2020-02-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Hva tror dere om VGs sak i morgen? Kommer en ny liten "fillesak" av betydning bare for holde saken noenlunde varm?

Ja og begynner bli lei disse intetsigende drpene i media s har egentlig sluttet og lese de, da er det bedre og holde seg oppdatert her hvor man i det minste kan "kose" seg med ulike teorier kreative folk ligger frem.
Citera
2020-02-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Da befant ev kanskje dette DNA-et som det skrives om, p flere av disse gjenstandene (som ble funnet p en sentral del av stedet?)?

Dette skurrer. Brukte ev ikke vedkommende beskyttelsesutstyr mens h*n hndterte gjenstandene? Ble DNA-et ev plantet p gjenstandene?

Jeg tror det er snakk om planting! Fordi, hvorfor skulle en GM vre s uforsiktig og legge igjen sitt DNA p en eller flere av disse gjenstandene i en s nye planlagt forbrytelse?

Har dere en fornuftig og logisk forklaring p hvorfor en fremmeds DNA ble funnet p gjenstand(er?) p stedet?
1. Hvis den fremmede = GM?
2. Hvis den fremmedes DNA ble plantet av GM eller av en hjelper?
3. Det fremmede DNA-et (fra en uskyldig person) befant seg tilfeldig p gjenstanden(e?) og ble smittet over p gjenstanden(e?) (fra en tur p butikken el.l.)?
4. Andre scenarioer?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-22 kl. 13:25.
Citera
2020-02-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er du paranoid ?

Det er faktisk mystisk at TH ikke utlser dusr. Han har rd til det, politiet har gitt klarsignal, og selv om TH ikke liker og bruke penger br han selv tenke at folk finner det underlig at han ikke hoster opp noen mill.i dusr.

Jeg vil g s langt som si at jeg ikke tror han nsker lse denne saken, og sprsmlet er hvorfor?

Jeg er av den oppfatning at de 10 mill som ble utbetalt i juli indirekte var betaling til den som har hjulpet til.

For om TH er GM m en eller annen ha hjulpet til. S det finnes alts en der ute som vet, hva skjer om TH utlser dusr, kan det tenkes at hjelperen blir fristet til skaffe seg enda mer penger og bryter taushetslftet sitt.

Uansett er det rart at hun ikke er verdt utlse noen mill i dusr for og det m jo politiet forst ogs.

Det er jo bare helt utrolig at 50 rs samliv ikke betyr mer for han enn at han kan spandere noen mill.til dusr.

Uansett om han er morder eller ei kjenner jeg at jeg misliker den fyren noe helt vanvittig. Stakkars AEH som har brukt livet sitt p og leve med en snn drittfyr.
Citera
2020-02-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg skrev p fleip etter en av POIROT sine kommentarer om at jeg fikk assosiasjoner til 'Dont f*ck with Cats' dokumentaren p Netflix. Men det var alts en fleip

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er lenge siden tanken slo meg (Jeg kjenner ikke til "don't f*ck with cats").
Kan dere forklare meg hva det betyr og hvilke tanker dere hadde?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-22 kl. 13:46.
Citera
2020-02-22, 13:47
Medlem
Citat:
Har dere en fornuftig og logisk forklaring p hvorfor en fremmeds DNA ble funnet p gjenstand(er?) p stedet?
1. Hvis den fremmede = GM?
2. Hvis den fremmedes DNA ble plantet av GM eller av en hjelper?
3. Det fremmede DNA-et (fra en uskyldig person) befant seg tilfeldig p gjenstanden(e?) og ble smittet over p gjenstanden(e?) (fra en tur p butikken el.l.)?
4. Andre scenarioer?

N m du slutte dette maset. Det har aldri vrt noen fremmed GM i Sloraveien 4. TH er GM.

DNAet som tilfeldigvis finnes p disse gjenstandene har en naturlig og helt uskyldig forklaring. Jeg synes det er trist at politiet m bruke s mye kapasitet p utelukke andre GM. Jeg hper at TH til slutt fr regninga og m betale for all denne meningslse og undvendige etterforskningen.
Citera
2020-02-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
N m du slutte dette maset. Det har aldri vrt noen fremmed GM i Sloraveien 4. TH er GM.

DNAet som tilfeldigvis finnes p disse gjenstandene har en naturlig og helt uskyldig forklaring. Jeg synes det er trist at politiet m bruke s mye kapasitet p utelukke andre GM. Jeg hper at TH til slutt fr regninga og m betale for all denne meningslse og undvendige etterforskningen.
Takk for svar! Jeg tror ogs at det kan hende at dette fremmede DNA-et var fra en uskyldig person og at det befant seg p gjenstandene av en helt uskyldig grunn.
DNA kan jo smitte over fra en gjenstand til en annen veldig lett, feks ved bruk av betalingskort.
Men hvis dette DNA-et kun ble funnet p en eller flere gjenstander og ikke andre steder i huset, da kunne ikke AE etter ha berrt den/ de gjenstandene (hvis hun berrte de, jeg tenker i tilfelle det var hennes eiendeler) ha overfrt dette fremmede DNA-et fra de gjenstandene og til feks drhndtak og annet.
Citera
2020-02-22, 14:01
Medlem
Har sett en dokumentar om DNa.

Tror det var den som heter "the staircase" p netflix, men mulig jeg blander. Handler om en dame som "faller" ned trappa. Gubben blir siktet og er en lang serie om alt som skjer med han.

Plutselig finne de drapsvpenet i kjelleren fere r etterp p mystisk vis som skal frikjenner gubben. Skal ikke spoile noe. Ganske spennede sak, minner litt om denne ifht om manner er skyldig eller ikke. Alt tyder p det, men ting er ikke alltid som de ser ut, men der hadde de store blodspor som politiet faket betydningen av, lik, gjerngissted og vitner p stedet (vitne /GM)

Man kan tydelig se forskjell p plantet og ikke plantet DNA spor. S om de finner et plantet DNa spor er jo det flott. Da bekrefter det jo at kidnappingen ikke er reel.

Snn ellers er det blitt mye krangling her og personangrep. Vi m respektere hverandres teoriernog synspunkter samt at vi alle har forskjellige niver av ordlegge oss og ordforrd.

Sak, ikke person.
Citera
2020-02-22, 14:03
Medlem
Citat:
Takk for svar! Jeg tror ogs at det kan hende at dette fremmede DNA-et var fra en uskyldig person og at det befant seg p gjenstandene av en helt uskyldig grunn.
DNA kan jo smitte over fra en gjenstand til en annen veldig lett, feks ved bruk av betalingskort.
Men hvis dette DNA-et kun ble funnet p en eller flere gjenstander og ikke andre steder i huset, da kunne ikke AE etter ha berrt den/ de gjenstandene (hvis hun berrte de, jeg tenker i tilfelle det var hennes eiendeler) ha overfrt dette fremmede DNA-et fra de gjenstandene og til feks drhndtak og annet.

Du m slutte spore av trden. Jeg svarer deg ikke mer n.
Citera
2020-02-22, 14:04
Medlem
Citat:
Du m slutte spore av trden. Jeg svarer deg ikke mer n.
Jeg gjr ikke noe for spore av trden.
Citera
2020-02-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Har sett en dokumentar om DNa.

Tror det var den som heter "the staircase" p netflix, men mulig jeg blander. Handler om en dame som "faller" ned trappa. Gubben blir siktet og er en lang serie om alt som skjer med han.

Plutselig finne de drapsvpenet i kjelleren fere r etterp p mystisk vis som skal frikjenner gubben. Skal ikke spoile noe. Ganske spennede sak, minner litt om denne ifht om manner er skyldig eller ikke. Alt tyder p det, men ting er ikke alltid som de ser ut, men der hadde de store blodspor som politiet faket betydningen av, lik, gjerngissted og vitner p stedet (vitne /GM)

Man kan tydelig se forskjell p plantet og ikke plantet DNA spor. S om de finner et plantet DNa spor er jo det flott. Da bekrefter det jo at kidnappingen ikke er reel.

Snn ellers er det blitt mye krangling her og personangrep. Vi m respektere hverandres teoriernog synspunkter samt at vi alle har forskjellige niver av ordlegge oss og ordforrd.

Sak, ikke person.
Takk for viktig informasjon og fint og interessant innlegg! :-) Det er fint at politiet kan se forskjell p plantet og ikke plantet DNA spor :-)
Citera
2020-02-22, 14:10
Medlem
Citat:
Tror motivet er enkelt. AEH nsket skilsmisse, kanskje fordi barna presset p for skilsmisse og deling av fellesboet, slik at barna kunne f tilgang til forskudd p arv fra moren.

TH regner pengene han har tjent som sine egne. Alle pengene er hans. Og jeg tror at han mener at kone og barn ikke har gjort seg fortjent til noen andel av fellesboet utover muligens pliktarvdelen.

Jeg tror han ikke tlte tanken p at ekskona og barna skulle frese omkring og bruke opp hans millioner.

En skilsmisse mtte forhindres. Og en ulykke der levningene av AEH ble funnet, ville ikke forhindre at fellesboet ble delt og barna fikk morsarven sin. Da mtte AEH forsvinne ved en fingert kidnapping.

For forsinke deling av fellesboet, og forsinke at barna skal motta morsarven sin. Og forlenge THs tid som enehersker over forretningsimperiet han har bygd opp.

Hun er jo erklrt dd n.....
Citera
2020-02-22, 14:13
Medlem
Citat:

DNAet som tilfeldigvis finnes p disse gjenstandene har en naturlig og helt uskyldig forklaring.
Jeg synes det er trist at politiet m bruke s mye kapasitet p utelukke andre GM. Jeg hper at TH til slutt fr regninga og m betale for all denne meningslse og undvendige etterforskningen.
Du mener det. Men vi vet ikke om det var slik eller slik fr politiet har gtt ut med informasjon om det.

Og hvis dette fremmede DNA-et var p en eller flere gjenstander som AE brukte ha med seg ut av huset, hvorfor befant det seg fremmed DNA fra kun 1 person p den/de gjenstanden(e) da?
Hvis DNA smitter over veldig lett fra en gjenstand til en annen (og hvis DNA-funnet i denne saken har en naturlig og helt uskyldig forklaring), burde det jo vre DNA fra flere fremmede personer p den/de gjenstanden(e) dersom gjenstanden(e) ikke blir nye renset ofte.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-22 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in