2020-05-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan bare svare for meg selv, men jeg tror TH er sentralt i plottet. Blant annet det er en annen person som er nrmere TH enn RU som ogs er involvert i andre ledd. Denne personen har ikke noen selvstendig link til RU.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html

Dessuten er TH siktet for drap mens RU "kun" for bortfring. Det tyder ikke p at at politiet tror RU er hovedmannen her.

Dette m ha noe med et alibi som n er borte gjre. Mtet p Kvitfjell. Hvem dro dit 1.nov 2018.
Citera
2020-05-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg personlig tror det er snnen som vi har snakka om hele tiden. TH m jo kjenne RU via snnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap p halloween hjemsker meg...
Link? Jag hittar inte sonen p face, har ltt och ltt.
Jag tror ocks att han r nsta som har nra kontakt med polisen
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vel akkurat det som har skjedd, at JRU er blitt en slags ls trd.

Vi vet ikke hva disse mtene handlet om. Kanskje det var andre typer kryptovaluta og helt andre mter bruke kryptovaluta p, veldig fjernt fra kidnappere og lsepengekrav. Vi vet ikke hva JRU og TH avtalte under mtene. Om begge var enige om tie om mtene, av en eller annen grunn.

Kanskje TH tilegnet seg grunnleggende kunnskaper. Som han senere har anvendt p sitt eget personlige vis, og etter egne personlige behov.

Jo, men ikke hvis ikke Hagen er innblandet, da havner jo disse mtene p JRUs regning. Da blir jo plutselig Hagen et offer for en slu rev...
Citera
Medlem
Husk at 30-ringen har vrt i flere avhr, det frste allerede i 2018.
Han var ogs i avhr forrige helg, fra lrdag 2. mai til natt til sndag.
Citera
2020-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
https://www.politiet.no/aktuelt-tall...t---lorenskog/
- Siktelsen mot mannen i 30-rene ble endret med bakgrunn i opplysninger fremkommet i avhr. Politiet mener fremdeles vi str overfor et drap, men fordi ulike personer kan ha hatt ulike roller, vil det kunne vre aktuelt med siktelser for annet enn drap. Vi mener fortsatt at mannen i 30-rene har en rolle i saken, sier Hrenovica.
Citera
2020-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
TH betrodde seg til "en venn" i november, den samme vennen som bidro til kontakt med Holden. Ellers har han fortalt folk at "noe har skjedd" med Lisbeth, noen har trodd at hun var syk, og flt at det ble for privat sprre om hva slags sykdom hun var rammet av.

GHH forteller selv at han sendte sms til AEH om at han ville komme ti minutter for sent til avtalen hjemme i Sloraveien. Det antyder ogs at TH har invitert GHH hjem til seg. Om ikke GHH har tatt kontakt med TH og invitert seg selv til et mte i Sloraveien.

Om ikke TH har fortalt om mtet, har nok politiet hatt kontroll p GHH pga sms'en.

Citat:
Det er en stor reportasje, et skalt portrett intervju, i VG der Svein Holden forteller om da han ble oppringt av en fortvilet mann som fortalte en fryktelig historie. Denne mannen skal ha vrt "en venn" eller "en bekjent" av Tom Hagen. Det ble avtalt at Tom Hagen og ett av hans voksne barn kunne mte p Holdens kontor, jeg tror det var dagen etterp.

Tom Hagen fikk oppnevnt bistandsadvokat, jeg husker ikke navnet p vedkommende. Men Tom Hagen byttet han ut etter kort tid og erstattet han med Holden, etter hjelp fra "en venn", tror dette skjedde ca tidlig i november 2018, kort tid etter forsvinningen.

Fant ikke igjen intervjuet da jeg gjorde et raskt google-sk.
Har du link til det intervjuet n?

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, men du vet vel ogs hva jeg sikter til..?

Jeg husker ikke hvem som hadde det, men jeg tror ikke det var VG. TV2 kanskje? Nettavisen?

Et annet intervju med Holden:
https://rett24.no/articles/totalen-e...rholde-seg-til
Senast redigerad av POlROT 2020-05-10 kl. 18:25.
Citera
2020-05-10, 18:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg husket ikke nyaktig tekst, men snnen har forside bilde av det p FB ca. rundt den tiden de mener krypto-opplegget ble startet...
Ja det r ett sammantrffande och str ven sonen bakom frsvinnandet s r det kanske ett budskap frn hans undermedvetna. Tycker ven bilden p stengolvet r vldigt mrklig, inga likes p den.
Citera
Medlem
Bibss avatar
JRU har tydeligvis gitt opplysninger i avhr, som gir politiet ytterligere grunn til styrke mistanken mot TH... Og til intensivere ransakningen. N gir de blaffen i det juridiske med tredjemannsransakning, og kritikk fra Elden og Holden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Husk at 30-ringen har vrt i flere avhr, det frste allerede i 2018.
Han var ogs i avhr forrige helg, fra lrdag 2. mai til natt til sndag.

Det stemmer med opplysninger jeg har. I 2018 ble han innkalt etter at TH hadde redegjort for et mte de hadde hatt. Ikke flere mter...s det kan bli trblete, hvis de vrige 9 skulle vre "hemmelige". Noen som vet?
Citera
2020-05-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvorfor skal den personen ikke ha link til RU?

Jeg personlig tror det er snnen som vi har snakka om hele tiden. TH m jo kjenne RU via snnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap p halloween hjemsker meg...

Mange underlige bilder p profilen hans. Spurte om meninger rundt nest siste forsidebilde istad, men uten noen tilbakemeldinger. Tanker rundt dette? Hvorfor zoomet inn bilde av et gulv? Hva er de svarte prikkene? Bildet av hunden lastet opp i desember 2018 - hvor og nr er det tatt?
Citera
2020-05-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men ikke hvis ikke Hagen er innblandet, da havner jo disse mtene p JRUs regning. Da blir jo plutselig Hagen et offer for en slu rev...

Nei men det er ikke snakk om endre siktelsen mot TH, han er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap.

Hvordan kan du komme p at TH ikke er innblandet, etter at du fikk vite at TH hadde hatt minst 10 mter med Kryptomannen i tiden fr AEH ble drept.

Det styrker jo mistanken mot TH med flere tonn.
Citera
2020-05-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja det r ett sammantrffande och str ven sonen bakom frsvinnandet s r det kanske ett budskap frn hans undermedvetna. Tycker ven bilden p stengolvet r vldigt mrklig, inga likes p den.
Enig, mye rart p den siden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in