2020-05-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var jo litt intressant at VG ogs m ta skylden for svenskevitsene

https://forskning.no/partner-moderne...ra-usa/1035174

Vitser om en gruppe har rot i stereotypiene. Det er intressant i forhold til hvordan vi bedmmer andre mennesker.

https://psykologtidsskriftet.no/opps...e-stereotypier
Takk for informasjon!

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Finns mycket att ta sig an hr. Svenskvitsarna i VG r kanske desamma som norskvitsarna i Expressen (eller Hxpressen) d?

Hade grna berttat ett par men de blir snabbt lnga. Dessutom avhandlas Tom i Hagen hr.

Takk! Du har rett. Kanskje det finnes en diskusjons-trd for norskevitser her p FB som du og andre kan poste gode norskevitser i? Det hadde vrt morsomt lese
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Slik jeg forstr det er det nok bevis p at TH var p futurum under 9:14-samtalen, bde fra mobilmast og kamera. Og dette tror jeg irriterer politiet grenselst, det delegger hele historien.
Takk! Det er mulig at du har rett i at det irriterer politiet. Men politiet kan eventuelt komme frem til et helt annet tidsvindu for forbrytelsen og de kan eventuelt komme frem til at det er noe med den 9:14-samtalen som kan bety at det ikke var AE som snakket i den samtalen (hvis det var slik).
Citera
2020-05-12, 15:22
Medlem
"Ved 10-tiden tirsdag ankom seks personer fra politiet Tom Hagens hytte p Kvitfjell.
De ble til 14-tiden, da de tok med seg noen esker ut av hytte. De fjernet ogs politisperringene og plomberingene p hytta fr de dro."
https://www.tv2.no/a/11444106/

Kanskje Futurum-mennene ble funnet og avhrt av politiet for lang tid siden, og kanskje det kan hende at de er mer lokale enn noen hadde trodd og at de hadde kledt seg ut i anledning spaseringen utenfor Futurum?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 15:26.
Citera
2020-05-12, 15:26
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Knns inte som en slump att 9:14-samtalet skedde exakt d TH var i kameran p vg till jobbet. Blev hon tvingad att ringa av GM?

Ja det er noe regissert over dette. Lurer veldig p hvordan den telefonsamtalen har foregtt. Jeg tror ikke TH overlater noe til tilfeldighetene. Hvordan kan han event. ha ftt AE til ringe p akkurat dette tidspunktet? Noen tanker og ideer om det?
Vi har snakket om tvillingkort her inne tidligere, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.
Citera
2020-05-12, 15:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
To av lagdommerne har ikke klart se helheten i bevisrekken. Veldig synd.

Skandale, spr du meg!
Citera
2020-05-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ja det er noe regissert over dette. Lurer veldig p hvordan den telefonsamtalen har foregtt. Jeg tror ikke TH overlater noe til tilfeldighetene. Hvordan kan han event. ha ftt AE til ringe p akkurat dette tidspunktet? Noen tanker og ideer om det?
Vi har snakket om tvillingkort her inne tidligere, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Hvilke opplysninger har vi om 09:14-samtalen? Ringte AEH ut eller ble hun oppringt?
Citera
2020-05-12, 15:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hvilke opplysninger har vi om 09:14-samtalen? Ringte AEH ut eller ble hun oppringt?

Utgende samtale FRA AEH's mobil.
Citera
2020-05-12, 15:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Sen r det ju som ngon nmnt ocks konstigt att kontorsdamen ringde till AEH isf sonen direkt tidigare p morgonen. Om jag vore konspiratoriskt lagd skulle jag tro att frsta samtalet ingick i planen fr alibi.
Citera
2020-05-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Utgende samtale FRA AEH's mobil.

Ok, skjnner. Da gjenstr det se hvem denne telefonsamtalen var til.
Citera
2020-05-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
MEN du fr inte locka hen att avslja det. Det innebr att frsker outa nn. Och r det ngot modsen reagerar p s r det det. Kan bli ett halvr.
Vad jag frstr ven om det r ganska uppenbart att det INTE r Hagen.
Vi glmmer det hela. Det var en "spk" fra din side. Ett villospr i hagens anda.
Att det inte stryks saker hr och nog ocks fr att ni norrmn inte r s jvligt otrevliga mot varandra som vi svenskar. Men nu r ju sjlv ute p hal is fr off topic.

Vilken norsk tidning r det r bst nr det gller Hagenaffren? Verkar som mnga hnvisar till VG.
Hvilken avis som er best vet jeg ikke, men Aftenposten.no har mange gode artikler om saken
Citera
2020-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Utgende samtale fra AEs telefon. Samtalen varte i 2 minutter.
Samtale med et familiemedlem.

I flere eldre avisartikler ble det skrevet at TH var den som AE ringte til og snakket med. Senere ble TH endret til familiemedlem i artiklene.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-12 kl. 15:39.
Citera
2020-05-12, 15:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Det ble ringt fra hennes telefon til et familiemedlem (som flere her inne sier er snnen).
Citera
2020-05-12, 15:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ok, skjnner. Da gjenstr det se hvem denne telefonsamtalen var til.

Det skal visstnok ha vrt snnen hun snakket med, men det er ikke bekreftet i media, kun opplyst om her inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in