2020-05-03, 20:29
Medlem
Jeg ser at det er bekymring for forhndsdmming av Tom Hagen. S langt syns jeg mediene har vrt veldig snille mot Hagen. Svrt beskjeden mediedekning om personen Tom Hagen, noe mediedekning rundt etterforskning og stedsunderskelser i Sloraveien og p en hytte. Pgripelsen tirsdag siste uke ga sikkert en topp i antall medieoppslag, men det ser ut til roe seg raskt.

Det vil nok bli noe oppmerksomhet i tiden fremover, rundt anke av varetektsfengsling, eventuelle forlengelser av varetektsfengsling, osv.

Politiet trenger arbeidsro, og jeg tror bde journalister og lesere vil synes det er godt med en pause.

Ogs danske Berlingske Tidende har lagt merke til at Tom Hagen n mottar sttte fra trippeldrapsdmte Veronica Orderud.

Tom Hagen kan n bli utsatt for spekulative karakteristikker i riksdekkende medier, mens han sitter varetektsfengslet med medieforbud, uten mulighet til korrigere feil opplysninger og uten mulighet til forsvare seg mot negative karakteristikker av hans person. En utsatt situasjon som Veronica Orderud synes kjenne seg igjen i.

bt.dk 02. mai 2020
Drabsdmt med oprb om Hagen-sagen: 'Jeg synes, det er virkelig skrmmende!'

Og advokat Svein Holden har forelpig ikke hendene fulle med Hagen-saken. NRK melder at Svein Holden n er oppnevnt som bistandsadvokat for en 95-rig kvinne som kan ha blitt fralurt penger av tillitspersoner.

nrk.no 02. mai 2020
kokrim-aksjon: Tre siktet for ha lurt penger fra kvinne (95) i omsorgsbolig

Citat:
Svein Holden er bistandsadvokat for fornrmede. Holden, som fr vrig er forsvarer for drapssiktede Tom Hagen, opplyser at hans klient er 95 r gammel, men sier han forelpig ikke har noen kommentar til saken.
Citera
2020-05-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er merkelig at sporplanteren ifrt sprox-sko trkket rundt i huset bl.a. p steder som ikke var relatert til sporene fra angrepet p AE (etter det jeg forstr).

Bde trusselbrev (og valpen?) ble funnet inne p det bad/toalettet som AE kan ha blitt angrepet inne p.

Skoavtrykkene ble plassert der etter at AE ble utsatt for den kriminelle handlingen, etter det jeg har forsttt.

Det er vel naturlig at brevet og andre gjenstander er blitt plassert rundt i huset etter at AEH er lagt inn i en bil eksempelvis? Da har man vel ikke tid til ikke trkke rundt om der den kriminelle handlingen har foregtt.
Citera
2020-05-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja, det m nesten vre noe snt, noe p en gjenstand som indikerer at den er brukt p henne, som slag el mordvpen, og som med sikkerhet tilhrer TH, ikke noe andre ev GM har lagt igjen i huset, politiet mener ogs at skoavtrykkene fra Sprox-skoen er avsatt p en slik mte at de kan knyttes til den alvorlige voldshandlingen hun ble utsatt for, sko avtrykkene m vel da ha vrt i tilknytning til slepespor, skulle ikke forundre meg om skoene passer TH, men rart han ikke da kvittet seg med "gjenstanden" sammen med skoene, de er jo aldri funnet, det tyder jo p andre GM i huset

Ja, og dersom TH var p jobb og de mener han har hatt medhjelpere, s m jo gjenstanden som knytter han til handlingen vre i form av bil, telefon, sms osv. og ikke ndvendigvis vre handlingen i form av selve voldshandlingen?
Citera
2020-05-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det er vel naturlig at brevet og andre gjenstander er blitt plassert rundt i huset etter at AEH er lagt inn i en bil eksempelvis? Da har man vel ikke tid til ikke trkke rundt om der den kriminelle handlingen har foregtt.
Du har rett! Det er merkelig hvis GM/bakmann/sporplanter ikke forsto at politiet raskt ville finne ut det med at spor ble plantet i ettertid. Se ogs mine tillegg etter redigeringer:
Citat:
Det er merkelig at sporplanteren ifrt sprox-sko trkket rundt i huset bl.a. p steder som ikke var relatert til sporene fra angrepet p AE (etter det jeg forstr).

Bde trusselbrev (og valpen?) ble funnet inne p det bad/toalettet som AE kan ha blitt angrepet inne p.

Jeg leter etter en artikkel der det ble beskrevet at politiet avdekket 2 forskjellige typer spor: de ekte sporene etter forbrytelsen og de sporene som ble plassert i ettertid.

Jeg fant ikke den artikkelen, men jeg fant noe annet:

"Iflge VGs opplysninger skal underskelsene av det biologiske materialet ha styrket politiets teori om at det kunne knyttes til forsvinningen.
Funnet skal vre handlingsrelatert, alts at det kunne tyde p at Tom Hagen har hatt en forbindelse til forsvinningen, fr VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-paagripelsen

Skoavtrykkene ble plassert der etter at AE ble utsatt for den kriminelle handlingen, etter det jeg har forsttt.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisab...ngt-1.14998946

Citera
2020-05-03, 20:48
Medlem
Citat:
Avvik i forlaringer peker mot han. (14:33)

Fotavtrykk fra en sprox-sko er funnet p stedet og politiet hevder det er funnet biologiske spor som beviser at disse avtrykkene ble laget etter at Lisbeth ble utsatt for det som politiet mener at kan vre et drap.(16:21)

Fra krimpodden her:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...skog-saken-naa

Det ble ogs nevnt i krimpodden at spor p stedet var todelt: Noen spor peker i retning av kidnapping (strips, brev, konvolutt) og andre spor kunne kobles til et mulig drap.

2 typer spor:
En type spor som viser hva som faktisk har skjedd, og en type spor som er plassert der for villede.

Det er ogs intervju med flere:
Bl.a.:
Intervju med en som sa at det frste som slo han var konedrap. Vedkommende kontaktet politiet og fortalte om ting fra fortiden.

Intervju med en niese av Tom og Lisbeth.

Om det fetade: Da tenker jeg at det ev ble funnet biologiske spor opp slepespor og at det ble funnet sproxavtrykk opp dette/disse biologiske sporet/sporene

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette la jeg ogs merke ved, at skoavtrykkene ble vurdert som ha blitt avsatt i ettertid av overfallet/drapet p AEH.

Det var det de sa i Krimpodden.

Todelte spor har vi ogs vrt inne p, at av de (mamge) sporene p stedet s kan det vre en god blanding av ekte og plantede spor.

Jeg hper at politiet vet hva som er hva, i og med at de n snakker om at stedet og sporene er todelt.

GM la nok p litt ekstra, i tillegg til de ekte sporene, for f narrativet til virke mer troverdig.

Citat:

Jeg fant det jeg lette etter. Det var ikke fra en artikkel men fra en krimpodd. Se sitat over.
Citera
2020-05-03, 20:51
Medlem
Citat:
Du har rett! Det er merkelig hvis GM/bakmann/sporplanter ikke forsto at politiet raskt ville finne ut det med at spor ble plantet i ettertid. Se ogs mine tillegg etter redigeringer:

Ja, jeg hadde vel vrtfall eliminert "fienden" frst, dvs. AEH som er i veien fr jeg begynte surre rundt med plante brev og lignende som skulle indikere en kidnapping.
S da er vel slepesporene og fotavtrykk der etter forbrytelsen, og eksempelvis spor inn igjen til bordet med trusselbrev osv?

At funnet er handlingsrelatert er jo interessant dersom de mener han har gtt fra jobb og bidratt med forsvinnelsen? Jeg antok jo det som strre sjanse at noen andre har gjort det, men at TH kan knyttes til det via sms eller annet? Merkelig..
Citera
2020-05-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ja, og dersom TH var p jobb og de mener han har hatt medhjelpere, s m jo gjenstanden som knytter han til handlingen vre i form av bil, telefon, sms osv. og ikke ndvendigvis vre handlingen i form av selve voldshandlingen?

Ja, han har skert avsljat sig p ett sms eller telefonsamtal. Drfr politi r s skra p sin sak.

Ngon som vet om det var mycket blod p stedet, att slpsporen var av blod?
Citera
2020-05-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja, han har skert avsljat sig p ett sms eller telefonsamtal. Drfr politi r s skra p sin sak.

Ngon som vet om det var mycket blod p stedet, att slpsporen var av blod?
Det er beskrevet funn av sm mengder blod fra AE. Og det er beskrevet at blod fra AE ble funnet p en plastikk-strips.

Det er ogs nevnt funn av biologisk materiale fra AE. Ville de ikke sagt blod dersom det var blod? Kan det vre noe annet enn blod, som feks bein?

"DNA-funn, biologiske spor, et turbulent ekteskap og sprikende forklaringer er noe av det som gjr at politiet mistenker ektemannen for drap."

"Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet p en gjenstand som angivelig har betydning for saken."

"Politiet har ogs ftt svar p underskelser om det som omtales som et viktig biologisk funn fra Anne-Elisabeth Hagen p en gjenstand i boligen, fr VG opplyst.

Iflge VGs opplysninger skal underskelsene av det biologiske materialet ha styrket politiets teori om at det kunne knyttes til forsvinningen."

Senast redigerad av POlROT 2020-05-03 kl. 21:06.
Citera
2020-05-03, 20:59
Medlem
https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...HPzPAsAvrcrods

DNA av mann i nrkrets, og de vil ikke si om han er mistenkt? Det tolker jeg som ja?
Hvem er dette?
Citera
2020-05-03, 21:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det gjres alltid feil. Han kanskje har tenkt at det ikke ble noe spor som dem kunne finne ut av. Og s er det slik at hvis han tar bort gjenstanden, s kan ogs det finnes ut av evt. ved at et av de tre barna merker at den gjenstanden er borte, eller at det er merker p bordet der den har sttt. Et rundt merke med stv rundt. Og hvis det er vasket for fjerne et slik merke, s kan ogs det finnes ut av, ved at man finner ut at det ikke er vasket andre steder til samme tidspunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja, det m nesten vre noe snt, noe p en gjenstand som indikerer at den er brukt p henne, som slag el mordvpen, og som med sikkerhet tilhrer TH, ikke noe andre ev GM har lagt igjen i huset, politiet mener ogs at skoavtrykkene fra Sprox-skoen er avsatt p en slik mte at de kan knyttes til den alvorlige voldshandlingen hun ble utsatt for, sko avtrykkene m vel da ha vrt i tilknytning til slepespor, skulle ikke forundre meg om skoene passer TH, men rart han ikke da kvittet seg med "gjenstanden" sammen med skoene, de er jo aldri funnet, det tyder jo p andre GM i huset
Det var en man i Sverige som nyligen blev dmd fr att ha strypt sin fru med buntband (strips). Samma hr kanske..
Citera
2020-05-03, 21:12
Medlem
Citat:
https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...HPzPAsAvrcrods

DNA av mann i nrkrets, og de vil ikke si om han er mistenkt? Det tolker jeg som ja?
Hvem er dette?

Det str jo at han etterforskes som mulig medvirker. Jeg vet ikke hvem det er. Politiet kan vel ikke av hensyn til etterforskningen gi opplysninger om mannens status.

"Mann i Tom Hagens nre krets etterforskes som mulig medvirker"
"Nettavisen er kjent med at en person i Hagens nre krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. "
https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html
Citera
2020-05-03, 21:14
Medlem
Tror dere lagmannsrettet lslater TH???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in