2019-02-16, 15:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synsbedraget
Hvis det virkelig var slik at AEH ringte bde mannen og kontordame kort tid etter at mannen kom p jobb; kan det ha vrt en paranoid forsikring om at han ikke skulle komme hjem fordi hun hadde hemmelige planer?
1. Hun ville forsvinne
2. Hun ventet (romantisk?)besk som viste seg ha lokket henne i en felle

Jo, slik saken str har det vel kommet ut att hun ringte "ett familiemedlem". Man kan jo tenke seg att samtalen foregikk slik: Hei, n har han dratt, kom og hent meg". Litt senere stanser en gr SUV utenfor huset og hun gr frivillig inn i den....
Dette scenarioet skulle i s fall g inn under familietragedie.
Uansett hvor mye jeg skulle nske att AEH sitter p en sydhavsy og drikker gin tonics akkurat n, tror jeg man br forberede seg p en mye tristere avslutning p saken.

Edit: Jeg har ogs en teori om disse sporene p badet. Det kan jo hende att hun fikk litt smjuling p badet p kvelden eller fr TH dro p jobb, og att det var drpen som fikk henne til rmme...
Men som sagt, at hun har rmt er vel i bunn og grunn mer ett halmstr av hp enn noe annet.
Senast redigerad av kugutt 2019-02-16 kl. 15:28.
Citera
2019-02-16, 15:07
Medlem
Citat:
Hvis det virkelig var slik at AEH ringte bde mannen og kontordame kort tid etter at mannen kom p jobb; kan det ha vrt en paranoid forsikring om at han ikke skulle komme hjem fordi hun hadde hemmelige planer?
1. Hun ville forsvinne
2. Hun ventet (romantisk?)besk som viste seg ha lokket henne i en felle

De skulle p Kvitfjell sammen senere , s det var nok bare for forhre seg om noe.
Citera
2019-02-16, 15:12
Medlem
[quote=goingsomewhere|66764451]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt

Kilde? Det var jo bare EN (1) samtale fra AEHs mobil til TH sin mobil, eller pstr du n pluts det var andre samtaler, eller ikke rett til mobilen (som gir enda mindre mening for si det mildt)

Jeg har ikke noe teori hva som kan har skjedd, det eneste jeg vet er at AEH er forduftet, politiet str p mer eller mindre p bar bakke, og noen sender ut meldinger som ikke frer fram til noe som helst. Det er de eneste harde fakta som vi alle kan vre enig om. Sklart har TH ikke drept henne der og da, det er helt umulig/urealistisk. Men jeg er enig med mange her at mten han omskrives i media er meget merkelig, og partnerdrap, rigget eller ei, er ikke det mest usansynlige. I likheten med politiet m man holde mulighetene pent, og det er fortsatt ikke gitt at AEH er virkelig bortfrt, mot lsepenger. Det kan fortsatt vre spill for galleriet og en avledningsmanver. Garantert hvis man kan komme opp med Monerokontogreier, s kan man rigge en mobiltelefon ogs, s det passe bra sammen. En ting er sikkert, TH er iskaldt nok for holde fasaden.
Da tenker vi ganske likt. Men jeg har i grunn gtt bort fra TH som gjerningsmann. Det blir liksom for mye.
Citera
2019-02-16, 15:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
De to gjenstende teoriene blir profesjonelle vs uprofesjonell. Jeg mener de m ha kjent til hus og eiendom. Gjr du det kan du vre gansk s uprofesjonell, det er dr direkte inn til garasjen, mur og trr som hindrer innsyn. Den frste delen av planen kan med letthet gjennomfres uten spor. Men s h de feilet katastrofalt i avgjrende del 2. De fr ikke penger.

Jo, hele pengeopplegget virker helt koko p meg.
Citera
2019-02-16, 15:18
Medlem
Det kan jo hende at TH har investert penger i noe lugubre greier i utlandet som har gtt helt feil, og som han ikke kan fortelle politiet om fordi at da vil han sette seg selv i saksa.
Citera
2019-02-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det kan jo hende at TH har investert penger i noe lugubre greier i utlandet som har gtt helt feil, og som han ikke kan fortelle politiet om fordi at da vil han sette seg selv i saksa.

Har vrt inne p tanken om at TH meget vel vet hvem som kan st bak, men ikke vil avslre egne lugubre bedrifter, ja...
Citera
2019-02-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
TH hadde alla sina kontakter att tnka p. Kontakter i kommunen, affrsmn, vnner etc. Han var en "big fish in a little pond". Hadde han flyttat skulle han frlorat mycket.
.

Ja, det r lika korrumperat i Sverige. Vissa stora (fula) fiskar med inflytande i kommunerna fr genersa bygglov, planndringar fr enorma projekt, tillstnd till olika verksamheter, och allt om kan gra folk rika. Andra personer mste nja sig med ett nej.

Men det betyder inte att man offrar sin familj. Eller barnens mjlighet att utveckla sitt potential fullt ut. Det var olika historier med kidnappningar och narkotika i deras nrmilj. Alla som har mjlighet flyttar och tar bort sina barn frn sdana miljer. Det kunde ha kpt en lgenhet i ett bra omrde med bra skola, och varit dr under veckorna.
Citera
2019-02-16, 15:25
Medlem
Aeh

Citat:
Har vrt inne p tanken om at TH meget vel vet hvem som kan st bak, men ikke vil avslre egne lugubre bedrifter, ja...

Ikke trolig. Han er iskald og tff, og kan nok ha skaffet seg uvenner ved manglende oppgjr hvis han fler jobben ikke er bra nok osv, men kan ikke forestille meg at han skulle ha involvert seg i noen ulovligheter. Utover miste besinnelsen privat, som jo kan gi utslag i anmeldelser ol.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-16 kl. 15:25. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-16, 15:26
Medlem
Citat:
Eiendomshandler blir ofte brukt for hvitvasking av penger, de putter ulovlige penger inn i eiendommer for ke verdien og vipps s er pengene hvitvasket.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-02-16 kl. 15:29.
Citera
2019-02-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ikke trolig. Han er iskald og tff, og kan nok ha skaffet seg uvenner ved manglende oppgjr hvis han fler jobben ikke er bra nok osv, men kan ikke forestille meg at han skulle ha involvert seg i noen ulovligheter. Utover miste besinnelsen privat, som jo kan gi utslag i anmeldelser ol.

Antyder du at han har voldelige tendenser?
Citera
2019-02-16, 15:33
Medlem
Er det noen som vet hva TH`s karriere begynte med ?

Jeg regner med at han begynte i det sm som de fleste og bygde seg opp gradvis.

Og at det kan ha vrt div lugubre aktiviteter de frste rene.
Citera
2019-02-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er det noen som vet hva TH`s karriere begynte med ?

Jeg regner med at han begynte i det sm som de fleste og bygde seg opp gradvis.

Og at det kan ha vrt div lugubre aktiviteter de frste rene.
Eiendom. Ingen ulovligheter, men noen kan ha flt seg overkjrt og utnyttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in