Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
De ti ukene var et smart trekk av politiet. De m ha skjnt tegninga tidlig.
Ja. Jeg tror de 10 ukene avverget en liknende utvikling som den jeg skisserte.
Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Hvis det var slik at han tenkte slik, s m han ha tenkt at politiet var dumme og/eller lettlurte. Politiet hadde vel aldri antatt eller blitt overbevist om at en slik svindler virkelig var den som utfrte forbrytelsen mot AE.
Jeg tror definitivt at TH har undervurdert politiet.
Tror ikke det spiller s stor rolle om politiet hadde blitt overbevist eller ikke. TH kunne peke p personen som hadde ftt pengene. Politiet mtte finne mottaker av pengene fr de kunne si sikkert at mottaker ikke hadde kidnappet AEH.
Og finne mottaker av pengene tror jeg ville blitt srdeles vanskelig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smijern
Tja, de 'falske kidnapperne' mtte vel ha kommet med noe informasjon i henvendelsen som sannsynliggjre ovenfor politiet at det var troverdig?
Det virker ogs for meg helt usannsynlig at han ikke s for seg massiv trykk p stedet p jakt etter spor.
Jeg ville blitt srdeles overasket om de finner likene p en av plassene han disponerer.
Svindlerne mtte gjette eller fiske informasjon fra mennesker som kjente AEH. Husk at det er TH som skulle bekrefte eller avkrefte om opplysningene fra falske kidnappere var ekte eller ikke. Her er det ogs mange muligheter for blffe.
Om kidnappingen var blitt kjent uken etter forsvinningen, ville det ha kommet mange mailer via Tor. Det ville ogs vre innenfor de mist ni dagene kidnappingen skulle vare. Det er ogs lett for falske kidnappere hevde at de vil ha pengene til en annen kryptovalutakonto enn den opprinnelige Monero-kontoen, ved hevde at de ikke lenger vil bruke den kontoen politiet allerede vet om fra trusselbrevet.
Mange andre muligheter for blff her. Pengeinnkreverne kunne hevde at de hadde "kjpt" gisselet fra kidnapperne, fordi kidnapperne fryktet for bli avslrt under pengeinnkrevingen. Mange muligheter for blff som sagt.
Edit
Og hva mener du med "likene" i flertall? Skrivefeil?