Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-26, 03:35
Medlem
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423863363.html
Citat:
Slik vi vurderer det n, er det aktuelle tidsrommet begrenset til mellom da Anne-Elisabeth Hagen var i telefon med et familiemedlem klokken 9.14 og til et tidspunkt tidlig p formiddagen, sier politiinspektr Tommy Brske til avisen.
Politiet har uttalt at de mener at AEH forsvant en gang i tidsrommet fra kl 09:14 til tidlig formiddag.
Formiddag er fr kl 12:00 - s da kan man kanskje regne med at 10-tiden er tidlig formiddag.

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1144342
Citat:
Iflge VG ble Skansen kontaktet av politiet lrdag 3. november. Da ble han bedt om signere en taushetserklring. Det var frst da han fikk vite at Hagen var borte.

Politiet hadde oppdaget at jeg hadde ringt henne, og at jeg hadde vrt der tidligere. De ville bare vite hvorfor jeg hadde vrt der, og om jeg hadde sett eller hrt noe som kunne vre av interesse for dem, sier han til VG.

Jeg tolker denne uttalelsen som at elektrikeren var ved Sloraveien 4 (evt allerede fr kl 09:48) p forsvinningsdagen.
Citera
2020-04-26, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423863363.html

Politiet har uttalt at de mener at AEH forsvant en gang i tidsrommet fra kl 09:14 til tidlig formiddag.
Formiddag er fr kl 12:00 - s da kan man kanskje regne med at 10-tiden er tidlig formiddag.

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1144342

Jeg tolker denne uttalelsen som at elektrikeren var ved Sloraveien 4 (evt allerede fr kl 09:48) p forsvinningsdagen.
Det var en viktig detalj som du fant i den artikkelen, som jeg ikke har lagt merke til fr. Da var han kanskje og ringte p dren til AE en stund fr 9:48. At politiet hadde oppdaget at han hadde vrt der, hadde de kanskje funnet ut gjennom sporing av telefoner i omrdet?
Eller at han ev var der samtidig som han ringte, og la igjen beskjed p AEs svarer? Kanskje han sa noe slikt som: "Hei Lisbeth, jeg er her n som avtalt. Kan du ringe s snart du fr tid"? Og nr politiet underskte AEs telefon fant de en slik eventuell talebeskjed fra han?
P en slik eventuell talebeskjed kan det ha blitt med lyder fra inne i huset (fra GM feks). Da tenker jeg p lyder som elektrikeren kanskje ikke kunne hre, men som lydteknikeren greide f frem.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-26 kl. 04:02.
Citera
2020-04-26, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det var en viktig detalj som du fant i den artikkelen, som jeg ikke har lagt merke til fr. Da var han kanskje og ringte p dren til AE en stund fr 9:48. At politiet hadde oppdaget at han hadde vrt der, hadde de kanskje funnet ut gjennom sporing av telefoner i omrdet?
Jeg har heller ikke lest dette fr, men jeg antok at det var slik, siden tidsvinduet for forsvinningen ble mindre enn det politiet frst gikk ut med.

Ja, det er sikkert mobilen som har avslrt at han har vrt der.
Citera
2020-04-26, 04:02
Medlem
Citat:
Jeg har heller ikke lest dette fr, men jeg antok at det var slik, siden tidsvinduet for forsvinningen ble mindre enn det politiet frst gikk ut med.

Ja, det er sikkert mobilen som har avslrt at han har vrt der.
Ja.
Eller at han ev var der samtidig som han ringte, og la igjen beskjed p AEs svarer? Kanskje han sa noe slikt som: "Hei Lisbeth, jeg er her n som avtalt. Kan du ringe s snart du fr tid"? Og nr politiet underskte AEs telefon fant de en slik eventuell talebeskjed fra han?
P en slik eventuell talebeskjed kan det ha blitt med lyder fra inne i huset (fra GM feks). Da tenker jeg p lyder som elektrikeren kanskje ikke kunne hre, men som lydteknikeren greide f frem.
Citera
2020-04-26, 04:10
Medlem
Citat:
Ja.
Ja, det kan forsvidt vre grunnlaget for lydunderskelsene.
Citera
2020-04-26, 04:18
Medlem
Citat:
Det har du rett i. Kanskje GM lste dren fra innsiden etter at han hadde hrt at det ringte p dren? Og samtidig snakket elektrikeren inn en talebeskjed til AE uten at GM visste det (hvis AEs telefon var stilt inn p lydls) og dermed kan lsingen av dren ha blitt med p talebeskjeden. Kanskje elektrikeren var p vei til bilen sin (som ev sto utenfor AEs hus) da han snakket inn talebeskjeden og GM kunne ikke tro at drlsingen ble hrt av elektrikeren eller at det ble med p en talebeskjed (som GM ikke visste om)?
Kanskje det p den ev talebeskjeden ogs ble med andre avslrende lyder fra GM og ev medhjelper inne i huset?

Du er trdens Mester-detektiv Havhest
Senast redigerad av POlROT 2020-04-26 kl. 04:24.
Citera
2020-04-26, 04:34
Medlem
Citat:
Evt ringte elektrikeren da han var p vei til AEs hus i bilen sin. GM hrte en bil som kom, og skyndte seg og lste dren fra innsiden. Men i det yeblikket GM lste dren, hadde elektrikeren gtt ut av bilen og han hadde kommet til AEs svarer som hadde begynt spille inn talebeskjed, og lsing av dr ble derfor med p talebeskjeden.

Det kan forklare bilkjringen utenfor AEs hus under lydunderskelsene.
Citera
2020-04-26, 04:38
Medlem
Citat:
Det har du rett i. Kanskje GM lste dren fra innsiden etter at han hadde hrt at det ringte p dren? Og samtidig snakket elektrikeren inn en talebeskjed til AE uten at GM visste det (hvis AEs telefon var stilt inn p lydls) og dermed kan lsingen av dren ha blitt med p talebeskjeden. Kanskje elektrikeren var p vei til bilen sin (som ev sto utenfor AEs hus) da han snakket inn talebeskjeden og GM kunne ikke tro at drlsingen ble hrt av elektrikeren eller at det ble med p en talebeskjed (som GM ikke visste om)?
Kanskje det p den ev talebeskjeden ogs ble med andre avslrende lyder fra GM og ev medhjelper inne i huset?

Du er trdens Mester-detektiv Havhest
Snn kan det vre, men det er ingen hemmelighet at jeg mistenker at elektrikeren har med forsvinningen gjre.

Men siden vi fortsatt vet lite, s blir det bare spekulasjoner.

Det at AEH hadde avtale med elektrikeren den dagen, gjr det lite sannsynlig at TH er GM, pga hvis TH var/er s manipulerende som mange vil ha det til, s er det lite sannsynlig at AEH gjorde en avtale med elektrikeren uten THs samtykke.
Citera
2020-04-26, 04:44
Medlem
Citat:
Snn kan det vre, men det er ingen hemmelighet at jeg mistenker at elektrikeren har med forsvinningen gjre.

Det at AEH hadde avtale med elektrikeren den dagen, gjr det lite sannsynlig at TH er GM, pga hvis TH var/er s manipulerende som mange vil ha det til, s er det lite sannsynlig at AEH gjorde en avtale med elektrikeren uten THs samtykke.
Du har gode poeng! Og elektrikeren hadde jo en uskyldig grunn til vre der (og dermed ikke noe frykte med avslre at han var der ved at han hadde telefonen med seg som kunne spores). Men politiet vil jo ogs kunne spore elektrikerens bevegelser etter at han var ved AEs hus og politiet kunne ogs spore hvor lang tid han var ved AEs hus (hvis han ikke feks kjrte hjem med telefonen sin etter ha ringt til AE).
Citera
2020-04-26, 04:53
Medlem
Citat:

Hva med motiv? Tenker du ev at elektrikeren gjorde forbrytelsen p oppdrag fra noen eller at han ev var en medhjelper?

(Jeg har ingen grunn til tro at det var elektrikeren. Men jeg vet jo ingen ting om hvem som kan ha vrt GM).
Citera
2020-04-26, 05:12
Medlem
Citat:
Hva med motiv? Tenker du ev at elektrikeren gjorde forbrytelsen p oppdrag fra noen eller at han ev var en medhjelper?

(Jeg har ingen grunn til tro at det var elektrikeren. Men jeg vet jo ingen ting om hvem som kan ha vrt GM).
Jeg tenker mest p at det kan ha vrt trussler inni bildet - men ogs andre motiv.
Umulig vite uten informasjon - blir bare uendelig mange spekulasjoner.
Citera
2020-04-26, 05:18
Medlem
Citat:
Jeg tenker mest p at det kan ha vrt trussler inni bildet - men ogs andre motiv.
Umulig vite uten informasjon - blir bare uendelig mange spekulasjoner.
Jeg forstr. Takk for svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in