2020-05-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt klart at VG ikke har sitert politiet feil. 09:14-samtalen gikk til TH.

Hva avisene skriver om Verisure-mannen har da ingenting med Holdens oppgaver gjre.

Holden skal forsvare TH interesser, det inkluderer ogs THs omdmme. VGs skriverier om at 09:14-samtalen har Holden hatt en plikt til korrigere, dersom det var lgn.

Men jeg forstr at du vil ikke ta til deg sannheten. Da er det nyttelst argumentere.

N var det p ingen som helst mte et sitat, antar at du forstr forskjellen selv om nivet p innleggene dine dessverre tyder p noe annet.

Informasjonen om Verisure-mannen gir et feilaktig bilde av hva ekteparet foretok seg dagen fr, og enkelte her inne har jo presentert det som et soleklart bevis for at AEH var
desperat etter skaffe seg alarm, en rekke teorier har jo handlet om at forbrytelsen ble fremskyndet fordi nytt alarmsystem "var i ferd med bli installert". Ergo sier det seg selv at
hvis man lever i den villfarelsen om at Holden saumfarer artikler for korrigere pstander som omhandler Tom Hagen, s ville informasjonen om verisure-mannen ogs ndvendigvis blitt ppekt.

Det er bemerkelsesverdig hvordan enkelte har ftt et s misforsttt syn p virkeligheten.

Hvorfor har VG korrigert den eneste artikkelen med denne informasjonen hvis det var sant ?
Citera
2020-05-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Link til hva da? For finne ut hva som har sttt tidligere, s m man ndvendigvis vite hvilken artikkel dette dreier seg om. ske opp hva som har sttt i chat, som ikke er slettet, det er noe helt annet. Jeg tror vi snakker om to forskjellige ting. Du snakker om chat, mens jeg snakker om nyhetssenteret der det str artikkel p venstre side. Du har tydeligvis ikke fulgt med fra begynnelsen, og har ikke giddet sette deg inn i saken. Du fr spole tilbake til nr saken ble publisert i flashback, og s finner du linker som du kan kjre gjennom waybackmachine.

Det er jo smtt komisk at man har null problemer med ske opp den eneste artikkelen som noensinne har hatt den pstanden, hvor rettelsen n str, men alle fantasiartiklene som det henvises til er plutselig borte.

Det er jo ikke mer komplisert enn at enkelte her inne slutter komme presentere udokumenterbare pstander som fakta, men jeg forstr jo at enkelte har en mental tilstand som umuliggjr det.

Pstanden om at det var ektemannen som ble oppringt har sttt i en eneste artikkel, og det var en VG artikkel som er rettet p.
Citera
2020-05-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Holden er jo ikke advokat for verisure-mannen, s hvorfor trekker du han inn? Kan kunne jo ikke p noen mte mistenkes.
Du har tydeligvis ikke fulgt med fra begynnelsen. Det sto i nyhetssenteret at AE ringte ektemannen kl.09.14.

Informasjonen om Verisure-mannen gir et feilaktig bilde av hva ekteparet foretok seg dagen fr, og enkelte her inne har jo presentert det som et soleklart bevis for at AEH var
desperat etter skaffe seg alarm, en rekke teorier har jo handlet om at forbrytelsen ble fremskyndet fordi nytt alarmsystem "var i ferd med bli installert". Ergo sier det seg selv at
hvis man lever i den villfarelsen om at Holden saumfarer artikler for korrigere pstander som omhandler Tom Hagen, s ville informasjonen om verisure-mannen ogs ndvendigvis blitt ppekt.
Citera
2020-05-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er kun VG, i en eneste artikkel, som har hevdet det er ektemannen.

Rettelse: I en tidligere versjon av denne saken sto det at Anne-Elisabeth Hagen snakket med ektemannen Tom Hagen p telefon klokken 09.14. Politiet har sagt at hun snakket med et familiemedlem, uten spesifisere hvem. Saken ble rettet 01.05.20 klokken 12.50.
Det sto ogs i denne tidslinjen i ca 1 r fr det ble plutselig ble forandret etter at noen hadde kontaktet VG vedrrende den opplysningen om TH som mottaker av 9:14-samtalen.
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje
Citera
2020-05-13, 14:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Politiet bekrefter at de diskuterte om de skulle pgripe Tom Hagen p nytt etter at han ble lslatt fredag, men de vil ikke svare p om de har flere beviser enn de la frem for retten."

" Har dere flere beviser som dere ikke fremla for retten?

Av hensyn til den pgende etterforskingen og faren for bevisforspillelse kan vi ikke kommentere dette noe nrmere n."

https://www.tv2.no/a/11441964/
Mina svenska erfarenheter sger att det r fullt mjligt att en frunderskningsledning tjyvhller p en del fynd vid en frhandling om omhktning, fr att inte ge frsvaret alltfr mycket tid p sig att rtta sin berttelse efter utredningen. Om den misstnkte redan r hktad, har man ju redan en hyfsad uppfattning om hur hktningsdomstolen vrderar bevisningen. Men att gra detsamma infr en frsta hktningsfrhandling sker i princip aldrig, fr det skulle vara extremt dumdristigt, och d frtjnar inte frunderskningsledningen bttre n att den misstnkte slpps p fri fot - som ju slutligen skedde i det hr fallet.
Citera
2020-05-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Da er det vel bare til dokumentere. I hver artikkel vil det i s fall st at den er rettet.
Nei det gjr det ikke. Jeg har sett mange artikler med endringer som ikke har lagt inn noe informasjon om endringer og faktisk heller ikke opplysning om oppdatering av artikkelen i forbindelse med endringen.
Citera
2020-05-13, 14:51
Medlem
"Politiets hovedoppgave er finne Anne-Elisabeth Hagen, finne ut hvilke straffbare handlinger som er begtt mot henne, og hvem som har et helt eller delvis ansvar for disse handlingene, sier politimester i st politidistrikt Ida Melbo ystese.
Vi har helt fra starten etterforsket saken bredt og fulgt de sporene vi har funnet. Det har vrt, og er, en krevende etterforskning, spesielt fordi vi mener noen bevisst har gtt inn for villede politiet. Politiet har et srskilt ansvar for sikre en objektiv etterforskning. Selv om vi har siktelser, handler etterforskningen like mye om avkrefte som bekrefte, og p fremskaffe bevis for bde skyld og uskyld. Jeg er trygg p at etterforskningen ledes p en god og objektiv mte, sier politimesteren."

Siktelsen mot TH bestr.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...familien-bidra
Citera
2020-05-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett. Det sto i en artikkel om TH og "hans folk" i forbindelse med mter med cryptomannen.
Hvem er det som mest trolig beskrives som "THs folk"? - medarbeidere av TH eller folk i styret i ett eller flere av THs selskap?

Jeg tror det er han som beskrives som en venn i media. Samme person som sitter i styret hvor AEH gikk ut i september 2018.
Citera
2020-05-13, 14:54
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Vi er flere som leste dette i flere VG-artikler fr artiklene ble endret og opplysning om TH som mottaker av 9:14-samtalen ble endret til slektning eller familiemedlem.
Ja. Tror det var slik at det ble endret til slektning, og like etter endret til familiemedlem.
La merke til dette fordi "slektning" ville ha utelukket TH.
Citera
2020-05-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg tror det er han som beskrives som en venn i media. Samme person som sitter i styret hvor AEH gikk ut i september 2018.
Takk!
Citera
2020-05-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mina svenska erfarenheter sger att det r fullt mjligt att en frunderskningsledning tjyvhller p en del fynd vid en frhandling om omhktning, fr att inte ge frsvaret alltfr mycket tid p sig att rtta sin berttelse efter utredningen. Om den misstnkte redan r hktad, har man ju redan en hyfsad uppfattning om hur hktningsdomstolen vrderar bevisningen. Men att gra detsamma infr en frsta hktningsfrhandling sker i princip aldrig, fr det skulle vara extremt dumdristigt, och d frtjnar inte frunderskningsledningen bttre n att den misstnkte slpps p fri fot - som ju slutligen skedde i det hr fallet.

Saken er ikke over, s fr vi vente se. De har mange mistanker og en bevisrekke de mener er sterk, sett i sammenheng. Noe kan de holde tilbake sies det. Juridiske grep kan tas. Og mer bevis kommer.
For meg er det viktigste at de finner AE. Og det tror jeg de vil gjre. Jeg tror ogs de vil f den brutale morderen bak ls og sl.
Citera
2020-05-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Han jobbet ogs med TH tidlig 90-tall sies det. Hvorfor sluttet han den gangen?Og hvorfor kom han tilbake i 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in