utenlands et sted.

Politiet ville da bli tvunget til jakte en ekte, levende svindler som hadde mottatt mange penger. Svindleren ville selvflgelig gjre alt for unndra seg bli oppdaget og arrestert. Og ville sannsynligvis greie komme seg unna med pengene.

Tror TH hpet p at "alle" skulle aksepterte at AEH omkom mens hun var i kidnapperens/svindlerens varetekt.

Og at han regnet med at det aldri ville bli sprsml om veldig grundige underskelser i Sloraveien.

Det mislyktes totalt, da det gikk hele 10 uker fr forsvinningen ble kjent. Og TH har ingen plan B. S han sitter i klisteret.
Citera
2020-02-20, 22:03
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ja, jeg tror opprinnelig plan var at forsvinningen skulle bli offentliggjort mye tidligere, og at TH hpet p mange falske kidnappere velge mellom, og at han kunne velge seg den mest troverdige blant svindlerne, aller helst en utenlandsk svindler, og s betale mange penger til vedkommende.

Da ville det blitt etablert et inntrykk at AEH var fraktet til utlandet. Og da det plutselig ble taust fra svindleren, ville det bli antatt at AEH var omkommet utenlands et sted.

Politiet ville da bli tvunget til jakte en ekte, levende svindler som hadde mottatt mange penger. Svindleren ville selvflgelig gjre alt for unndra seg bli oppdaget og arrestert. Og ville sannsynligvis greie komme seg unna med pengene.

Tror TH hpet p at "alle" skulle aksepterte at AEH omkom mens hun var i kidnapperens/svindlerens varetekt.

Og at han regnet med at det aldri ville bli sprsml om veldig grundige underskelser i Sloraveien.

Det mislyktes totalt, da det gikk hele 10 uker fr forsvinningen ble kjent. Og TH har ingen plan B. S han sitter i klisteret.

De ti ukene var et smart trekk av politiet. De m ha skjnt tegninga tidlig.
Citera
2020-02-20, 22:04
Medlem
Citat:

Hvis det var slik at han tenkte slik, s m han ha tenkt at politiet var dumme og/eller lettlurte. Politiet hadde vel aldri antatt eller blitt overbevist om at en slik svindler virkelig var den som utfrte forbrytelsen mot AE.
Citera
2020-02-20, 22:05
Medlem
Citat:

Tja, de 'falske kidnapperne' mtte vel ha kommet med noe informasjon i henvendelsen som sannsynliggjre ovenfor politiet at det var troverdig?

Det virker ogs for meg helt usannsynlig at han ikke s for seg massiv trykk p stedet p jakt etter spor.

Jeg ville blitt srdeles overasket om de finner likene p en av plassene han disponerer.
Citera
2020-02-20, 22:16
Medlem
Citat:
Tja, de 'falske kidnapperne' mtte vel ha kommet med noe informasjon i henvendelsen som sannsynliggjre ovenfor politiet at det var troverdig?

Det virker ogs for meg helt usannsynlig at han ikke s for seg massiv trykk p stedet p jakt etter spor.

Jeg ville blitt srdeles overasket om de finner likene p en av plassene han disponerer.
Nettopp! Og det ville det jo vre umulig for svindlere (falske kidnappere) greie (tror jeg). Og hvis TH = GM, s ble det derfor ndvendig bytte til en kommunikasjonsplattform der "motparten" kom med opplysninger som kun "motparten"/GM kunne vite.
Citera
2020-02-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
De ti ukene var et smart trekk av politiet. De m ha skjnt tegninga tidlig.

Ja. Jeg tror de 10 ukene avverget en liknende utvikling som den jeg skisserte.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis det var slik at han tenkte slik, s m han ha tenkt at politiet var dumme og/eller lettlurte. Politiet hadde vel aldri antatt eller blitt overbevist om at en slik svindler virkelig var den som utfrte forbrytelsen mot AE.

Jeg tror definitivt at TH har undervurdert politiet.

Tror ikke det spiller s stor rolle om politiet hadde blitt overbevist eller ikke. TH kunne peke p personen som hadde ftt pengene. Politiet mtte finne mottaker av pengene fr de kunne si sikkert at mottaker ikke hadde kidnappet AEH.

Og finne mottaker av pengene tror jeg ville blitt srdeles vanskelig.

Citat:

Svindlerne mtte gjette eller fiske informasjon fra mennesker som kjente AEH. Husk at det er TH som skulle bekrefte eller avkrefte om opplysningene fra falske kidnappere var ekte eller ikke. Her er det ogs mange muligheter for blffe.

Om kidnappingen var blitt kjent uken etter forsvinningen, ville det ha kommet mange mailer via Tor. Det ville ogs vre innenfor de mist ni dagene kidnappingen skulle vare. Det er ogs lett for falske kidnappere hevde at de vil ha pengene til en annen kryptovalutakonto enn den opprinnelige Monero-kontoen, ved hevde at de ikke lenger vil bruke den kontoen politiet allerede vet om fra trusselbrevet.

Mange andre muligheter for blff her. Pengeinnkreverne kunne hevde at de hadde "kjpt" gisselet fra kidnapperne, fordi kidnapperne fryktet for bli avslrt under pengeinnkrevingen. Mange muligheter for blff som sagt.

Edit
Og hva mener du med "likene" i flertall? Skrivefeil?
Senast redigerad av kornblomst 2020-02-20 kl. 22:29. Anledning: Edit
Citera
2020-02-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ja. Jeg tror de 10 ukene avverget en liknende utvikling som den jeg skisserte.

Jeg tror definitivt at TH har undervurdert politiet.

Tror ikke det spiller s stor rolle om politiet hadde blitt overbevist eller ikke. TH kunne peke p personen som hadde ftt pengene. Politiet mtte finne mottaker av pengene fr de kunne si sikkert at mottaker ikke hadde kidnappet AEH.

Og finne mottaker av pengene tror jeg ville blitt srdeles vanskelig.

Svindlerne mtte gjette eller fiske informasjon fra mennesker som kjente AEH. Husk at det er TH som skulle bekrefte eller avkrefte om opplysningene fra falske kidnappere var ekte eller ikke. Her er det ogs mange muligheter for blffe.

Om kidnappingen var blitt kjent uken etter forsvinningen, ville det ha kommet mange mailer via Tor. Det ville ogs vre innenfor de mist ni dagene kidnappingen skulle vare. Det er ogs lett for falske kidnappere hevde at de vil ha pengene til en annen kryptovalutakonto enn den opprinnelige Monero-kontoen, ved hevde at de ikke lenger vil bruke den kontoen politiet allerede vet om fra trusselbrevet.

Mange andre muligheter for blff her. Pengeinnkreverne kunne hevde at de hadde "kjpt" gisselet fra kidnapperne, fordi kidnapperne fryktet for bli avslrt under pengeinnkrevingen. Mange muligheter for blff som sagt.
Selv om politiet da mtte finne mottaker av pengene fr de kunne si sikkert at mottaker ikke hadde kidnappet AEH og selv om de ikke fant denne mottakeren, s ville jo ikke dette forhindret politiet i etterforske bredt og finne frem til den ekte GM?
Citera
2020-02-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Selv om politiet da mtte finne mottaker av pengene fr de kunne si sikkert at mottaker ikke hadde kidnappet AEH og selv om de ikke fant denne mottakeren, s ville jo ikke dette forhindret politiet i etterforske bredt og finne frem til den ekte GM?

Det ville bli vanskeligere for politiet ta ut siktelse for skaffe seg tvangshjemmel for underske kjelleren. For eksempel.

Edit
En god bistandsadvokat ville rase mot politiet, om de skulle finne p mistenkeliggjre offeret, TH, i stedet for jakte kidnapperne. Et annet eksempel.
Senast redigerad av kornblomst 2020-02-20 kl. 23:23. Anledning: Edit
Citera
2020-02-20, 23:56
Medlem
Vi s tendenser til irettesettelse av politiet da Holden gikk ut med 8. juli-kontakten. Der det ble hevdet at AEH var i live.

Da mente Holden at politiet mtte revurdere draps-hypotesen de offentliggjorde 26. juni 2019.

Politiet lot seg ikke bevege eller manipuleres. Men holdt fast p draps-hypotesen.
Citera
2020-02-20, 23:59
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Og hva mener du med "likene" i flertall? Skrivefeil?
Ja, hva i all verden.... flere lik?
En "freudian slip" eller skrivefeil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in