2020-06-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg syns de m pgripe noen snart? Eller frafalle siktelsen?
Det br vel skje noe?

Mediakrigen begynner bli litt dryd.

TH og barna bidrar ikke lenger s da er det naturlig at det dryer ut.
Citera
2020-06-03, 23:05
Medlem
Niffys avatar
Det er ogs merkelig hvordan de oppfatter at Politiet har lagt press p TH for betale hele belpet. Det er tydeligvis flere enn far i familien som har penger p hjernen.

Frste bud er jo aldri forhandle, aldri betale. Og Politiet har selv gt tut og sagt at de (selvflgelig) har rdet til ikke betale.

Det er som andre sier trist lese, og det er helt tydelig at forfatteren(e) er fanget i sin egen virkelighet, som er litt anderledes enn de fleste andre sin i denne saken, og det er helt naturlig, men det skinner helt klart gjennom og er veldig tydelig for andre med bena plantet litt mer p jorden.
Citera
2020-06-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja, syns bare det er spesielt at bde familien og politiet "kommuniserer" i media og snakker ned hverandre? Blir spennende se neste trekk.
Citera
2020-06-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Utga seg for vre Tom Hagen.
Taktikken, iflge brevforfatteren, var som flger: Hvis man ikke svarte motparten p deres mte, s ville man tvinge dem til kontakte familien p en annen og mer egnet plattform.

Men s skjedde det noe, iflge forfatteren av brevet:

Overraskelsen var derfor stor nr vi s finner ut av politiet selv har sendt et belp via kryptovaluta og dermed fremsttt som Tom! Vi blir selvflgelig veldig opprrt. Hva innebrer det? Hva skjer n? Hvorfor har politiet gjort dette? Vi fr da forklaringen at politiet har gjort dette ved en feil, noe de beklager sterkt.

https://www.tv2.no/nyheter/11479575/

Var dette et belp sendt som en av kodebeskjedene i trusselbrevet? Jeg lurer p hvilken av kodebeskjedene det i s fall var. Politiet hadde gjort dette ved en feil?

Citat:
"Videre skriver forfatteren brevet:

Hva skal taktikken vre n? N har man sagt A til motparten og da m man vel si B. De har lovet penger, at prosessen er i gang? Jeg flte min far var presset av politiet. De presset, slik jeg ser det, med alle midler for at han skulle betale hele belpet"

Jeg forstr det slik at dette var tidlig i saken. Se denne tv2-artikkelen og sitater over

Politiet utga seg for vre TH og lovet penger iflge brevet i tv2-artikkelen?

"I utgangspunktet var disse seks kodemeldingene den eneste mten familien kunne kommunisere med motparten p:

X Bitcoin = Jeg bekrefter at jeg vil betale.

X Bitcoin = Jeg har sendt penger til exchange og jeg venter p f monero.

X Bitcoin = Jeg sender monero (frst) om syv dager.

X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid.

X Bitcoin = Jeg har sendt deler av monero venter p mer.

X Bitcoin = Jeg har sendt alle monero E 9 millioner."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ige-brevkodene

Hvilken av disse var det politiet sendte ved en feil?
Citera
2020-06-03, 23:08
Medlem
Dette er en politiskandale!
Citera
2020-06-03, 23:08
Medlem
Dersom politiet ved en feil sendte den frste meldingen som startet samtalene med Bitcoin, og han deretter valgte fortsette fordi han flte seg presset og betalte ut en sum, hvorfor har han valgt sende p nytt n da? Hvorfor er det ok n, og ikke da?
Citera
2020-06-03, 23:09
Medlem
Citat:
Politiet utga seg for vre TH og lovet penger iflge brevet i tv2-artikkelen?

"I utgangspunktet var disse seks kodemeldingene den eneste mten familien kunne kommunisere med motparten p:

X Bitcoin = Jeg bekrefter at jeg vil betale.

X Bitcoin = Jeg har sendt penger til exchange og jeg venter p f monero.

X Bitcoin = Jeg sender monero (frst) om syv dager.

X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid.

X Bitcoin = Jeg har sendt deler av monero venter p mer.

X Bitcoin = Jeg har sendt alle monero E 9 millioner."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ige-brevkodene

Hvilken av disse var det politiet sendte ved en feil?
Den verste X-en? S hrte de ikke noe mer og fikk bekreftet at dette kidnappingsopplegget bare var tull. Gjetter jeg.
Citera
2020-06-03, 23:11
Medlem
Citat:
"Videre skriver forfatteren brevet:

Hva skal taktikken vre n? N har man sagt A til motparten og da m man vel si B. De har lovet penger, at prosessen er i gang? Jeg flte min far var presset av politiet. De presset, slik jeg ser det, med alle midler for at han skulle betale hele belpet"

Jeg forstr det slik at dette var tidlig i saken. Se denne tv2-artikkelen og sitater over

Mangelen p logikk er da fullstendig den samme, uansett nr i saken disse ulogiske beslutningene skal ha vrt tatt. !!!

Og s er det alts politiet (!!) som blir angrepet av THs barn, fordi TH selv nektet kommunisere med den AngiveligeMotparten via bitcoin-meldinger. !!

Og attptil blir n politiet beskyldt for ha presset (!!) TH, "med alle midler" til betale hele belpet !

Det er s absurd. TH m ha manipulert barna sine kraftig i perioden etter at AEH forsvant.

Det er jo selvflgelig mulig at han alltid har gjort det, manipulert barna. Men dette er mishandling. Psykisk mishandling.

Den som har skrevet brevet, har vrt utsatt for manipulering i en s sterk grad at det m kalles psykisk mishandling.

Jeg kan ikke forst det annerledes.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-03 kl. 23:18. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-06-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Nr politiet i dag sier de har funnet nye bevis i boligen og samtidig understreker Politiet sker etter bevis bde for og mot enkeltpersoners skyld, og kriminaltekniske spor utgjr sledes en sentral del av etterforskningen, s burde jo familien ha interesse av stille til avhr.

De vet jo i utgangspunktet ikke om de nye bevisene peker mot andre.
Citera
2020-06-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Er alle fortsatt sikre p at det er TH? (Evt. snnen pga bildene og "hintene")

Jo mer som kommer frem, jo mer usikker blir jeg? Jeg syns mye av det som kommer frem i media n setter politiet i drlig lys?
Jeg er "sikker", ja. Men jeg er ogs glad i rettsstaten og derfor fr jeg en vond flelse i munnen n.

Hper det kan endre seg snart og at politiet ikke drar ut dette mye lenger. Jeg fr vondt av mediasirkuset n. Men til syvende og sist er det viktigste at saken oppklares og jeg tror vel man er p rett kurs - bare p en jvla rva mte.
Citera
2020-06-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Oppsiktsvekkende brev.

Av brevet synes jeg det virker som de to sstrene er oppriktig bekymret.
Brevet kan ogs vise at TH faktisk har reagert litt mer fornuftig en tidligere antatt.

Virker som sstrene/sster og TH sammen har drftet ulike scenarioer vedrrende lsepenger.

Politiet satt i gang kommunikasjon med antatt motpart.

"Kidnappere" viste navn p sster, hennes mann og hennes barn.

Merker meg at snnen ikke nevnes i det hele tatt i brevet. Var han ikke bekymret?

S fremt at brevet ikke er litt omskrevet for ikke gi tilkjenne hvem som har skrevet det, s er det vel datter nr. 2 som har skrevet brevet. Dette er den datteren som etter sigende forlot hjemmet tidlig grunnet det som er skrevet i dette forum " terror ".
" Min sster som er prest spurte da spesifikt om det var telefonavlytting. Dette fordi hun tok i mot telefoner i forbindelse med sitt yrke som prest og hadde taushetsplikt. Da kunne ingen lytte p samtaler. "

HHB1 er prest.
Senast redigerad av Akeleye 2020-06-03 kl. 23:18.
Citera
2020-06-03, 23:16
Medlem
Har TH et slags sammenbrudd i frykt fordi han ikke vet hvilke nye bevis politiet har funnet ?

Det virker som han er nervs for hva politiet har funnet eller hva de evt kan finne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in