2020-05-06, 10:20
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22
Ser livesending p Dagbladet, politiet driver i hagen raker? Lurer p hva de lan finne i plenen etter 18 mnd.
Sannsynligvis: Nada.

Er politiet igang med en gedigen fisketur?

Kan virke slik. I s fall kan adv Holdens uttalelse om spinkelt grunnlag vise seg ha noe for seg. Har sett flere intervjuer med ptaleansvarlig, og han virket ikke overbevisende. Men kanskje han fremstr som mer overbevisende skriftlig overfor lagmannsretten?
Citera
2020-05-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det hevdes at AEH var/er enebarn :

Hennes far : Jrgen Henriksson Viken (Wiken)
Kjnn: Mann
Fdt: 26. Mars 1921
Haus, Hordaland, Norway
Dd: 06. August 2000 (79)
Bergen, Hordaland, Norway
----
Hennes mamma :
Ragnhild Jorunn Rasmussen (Kvils)
Kjnn: Kvinne
Fdt: 02. Juli 1924
Gjvik, Oppland, Norway
Dd: 29. November 1997 (73)
Gjvik, Oppland, Norway
Begravet: Gjvik, Oppland, Norway
Nrmeste familie:

Datter av Arne Bertinius Johnsen Kvils og Aasta Elisabeth Larsdotter Falkevik
Wife of <privat> Rasmussen
Ex-wife of Jrgen Henriksson Viken
Mor til <privat> Rasmussen (Viken)
-----------------------
AEH sin slekt er som dette :
Biological child of Jrgen Henriksson Viken og Ragnhild Jorunn Rasmussen
Foster child of <privat> Rasmussen
Gift med <privat> Hagen
Forelder til <privat> (Hagen); <privat> (Hagen) og <privat> (Hagen)
Half sibling of <privat> Viken; J***e Viken og E***nd Viken
-----
Dette er funnet p Genealogy. Jeg driver selv p med slektsforskning, slik at jeg tenkte at det var mulig finne noen spor.
Jeg skriver dette da jeg ser at det hevdes at AEH var enebarn. Hun har/hadde ssken...eller det man kaller halvssken dersom opplysningene er korrekte.
En forferdelig tragisk sak.

Takk for informasjon.

Det er ikke alltid at informasjonen som er registrert er korrekt. Er halvssknene fdt fr eller etter AEH. Jeg greier ikke helt se hvilke realiteter som ligge bak opplysningene.

Det har vrt nevnt tidligere i trden at AEHs far var krigsseiler, og at han i en periode etter krigen var kaptein p Skiblander.

Hvis opplysningene fra Genealogy er korrekte, dde ingen av AEHs foreldre i 1993, s hvis AEH arvet hus da m det ha vrt forskudd p arv.
Citera
2020-05-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for informasjon.

Det er ikke alltid at informasjonen som er registrert er korrekt. Er halvssknene fdt fr eller etter AEH. Jeg greier ikke helt se hvilke realiteter som ligge bak opplysningene.

Det har vrt nevnt tidligere i trden at AEHs far var krigsseiler, og at han i en periode etter krigen var kaptein p Skiblander.

Hvis opplysningene fra Genealogy er korrekte, dde ingen av AEHs foreldre i 1993, s hvis AEH arvet hus da m det ha vrt forskudd p arv.

Stefar/adoptivfar (Rasmussen) dde i 92 vel? Det var han som var krigsseiler. Biologisk far var helt ute av bildet tror jeg. Og moren dde s i 97. Hun kan ha solgt huset ved sin ektemanns dd kanskje, og gitt forskudd p arv.
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ystisk-snarvei

Vet noen om de noen gang fant ut noe mer informasjon rundt dette? Ser p kartet at det er kun 4 min mellom huset og Futurum dersom man tar den snarveien, og man slipper unna hele nabolagets evt. observasjoner p veien.
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Stefar/adoptivfar (Rasmussen) dde i 92 vel? Det var han som var krigsseiler. Biologisk far var helt ute av bildet tror jeg. Og moren dde s i 97. Hun kan ha solgt huset ved sin ektemanns dd kanskje, og gitt forskudd p arv.

Jeg fr allikevel ikke dette til stemme helt. Hvis moren hadde tre barn med Henriksson Viken fr hun skilte seg og giftet seg med krigsseiler Rasmussen, burde AEH ha to helssken, og ikke to halvssken.

Om moren hadde to barn, skilte seg fra Henriksson Viken, giftet seg med krigsseiler Rasmussen og s fikk AEH, ville det stemme at AEH hadde to skalte halvssken.

Jeg vet ikke hva som er sant her.
Citera
2020-05-06, 10:56
Medlem
Direktesending fra sk p Hagens eiendom:
https://www.vg.no/spesial/2019/direk..._content=row-2
Citera
2020-05-06, 11:02
Medlem
Citat:
Jeg fr allikevel ikke dette til stemme helt. Hvis moren hadde tre barn med Henriksson Viken fr hun skilte seg og giftet seg med krigsseiler Rasmussen, burde AEH ha to helssken, og ikke to halvssken.

Om moren hadde to barn, skilte seg fra Henriksson Viken, giftet seg med krigsseiler Rasmussen og s fikk AEH, ville det stemme at AEH hadde to skalte halvssken.

Jeg vet ikke hva som er sant her.

Hun hadde selvsagt ikke det. De fikk han med en annen. Han dro tidlig ut av deres liv. De giftet seg i 1949 tror jeg, Rasmussen giftet seg med moren i 1953 etter hva jeg vet. Stefaren, RAR dr 31.05.1993
Citera
2020-05-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Vet noen om de noen gang fant ut noe mer informasjon rundt dette? Ser p kartet at det er kun 4 min mellom huset og Futurum dersom man tar den snarveien, og man slipper unna hele nabolagets evt. observasjoner p veien.
Takk! Nr du skrev dette med 4 minutter, kan eventuelt TH ha rukket kjre tilbake og vre i Sloraveien fr kl 9:14. (Han ankom arbeidsplassen kl 9:08).

Jeg vet ikke om det har kommet noe mer informasjon om den bilen som et vitne observerte at kjrte ulovlig fra boligblokken og i retning Sloraveien. Vitnet hadde ikke merket seg nyaktig tidspunkt for den observasjonen.

Hvis den observerte bilen fra artikkelen i linken har med forbrytelsen gjre og hvis det var TH som kjrte den bilen, s kan en ev medhjelper kanskje ha parkert den bilen i nrheten av THs arbeidsplass slik at TH kunne bruke den bilen. Eller ev en lnt/leid bil som han selv ev hadde parkert nr arbeidsplassen p forhnd.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-06 kl. 11:16.
Citera
2020-05-06, 11:12
Medlem
Citat:
Hun hadde selvsagt ikke det. De fikk han med en annen. Han dro tidlig ut av deres liv. De giftet seg i 1949 tror jeg, Rasmussen giftet seg med moren i 1953 etter hva jeg vet. Stefaren, RAR dr 31.05.1993

OK, det oppklarer saken. AEH hadde to yngre halvssken. Det er ikke sikkert ssknene har hatt noen nr kontakt, hverken som barn eller voksne, med familieforhold som beskrevet.

Det var stefaren som dde i -93, og som AEH arvet hus p Gjvik etter.
Citera
2020-05-06, 11:26
Medlem
Citat:
OK, det oppklarer saken. AEH hadde to yngre halvssken. Det er ikke sikkert ssknene har hatt noen nr kontakt, hverken som barn eller voksne, med familieforhold som beskrevet.

Det var stefaren som dde i -93, og som AEH arvet hus p Gjvik etter.

Mulig moren ble boende, det tror jeg. At hun fikk det frst i 97, men som enebarn etter moren og stefaren, s ville hun f hus og arv etterhvert. og det er kanskje det denne VG siktet til, at hun hadde et hus i vente. Derfor tok TH sreie p Sloraveien, som han hadde bygget, og hadde tilknytning til.
Citera
2020-05-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Tack fr lnk med en pedagogisk bild ver omrdet. En slutsats blir att det fanns mjlighet att lmna kontoret obemrkt, under ganska kort tidsperiod, utan att ngon noterar det srskilt.

Det r mrkligt att de ville ha sin villa bredvid denna hiskeliga lgenhetsbebyggelse. Det r mnga lgenheter, mycket trafik, och mngden av bilar i omrdet gr att man inte noterar vem som kommer och gr.
Citera
2020-05-06, 11:43
Medlem
Citat:
Mulig moren ble boende, det tror jeg. At hun fikk det frst i 97, men som enebarn etter moren og stefaren, s ville hun f hus og arv etterhvert. og det er kanskje det denne VG siktet til, at hun hadde et hus i vente. Derfor tok TH sreie p Sloraveien, som han hadde bygget, og hadde tilknytning til.

Det gr jo ikke an. Det er helt unormalt. Det ligner ingenting.

At AEH i 1993 skal gi fra seg eiendomsretten i felles bolig p Lrenskog fordi hun kommer til arve et hus p Gjvik nr moren dr. De var gift og bodde sammen i fellesboligen.

N var det nevnt en nedbetaling av husln p 450.000 i ektepakten fra 1993. Hvis dette lnet gjaldt eiendommen p Gjvik, mtte AEH kanskje innfri dette lnet for at moren skulle ha mulighet til bo i huset frem til sin dd. Det var hye boliglnsrenter tidlig p 90-tallet.

Avhengig av verdien p eiendommen p Gjvik. TH kunne ha dekket huslnet, tatt pant i eiendommen p Gjvik, beregnet lave "familie"-renter frem til dagen AEHs mor dde, og s solgt huset, og overskuddet av hussalget ville da ha tilkommet AEH som arv etter moren. Og AEH ville ha beholdt sin del av felles bolig i Sloraveien.

TH hadde tross alt 60 millioner i kontanter tidlig p 90-tallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in