Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-01, 21:00
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
det er flere medier som antyder det, og sammen gir det en pekepinn p at han hadde noe vre sjalu for o.l. har ikke tid til finne frem til alle

"Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid."

"Han (TH) pekte ogs p en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i s fall ville ha hevnet seg p et tidligere tidspunkt, og ikke s mange r etter."

"Han (TH) fortalte at han kunne vre litt sjalu, men spurte Hva er vel et par uten sjalusi?"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hevn-som-motiv

Fra ryktebrsen:

"AEH har visst vrt utro mot broren til TH og han har lpt etter broren sin med kniv p fylla p temperament han har s affekt drap passer ganske godt til profilen hans om jeg skal leke psykolog."

"Flere nre venner som har beskrevet han som sjalu og kontrollerende og utagerende etter utroskap. Blant annet krangling og lpt etter broren eller en annen med kniv p fest kort etter utroskapet"

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311395

Enig med TH ,men det er graden og hyppigheten av sjalusi som avgjr.Det er jo egentlig en kjrlighetserklring i gode forhold.
Citera
2020-06-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Haha, hva er dette med at han er muslim? Han kommer fra Serbia, og der er 4% av befolkningen muslimer. Bosnia derimot, nabolandet, der er halvparten av befolkningen muslimer. Hvor har du ifra at muslimer er dummere enn andre folk?

Tiltredes!
Citera
2020-06-01, 21:03
Medlem
Citat:
OK, dtrene virker mer streite enn broren sin

Det var snakk om en barn/ungdomsvenn av yngste datter som var involvert i Geir Grande-saken. N dd. Samt at hun en kort periode datet en drvakt/torpedo p 90-tallet. Thats it. Omtalt i trden her.
Citera
2020-06-01, 21:05
Medlem
Niffys avatar
Hva skjedde med at "telefonen l p sin vanlige plass"?

N l den alts IKKE p sin vanlige plass?

Ref. artikkelen i NRK i kveld.

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014

(Edit: Men det er n alts allikevel vurdert at telefonen burde blitt hrt fra der den l, ref. politiets lydunderskelser)
Senast redigerad av Niffy 2020-06-01 kl. 21:10.
Citera
2020-06-01, 21:05
Medlem
Citat:
Jeg synes det er spesielt at Tom Hagen i avhr skal ha forklart at han oppdaget telefonen inne i husets frste etasje og reagerte p at den l plassert et sted hvor kona aldri pleide legge den fra seg. Det er noe med detaljnivet her, jeg fr det ikke til stemme at det er han, men jeg fr det heller ikke til stemme at det ikke er han...

Interessant! Jeg vet ikke hva dette kan tyde p. Jeg leste tidligere at ekteparet brukte legge fra seg nkler og telefoner o.l. p det bordet nr de kom hjem. TH mente kanskje at AE ikke pleide legge telefonen der i situasjoner nr hun ikke nylig hadde kommet hjem, regner jeg med. Det er jo naturlig ta med seg telefonen lengre inn i huset etter at man har kommet hjem og skal bruke telefonen, og det er vel det som TH mener og som han vet at AE brukte gjre.

rsaken til at GM la telefonen p det stedet (hvis det var GM som la telefonen der), m jeg tenke litt p. Kanskje for slippe trkke s langt inn i huset?

Kan AE nylig ha kommet hjem, og selv lagt telefonen p det bordet etter 9.16?

"Politiet skal ha gjort underskelser for finne ut om de som tok Anne-Elisabeth Hagen kan ha tatt mobiltelefonen fra henne, eller om de fant den et annet sted i huset og plasserte den p bordet fr de forlot stedet og forsvant."
"Dersom den eller de som tok Anne-Elisabeth Hagen var de siste som flyttet p telefonen hennes, kan posisjonshistorikken fortelle politiet nr gjerningspersonen var i huset."

Dette hper jeg at etterforskerne finner ut av.
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-01 kl. 21:13.
Citera
2020-06-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
"Dersom den eller de som tok Anne-Elisabeth Hagen var de siste som flyttet p telefonen hennes, kan posisjonshistorikken fortelle politiet nr gjerningspersonen var i huset."
Er det virkelig mulig finne ut av? TH fr i s fall hpe at han ikke flyttet p mobilen hennes nr han kom hjem 1330, lol.
Citera
2020-06-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det sprs hvilken side man ser det fra kanskje - derfor m man ikke glemme ta en tur over p andre siden ogs.

Jeg er ikke i familie med hverken AEH eller TH, heller ikke noen andre som tilhrer familien. Jeg er ikke en bekjent av dem, og jeg har heller ikke tilknytning til nromrdet, eller andre steder som har blitt nevnt i saken.
Du tar alts helt feil - og vi vet ogs at 2 av 3 dommere i Eidsivating lagmannsrett er uenig med deg.

Hvis jeg hadde trodd at noen i familien min hadde blitt drept av et annet medlem av familien, s hadde jeg sagt det jeg visste.

Det er ikke hyggelig f navnet sitt tilgriset - det er direkte skadelig p det nivet vi snakker om her. Men det fr vre grenser, hvilket griseri man selv smrer seg inn med, etter min mening!

Jeg kan ikke kjpes for penger, og jeg fr ikke n eneste krone for det jeg skriver her.

Jeg ser det ikke som usannsynlig at han har tatt barna med seg til utlandet - bort fra forhndsdmmingen som familien i sin helhet blir utsatt for.

Det ville i sfall jeg gjort, hvis jeg hadde muligheten.

Du legger litt til side at tingretten sa at han burde sitte i varetekt.
Det er jo ikke slik at lagmannsrettens avgjrelse er mere riktig enn tingrettens, men man har bare ftt en ny sjanse. Noen ganger dmmer lagmannsretten strengere enn tingretten og noen ganger mildere.
Nr de gikk til retten for f varetekt, s var det bare for f han i varetekt og ikke dmt, og da ga de minst mulig informasjon, men nok til at de fikk han satt i varetekt. Det var en hemmelig etterforskning m du ikke glemme. Etterforskningen er jo langt fra ferdig, og de har jo ikke kommet med alt de skal komme med. Det gjenstr flere avhr og arrestasjoner.
Du hadde felt TH hvis han var faren din, er det det du sier? Jeg tror barna beskytter han, at de vet mer enn de vil ut med. Og grunnen til det er at de ikke vil se sin far sitte rotne i fengsel. Det er jo trossalt sin egen far. Og s har vi dette med penger og tilgriset etternavn. Det er jo rart at de nrmeste venninnene forteller noe helt annet enn barna. TH har blitt anmeldt tidligere for grove alvorlige trusler. Noen her har tilogmed hevdet at det er snakk om misunnelse nr venner vitner om det de gjr, og jeg ser ikke hva man skulle vre misunnelig p han for. Har har jo ikke basseng i hagen, Bugatti stende i innkjrselen osv. Han er riktignok styrtrik, men lever fatteslig.
Citera
2020-06-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Er det virkelig mulig finne ut av? TH fr i s fall hpe at han ikke flyttet p mobilen hennes nr han kom hjem 1330, lol.
Det er virkelig bra hvis de greier finne ut dette. Jeg tror ikke at TH har flyttet telefonen.
Citera
2020-06-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Der sa du det
Citera
2020-06-01, 21:21
Medlem
Citat:
Jeg synes det er spesielt at Tom Hagen i avhr skal ha forklart at han oppdaget telefonen inne i husets frste etasje og reagerte p at den l plassert et sted hvor kona aldri pleide legge den fra seg. Det er noe med detaljnivet her, jeg fr det ikke til stemme at det er han, men jeg fr det heller ikke til stemme at det ikke er han...

Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Interessant! Jeg vet ikke hva dette kan tyde p. Jeg leste tidligere at ekteparet brukte legge fra seg nkler og telefoner o.l. p det bordet nr de kom hjem. TH mente kanskje at AE ikke pleide legge telefonen der i situasjoner nr hun ikke nylig hadde kommet hjem, regner jeg med. Det er jo naturlig ta med seg telefonen lengre inn i huset etter at man har kommet hjem og skal bruke telefonen, og det er vel det som TH mener og som han vet at AE brukte gjre.

rsaken til at GM la telefonen p det stedet (hvis det var GM som la telefonen der), m jeg tenke litt p. Kanskje for slippe trkke s langt inn i huset?

Kan AE nylig ha kommet hjem, og selv lagt telefonen p det bordet etter 9.16?

"Politiet skal ha gjort underskelser for finne ut om de som tok Anne-Elisabeth Hagen kan ha tatt mobiltelefonen fra henne, eller om de fant den et annet sted i huset og plasserte den p bordet fr de forlot stedet og forsvant."

Han har fortalt at telefonen l midt p et lite bord i gangen, og at ekteparet ofte brukte bordet til legge fra seg telefoner, kredittkort og nkler nr de kom hjem. Iflge egen forklaring oppdaget han frst telefonen da han var p vei ut av huset.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ngelyd-i-huset
Citera
2020-06-01, 21:26
Medlem
Advokat John Christian Elden og krimforfatter og eks-politi Jrn Lier Horst mener svaret i Hagen-saken kan ligge i utlandet. De tviler likevel p om den noen gang blir oppklart.
https://www.dagbladet.no/nyheter/eld...aring/72507331
Citera
2020-06-01, 21:32
Medlem
Eneste man bruker bitcoin og monero til er handle narkotika, ja faktisk er det bare disse to kryptovalutaene som brukes, av over 1000 mulige. S har man en ptaleleder som har dratt etterforskningen i en helt annen retning fra dag en av en eller annen grunn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in