2020-05-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det r ju uppenbart att polisen lcker uppgifter till norsk press av en anledning. Vad tror ni att syftet r med denna strategi??
stresse en eller flere GM og eventuelle medhjelpere og f de til gjre avslrende feil.
Citera
2020-05-27, 16:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
stresse en eller flere GM og eventuelle medhjelpere og f de til gjre avslrende feil.
Det har ju varit en hel del artiklar sedan TH slpptes, r han nu s frtretad ver lckorna att det r drfr han verklagar avsprrningen av Sloraveien?
Citera
2020-05-27, 17:19
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Sandemose sitat; "Du irriterte meg s mye akkurat n, at jeg kveler deg.: Affekt kan ikke vre et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 mneder."

storebror11 sitat; "blir irritert p AEH, kveler hun"

Sandemose skrev ikke at GM ble irritert og kvalte AEH i affekt.
Det var et eksempel p et affektdrap, som han deretter utelukket.
Det er her du bommer!

Sandemose sitat; "Dermed str jeg igjen med det mest opplagte motivet penger.".
Hypotesen er en kidnapping som gikk galt. Han spesifiserer ikke drapsrsaken. Han mener kidnappingen var planlagt, og at AEH ikke ble drept i affekt.

S du mener at kidnapperene hadde planlagt kvele hun i 6 mnd? Eller hvordan mener du de har drept henne hvis det ikke var kveling og ikke i affekt?
Og hvorfor tror du de lot liket ligge igjen en god stund fr de tok det med seg? Tok de bare sjansen p at ingen skulle komme hjem og oppdage et drap?
Really??
Citera
2020-05-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jada, det var kommunikasjon, men iflg politiet s godt som null kommunikasjon fram til de endret hypotese til drap.

Alt er mulig, planlagt/affekt, dd/levende, pkledt/naken, med/uten medhjelpere etc. Ingen er dmt s vi kan bare spekulere alle mann.

1. Jeg velger enn s lenge forholde meg til det etterforskningsledelsen
kommuniserer
; planlagt forbrytelse, AE dde hjemme, fraktet vekk med bil, flere gjerningspersoner i kikkerten, to navngitte siktet.

2. Jeg har ingen grunn til mene at politiet er hverken korrupte

3. eller gjr en drlig jobb
i denne saken - for meg lyder det MER som konspirasjonsteori enn at politiet er p sporet av noe.

4. Den dagen det kommer andre signaler, s vil jeg delta i debatten p bakgrunn av ev nye opplysninger.

1. Jeg forholder meg ogs til dette.

2. Jeg har ikke nevnt at politiet driver med korrupsjon. Det har jeg ikke lest at noen andre i trden mener heller.

3. Det at politiet ikke klarer lse saken, betyr ikke at de gjr en drlig jobb.
Det kan likevel diskuteres hvordan pressens rolle har vrt i saken.
Det er ingen grunn til tro at politiet ikke kan gjre feil, de er tross alt bare mennesker, og det m vi akseptere - men da er det ogs viktig at politiet kan innse sine feil, og det er en tff velse.

4. Forelpig er det bare TH og familien som blir eksponert, og det kan vre pga etterforskningsmessige rsaker.
Vi fr se hvordan denne saken utvikler seg.
Citera
2020-05-27, 17:22
Bannlyst
Citat:
"Iflge VGs opplysninger sa Tom Hagen til politiet at penger ofte er et motiv, men avfeide ogs at det kunne vre tilfelle for ham. Mannen som ble milliardr p eiendom og kraft, viste blant annet til at det var han som satt p formuen i ekteskapet.
VG fr opplyst at han i avhret fortalte at han ikke har brukt penger, ikke snakket om penger og at kona fikk det hun trengte, ofte i form av lnn fordi hun jobbet. Penger har aldri vrt diskusjon, sa Hagen.
Han nevnte ogs ektepakten fra 1987 og et tillegg fra 1993, som han mente var irrelevant. Penger kan ikke ha vrt motiv, sa Hagen i avhret."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hevn-som-motiv

Da er det vel klinkende klart at dette ikke er noe spekulere mer om.

Jeg biter meg merke i hvordan han her kommer politiet i forkjpet. Alts at han sier at det ikke er han som str bak, uten at de har spurt. Nr noen gjr det, s ringer det en bjelle hos meg.
Forvrig er det samme ordlyden som advokaten til TH brukte:
"det kan ikke vre meg som har laget den ektepakten"
Penger kan ikke ha vrt motiv,
Citera
2020-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det har ju varit en hel del artiklar sedan TH slpptes, r han nu s frtretad ver lckorna att det r drfr han verklagar avsprrningen av Sloraveien?
Jeg vet ikke hvorfor advokaten anker avgjrelsen om ransaking. Det er mulig at det fetade i sitatet under er svaret p det sprsmlet.
Citat:
Citat:
Advokaten anker avgjrelsen om ransaking..Er det noe noen vil politiet ikke skal se?
Nei. Ransakingen har allerede funnet sted, s anken skjer kun for stadfeste jussen p dette omrdet, siden Holden har gjort en vurdering der han penbart m mene at tingretten tar feil. I forhold til denne aktuelle saken og finne beviser eller benytte disse har denne anken ingen betydning.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1...8997/#49408997
Citera
2020-05-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg biter meg merke i hvordan han her kommer politiet i forkjpet. Alts at han sier at det ikke er han som str bak, uten at de har spurt. Nr noen gjr det, s ringer det en bjelle hos meg.
Forvrig er det samme ordlyden som advokaten til TH brukte:

Ja om dette er ordrett gjengitt kan det nesten virke som TH trodde at politiet skulle g p den med ektepakten og at han ikke hadde konomisk motiv.
Jeg tenker da hvor dum tror TH politiet er nr han tror at politiet vil kjpe teorien om at dette ikke var konomisk motivert.
Eller trodde han selv at han skulle sitte igjen med alle verdiene etter en skilsmisse. Kan ikke vre mye orientert denne mannen som mener at det ikke fantes et konomisk motiv uten at jeg av den grunn sier at han er GM.
Jeg tror folk flest utmerket godt vet at AEH eller andre som er i en lignende situasjon, fdt 3 felles barn og tatt seg av hus og hjem har krav p langt mer enn en hyttetomt og en bil.
Citera
2020-05-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
1) Jeg biter meg merke i hvordan han her kommer politiet i forkjpet. Alts at han sier at det ikke er han som str bak, uten at de har spurt. Nr noen gjr det, s ringer det en bjelle hos meg.
2) Forvrig er det samme ordlyden som advokaten til TH brukte:
1) Jeg forsto det slik at han oppfattet at politiet mistenkte han. Og det velge komme politiet i forkjpet og si at det ikke er han som str bak uten at politiet har spurt, betyr ikke for meg at han er skyldig. Jeg tenker at bde en uskyldig person og en skyldig person kan velge si det samme.
2) Samme ordlyd trenger ikke bety noe spesielt.

Hvis TH er skyldig eller medskyldig og hvis politiet finner en notatbok der disse argumentene for at diverse ting "ikke kan ha vrt motiv" er skrevet sammen med andre notater som de finner ut at m ha vrt skrevet fr forsvinningsdatoen, s vil det vre svrt mistenkelig.
Citera
2020-05-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det meste av indisium i denne saken peker i retning av TH synes jeg. Bare det lille vi vet fra media underbygger jo det veldig kraftig. Det er lett se at det er sterke motiv som kunne vre aktuelle her. Udiskutabelt. Og her m vi ogs ta i beregning at dette er en planlagt og veldig syk handling, utfrt av noen som ikke tenker likt som andre om ting. For meg er ikke det noen kampsak forsvare et slikt syn at TH str bak. Det er bare en oppfatning jeg tenker er svrt sannsynlig basert p den info vi har ftt. Det undrer meg at noen her inne dag og natt tilsynelatende jobber livet av seg for forsvare TH med lange avhandlinger og kjper alle andre teorier uten nle. Alle andre enn TH er mulig virker det som. Snakker om ha tunnelsyn. Hva er motivet med det? Det kan da vel hende at en 70 r gammel stakkars uskyldig dame ble drept av TH? Faktisk ogs ganske sannsynlig, siden politiet har siktet ham.

Vi vet jo at politiet sitter p haugevis av samtaler med avhrte og vitner i saken. Disse vitnesbyrdene fra folk i avhr er svrt essensielle for se det sanne bildet tenker jeg. Og ingen av oss vet noe om akkurat hva folk har fortalt om det ene eller andre. Men politiet vet ting som vi ikke vet. Fryktelig mye mer.

Jeg skulle gjerne likt hre opptak fra avhr.
Hva har ex-bryteren GHH sagt i avhr etter livslang tjeneste i 25 r som hyre hnd og kjenner han kanskje bedre enn noen? Hva har han sagt om sitt eget alibi? VE? Kontordamen. Hva har snnen fortalt? Dtrene. Naboer. Andre kollegaer. Andre i nr krets. AE sine venner. Hennes slekt. Andre venner de hadde.

Den eneste tingen jeg synes er utfordrende med forst siktelsen slik vi er kjent med den, er isfall hvem/hvordan f med noen til gjre en slik handling hvis TH str bak? Det er en liten gte. Den fr st pen inntil videre. Det kommer nok mer i denne saken. Ting skal fram n tenker jeg.

Jeg synes dog basert p det vi vet fra saken at det er lite som underbygger at TH kan ha gjort dette helt alene.

Jeg tenker at nr politiet gr ut med sikre livstegn 0916, s er det en veldig god sannsynlighet for at det stemmer. Brske sa p et tidspunkt i intervju at de hadde etterforsket mye p den samtalen, men mente at de hadde grunn til si at det var sikkert livstegn (men at som i alt annet kan de ikke konkludere med noe fr alt er klart).

Da synes jeg ikke det er noen grunn til prve tvinge en brikke til passe med sine egne tanker om at TH har gjort det p natten osv. Prv heller tenke ifht at det politiet har sagt er korrekt ifht dette. Ihvertfall inntil de sier noe annet tenker jeg. S kan det hende det er noen andre brikker som du mener du har lagt riktig, men som du m prve legge p nytt igjen. S kan det hende det kommer fram et bilde av noe.

Det er ihvertfall snn jeg prver tenke om saken.

Tiltredes.
Citera
2020-05-27, 17:55
Medlem
Citat:
Kan det vre mulig at AE ble lurt til bli med i en bil etter kl 9:16 den 31.10. og at hun deretter ble overfalt og drept p et annet sted enn i huset og at alle spor i huset (spor som tyder p at forbrytelsen skjedde i huset) ble plantet?

Det var ogs snakk om at det var en dr inne i garasjen?
Citera
2020-05-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jo ikke merkelig i det hele tatt, nr det ikke foreligger bevis og TH har alibi.

Det at du ikke nsker forhndsdmme noen, srlig nr det bare finnes lse rykter, som ikke kan bekreftes, s er det en god tommelfingerregel (les: fre-var-prinsippet).

Det m jo vre hold i pstandene, og den eneste mten finne det ut p, er vre kritisk.

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke utelukker at TH kan vre GM, men slik jeg ser det, s er det som er lagt til grunn ikke nok.

Hvis du pstr at du kan vite at det som legges til grunn, fra politiets side, ikke er nok, ja, da vil jeg tro du har innsyn i dokumentene?
Citera
2020-05-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det var ogs snakk om at det var en dr inne i garasjen?
Ja, det finnes en dr som gr fra huset og til garasjen slik at man ikke trenger g utendrs for komme til garasjen (iflge det jeg har lest her p FB).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-27 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in