Jeg ser at det er bekymring for forhndsdmming av Tom Hagen. S langt syns jeg mediene har vrt veldig snille mot Hagen. Svrt beskjeden mediedekning om personen Tom Hagen, noe mediedekning rundt etterforskning og stedsunderskelser i Sloraveien og p en hytte. Pgripelsen tirsdag siste uke ga sikkert en topp i antall medieoppslag, men det ser ut til roe seg raskt.
Det vil nok bli noe oppmerksomhet i tiden fremover, rundt anke av varetektsfengsling, eventuelle forlengelser av varetektsfengsling, osv.
Politiet trenger arbeidsro, og jeg tror bde journalister og lesere vil synes det er godt med en pause.
Ogs danske Berlingske Tidende har lagt merke til at Tom Hagen n mottar sttte fra trippeldrapsdmte Veronica Orderud.
Tom Hagen kan n bli utsatt for spekulative karakteristikker i riksdekkende medier, mens han sitter varetektsfengslet med medieforbud, uten mulighet til korrigere feil opplysninger og uten mulighet til forsvare seg mot negative karakteristikker av hans person. En utsatt situasjon som Veronica Orderud synes kjenne seg igjen i.
bt.dk 02. mai 2020
Drabsdmt med oprb om Hagen-sagen: 'Jeg synes, det er virkelig skrmmende!'
Og advokat Svein Holden har forelpig ikke hendene fulle med Hagen-saken. NRK melder at Svein Holden n er oppnevnt som bistandsadvokat for en 95-rig kvinne som kan ha blitt fralurt penger av tillitspersoner.
nrk.no 02. mai 2020
kokrim-aksjon: Tre siktet for ha lurt penger fra kvinne (95) i omsorgsbolig
Det vil nok bli noe oppmerksomhet i tiden fremover, rundt anke av varetektsfengsling, eventuelle forlengelser av varetektsfengsling, osv.
Politiet trenger arbeidsro, og jeg tror bde journalister og lesere vil synes det er godt med en pause.
Ogs danske Berlingske Tidende har lagt merke til at Tom Hagen n mottar sttte fra trippeldrapsdmte Veronica Orderud.
Tom Hagen kan n bli utsatt for spekulative karakteristikker i riksdekkende medier, mens han sitter varetektsfengslet med medieforbud, uten mulighet til korrigere feil opplysninger og uten mulighet til forsvare seg mot negative karakteristikker av hans person. En utsatt situasjon som Veronica Orderud synes kjenne seg igjen i.
bt.dk 02. mai 2020
Drabsdmt med oprb om Hagen-sagen: 'Jeg synes, det er virkelig skrmmende!'
Og advokat Svein Holden har forelpig ikke hendene fulle med Hagen-saken. NRK melder at Svein Holden n er oppnevnt som bistandsadvokat for en 95-rig kvinne som kan ha blitt fralurt penger av tillitspersoner.
nrk.no 02. mai 2020
kokrim-aksjon: Tre siktet for ha lurt penger fra kvinne (95) i omsorgsbolig
Citat:
Svein Holden er bistandsadvokat for fornrmede. Holden, som fr vrig er forsvarer for drapssiktede Tom Hagen, opplyser at hans klient er 95 r gammel, men sier han forelpig ikke har noen kommentar til saken.