2020-05-08, 00:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig. Man skulle nesten tro at det var spionkamera el.l. som overvket AE inne i huset slik at angriperen(e) kunne flge med fr han/hun/de slo til. Noen slike spionkamera er svrt sm og kan skjules i en kulepenn, i en knagg p feks badet eller kjkkenet som man henger hndduker p o.l.

Kutt ut, 'a....
Citera
2020-05-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kutt ut, 'a....
Er spionkamera s utenkelig? Det er fort gjort plassere et eller flere slike i et hus og like fort gjort fjerne. Det holder legge en slik penn opp et skap el.l. p en mte slik at linsen peker mot det omrdet i huset som man nsker overvke.
Citera
2020-05-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jo du hoppades att det inte var Hagen. Det r en personlig knsla. Inget fel med det. Bara intressant.

Men da skjnner du ikke hva jeg mente, det er som sagt et generelt nske om at frrest mulig skal lide, og jeg sa det for forklare hva hensikten min var/ikke var, ift. faktakorrigeringene.

MEN ferdig med den saken
Citera
2020-05-08, 00:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er spionkamera s utenkelig? Det er fort gjort plassere et eller flere slike i et hus og like fort gjort fjerne. Det holder legge en slik penn opp et skap el.l. p en mte slik at linsen peker mot det omrdet i huset som man nsker overvke.

Skulle likt se deg poste noe snt som dette under brukeren din p VG-Debatt, men det vet du vel at du ikke kan, siden du hadde blitt slaktet tvert.

Jof er helt klart inne p noe.
Citera
2020-05-08, 00:12
Medlem
Citat:
Hvor sannsynlig er det planlegge drepe eller planlegge f noen til drepe sin partner i sitt eget hjem og f det til se ut som en kidnapping?

Ville det ikke vre mer logisk planlegge at forbrytelsen ("kidnappingen") skulle foreg utendrs?

Angende hjernen(e) bak forbrytelsen, hva tenkte han/hun/de at politiet skulle tenke om dette: Hvor ofte kommer kidnappere hjem til mennesker p morgenen/formiddagen for kidnappe mennesker?
Skjer det ikke kidnappinger oftest andre steder enn hjemme hos ofrene?

Den/de som tok seg inn i huset og angrep og flyttet AE ut fra hjemmet: De m vel ha visst at AE var alene? Kanskje de observerte at TH reiste til arbeid. MEN den/de kunne ikke vite om AE var alene hjemme? Ekteparet kunne jo ha hatt overnattingsgjester feks som fremdeles var i huset?

Fleste kidnappinger skjer nr vedkommende er vekk fra huset/jobb ja. ( f.eks kunne de tatt AEH nr hu gikk tur med hunden, men da m de ogs ta med hunden for den har nok chip noen melder den til Falck med engang de ser den gr alene ) Minst vitner p formiddagen som regel, samtidig mye trafikk p veien som gjr det lettere komme seg vekk.

Men her er det snakk om ett avskjermet hus uten noe form for sikkerhet.. S det enkleste for de var nok bostedet i dette tilfelle.. Da kan de bruke litt tid innenfor huset vegger med evt kle av AEH for pfre hu en kjeledress s de har mindre eiendeler av AEH som m bli kastet og som kan spores til hu for s at bil kommer henter AEH og "kidnapperne"..

Det som skurrer litt for meg er at de ikke tok AEH for s sende TH en e-post med krav/kontakt-informasjon. Da hadde de nok ftt litt mer tid, for AEH "kunne" f.eks ha detti uti vannet utenfor huset dvs, uten at de tenkte kidnapping med engang.

Edit;

De har nok spanet p huset i en god stund helt til formiddagen kidnappingen skjer, kjente sikkert rutinene demmes inn/ut og hvem som gikk inn i huset.

Som du nevnte med kamera vil jeg ogs anta at de har satt opp skjult kamera i oppkjrselen s de har ekstra oversikt over hvem som gr inn/ut dra. Man hadde ALDRI sett ett lite kamera med sender i den store hekken til TH og AEH.
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-08 kl. 00:18.
Citera
2020-05-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En mp5 r en pistol som sprutar kulor. Om s behvs. Det r inget att brka om.

Klart att de ska ha en till hands i skuffen.

Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det hadde gitt s mye mer mening om den kjrte andre veien, tatt i betraktning disse andre observasjonene...

Ja. Kjringen er merkelig. Politiet burde ha gtt ut med videoen. Kanskje noen husker. Det komme p " banen " etter 18 mneder tilsier at her har s mange spor gtt tapt.
Derfor manisk leting i huset, utenfor eiendommen i Sloravegen 4 og ogs p hytta p Kvitfjell. Det forske finne rester av spor etter 18 mneder er vel nesten som nla i hystakken.
Selvflgelig kan det vre logisk kunne tro p en kidnapping. Det som ikke er logisk i denne tragiske saken er alle de ubesvarte brikkene. I og med at vi vet s lite, vet vi heller intet om TH lste ytterdren da han forlot hjemmet. Lste AEH dren ?
Jeg husker en dame som ble intervjuet og som daglig tydeligvis benytter/benyttet veien forbi huset til Hagen hver eneste morgen p vei til jobb. Hun sa flgende ; hadde jeg visst om denne forsvinningen da hun forsvant, hadde jeg nok husket mer enn jeg husker i dag "....det er ikke ordrett, men cirka ordrett.
Personlig har jeg svrt vanskelig for tro p en kidnapping. Skulle man her ramme noen hadde man tatt TH og ikke AEH.
Citera
2020-05-08, 00:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Fleste kidnappinger skjer nr vedkommende er vekk fra huset/jobb ja. ( f.eks kunne de tatt AEH nr hu gikk tur med hunden, men da m de ogs ta med hunden for den har nok chip noen melder den til Falck med engang de ser den gr alene ) Minst vitner p formiddagen som regel, samtidig mye trafikk p veien som gjr det lettere komme seg vekk.

Men her er det snakk om ett avskjermet hus uten noe form for sikkerhet.. S det enkleste for de var nok bostedet i dette tilfelle.. Da kan de bruke litt tid innenfor huset vegger med evt kle av AEH for pfre hu en kjeledress s de har mindre eiendeler av AEH som m bli kastet og som kan spores til hu for s at bil kommer henter AEH og "kidnapperne"..

Det som skurrer litt for meg er at de ikke tok AEH for s sende TH en e-post med krav/kontakt-informasjon. Da hadde de nok ftt litt mer tid, for AEH "kunne" f.eks ha detti uti vannet utenfor huset dvs, uten at de tenkte kidnapping med engang.

Det som skurrer er at dette er ikke en kidnapping. Ferdig.

Det er helt utrolig at noen fortsatt maser om kidnappere.
Citera
2020-05-08, 00:17
Medlem
Citat:
Kutt ut, 'a....
Slike kamera finnes...du kan google " Spyshop ".....ikke vanskelig f kjpt disse.
Citera
2020-05-08, 00:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Slike kamera finnes...du kan google " Spyshop ".....ikke vanskelig f kjpt disse.

Selvflgelig vet jeg at det finnes, men det var ikke poenget.
Citera
2020-05-08, 00:20
Medlem
Citat:
Skulle likt se deg poste noe snt som dette under brukeren din p VG-Debatt, men det vet du vel at du ikke kan, siden du hadde blitt slaktet tvert.

Jof er helt klart inne p noe.
Jeg har ingen bruker p VG debatt.
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angende hunden, s tenker jeg at mennesker som er i stand til bruke grov vold mot et menneske og ev ogs drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med drepe hunden.
Citera
2020-05-08, 00:21
Medlem
Citat:
Det som skurrer er at dette er ikke en kidnapping. Ferdig.

Det er helt utrolig at noen fortsatt maser om kidnappere.

"Kidnappere" er det, bare i form at TH har bestillt disse.
Han har sterkt alibi tydeligvis da han slippes fri og kun var siktet p medvirkning, s at han skal ha klart dette er ikke mulig. Med mindre nr familie har fikset det, men igjen vil kalle de "kidnappere" ogs da hu ikke ble drept i bolig.
Citera
2020-05-08, 00:25
Medlem
Citat:
Jeg har ingen bruker p VG debatt.

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angende hunden, s tenker jeg at mennesker som er i stand til bruke grov vold mot et menneske og ev ogs drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med drepe hunden.

Det er nok sant, men igjen det er mer arbeid kvitte seg med 2 lik.. Bikja hadde vel gtt amok og bjeffa dvs skapt mye styr ute i offentligheten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in