2020-06-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Ja, VE krde. Inte skert han fr hgre ln nu. r det ens skert att hela hans inkomst frn tidigare r var frn dvarande anstllning?

Det r ldsta dotterns man som kt till Australien. Hrstammar drifrn.

Hva tenker du om dette da? Det er ikke ofte folk sier opp en godt betalt stilling til fordel for en med lavere lnn. Men klart han kan ha ftt lfter om mer innflytelse i tillegg. Men tenker du at det er noe som ikke stemmer i dette? Jeg har vel hele tiden tenkt at om TH skulle vre skyldig tror jeg ikke han har kjpt tjenester av folk. Han er altfor mistenksom av natur til ta en slik sjanse.

S om TH skulle gjort bruk av medhjelper er jeg sikker p at det dreier seg om lojalitet eller det at TH har noe p denne personen som kan brukes for f vedkommende til ikke snakke.
Citera
2020-06-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
RU har sikkert skrevet en beskrivelse p hvordan man setter opp konto, overfrer osv. P et eller annet tidspunkt. Gjerningsmannen har brukt denne beskrivelsen og fylt p med trusselteksten. Forklarer hvordan RU ble ufrivillig involvert og hvorfor siktelsen ble endret.

Kan beskrivelsen av hvordan man setter opp konto osv vrt lagt igjen av RU i et av mtene med TH? F.eks. som en del av hans forsk p forklare krypto? Hvis man forsker selge noe er det vanlig legge igjen noe materiell. Et sprsml melder seg da. Var det kun TH som hadde mtene, eller var flere med p disse?

Var det slik at RU hadde venner som er kriminelle? Kan beskrivelsen ha endt opp hos dem?

Hvis teorien med snnen stemmer, kan beskrivelsen ogs ha endt opp hos han.

I alle disse teoriene er RU ufrivillig involvert. Noe jeg tror p.

Vet du om RU och sonen knner varandra?
Citera
2020-06-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hva tenker du om dette da? Det er ikke ofte folk sier opp en godt betalt stilling til fordel for en med lavere lnn. Men klart han kan ha ftt lfter om mer innflytelse i tillegg. Men tenker du at det er noe som ikke stemmer i dette? Jeg har vel hele tiden tenkt at om TH skulle vre skyldig tror jeg ikke han har kjpt tjenester av folk. Han er altfor mistenksom av natur til ta en slik sjanse.

S om TH skulle gjort bruk av medhjelper er jeg sikker p at det dreier seg om lojalitet eller det at TH har noe p denne personen som kan brukes for f vedkommende til ikke snakke.

Jag tnker tv saker om detta.

Dels att relationen kan vara viktigare n ln. De verkar st varandra nra. Han verkar nrap en del av familjen. Av en handfull personer som skrev grattis p hans FB-inlgg fr ngot r sedan r tv barn till TH.

Dels att hans inkomster frn tidigare r verkar strre n man kan frvnta sig av den sortens jobb. Har bara en grund bild av detta. Kan tnkas att han haft inkomster frn annat n ln. Kanske tillfllig bonus fr ett bra r, styrelseuppdrag, slt bolag eller ngot helt annat.
Citera
2020-06-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette var en nyttig og konstruktiv oppsummering.Det blir bare s penbart!

Ibland mste man lna fr att f ut pengar fr att det gr fortare n att slja av investeringar.
Det r inte ovanligt.
Det kan ven beroende p situationen lna sig skattemssigt!
Citera
2020-06-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er forsvaret av TH som helt har mistet alle hemninger, og som i desperasjon lekker absolutt all slags avslrende detaljer. Detaljer som er av tvilsom verdi nr hensikten angivelig skal vre forsvare TH.

Politiet sier de har funnet nye beviser i Sloraveien, TH mter til avhr "litt pjusk" og fr avhret kommer ordentlig i gang oppstr det s alvorlige "helseproblemer" hos TH at avhret m avbrytes. Deretter sier forsvarer Svein Holden at han fra da av har frardet TH mte i avhr hos politiet mer.

Men hva da med de nye bevisene fra Sloraveien??

Det er som om bunnen har falt ut av saken. Hele fundamentet hele saken bygger p, svikter og lser seg opp. Dekkhistorien, kryptorigget, tkeleggingen og tkepratet vil bli rensket vekk fra kidnappingplotet. Da vil vi sitte igjen med drapet p AEH.

Og vi vil f svar p sprsmlene om nr, hvordan, hvorfor og av hvem.

Hvorfor mener du det er forsvaret av TH som lekker opplysninger, hvilken interesse har vel de av styrke mistanken mot TH.
Personlig tror jeg pjusk betyr at TH var beruset nr han mtte til avhr.Trolig var Holden klar over det, og saboterte avhret fordi han var redd for at TH ville si noe ufordelaktig i avhret.
For hva er pjusk nr man er i stand til g rett p jobb etterp. Det var dessuten enighet ogs i politiet at TH ikke kunne avhres.i tillegg ble han kjrt av en ansatt, selv om han selv har frerkort.

Jeg tenker sledes hvorfor bruker politiet ordet pjusk, vel de kan neppe g ut og si han var beruset da han mtte til avhr. Samtidig tyder mye p at han ikke var syk siden han reiste rett p jobb. Str heller ikke noe om at han fikk et illebefinnende.
S spr meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si nr de ikke kunne avslre at han var beruset.

Ja og som du sier hva med de nye bevisene i saken nr de ikke lengre kan avhre verken TH eller andre i familien.
Citera
2020-06-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tyder p en meget umoden person med ikke veldig hy IQ ,det er bare patetisk skrive utrykk p et annet sprk helt feil synes jeg.

Tull.

At du mener det er patetisk er selvsagt helt ok, men det er definitivt ikke det samme som at det tyder p at noen er umoden og/eller ikke har hy IQ.
Citera
2020-06-06, 17:04
Medlem
I brevet er ogs Crypto skrevet feil et par ganger (crypo).
Mye feil med dobbel LL (vill mm).
Virker nesten som et dataprogram/algoritme som har gjort endringene/skrivefeilene.
Citera
2020-06-06, 17:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er det svigersnnen til eldste eller yngste datter. Og neven som sitter i styret m vel ha ftt tilbud om enda bedre lnn hos TH siden han forlot en godt betalt jobb til fordel for TH sitt konsern.
Var det han som kjrte TH til siste avhr tro?

1: Eldste, den australske mannen med navn B*row.

2: Ja, den bl e-golfen som slapp av TH hos Kripos p onsdag er registrert p VE.

Edit: Ha ha, jeg var litt sent ute, ser jeg. Ja ja
Citera
2020-06-06, 17:10
Medlem
Citat:
Hvorfor mener du det er forsvaret av TH som lekker opplysninger, hvilken interesse har vel de av styrke mistanken mot TH.
Personlig tror jeg pjusk betyr at TH var beruset nr han mtte til avhr.Trolig var Holden klar over det, og saboterte avhret fordi han var redd for at TH ville si noe ufordelaktig i avhret.
For hva er pjusk nr man er i stand til g rett p jobb etterp. Det var dessuten enighet ogs i politiet at TH ikke kunne avhres.i tillegg ble han kjrt av en ansatt, selv om han selv har frerkort.

Jeg tenker sledes hvorfor bruker politiet ordet pjusk, vel de kan neppe g ut og si han var beruset da han mtte til avhr. Samtidig tyder mye p at han ikke var syk siden han reiste rett p jobb. Str heller ikke noe om at han fikk et illebefinnende.
S spr meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si nr de ikke kunne avslre at han var beruset.

Ja og som du sier hva med de nye bevisene i saken nr de ikke lengre kan avhre verken TH eller andre i familien.

Forsvaret lekker ofte opplysninger. For komme sensasjonen i forkjpet. Feks dette med kenavnet. Det er lekket av forsvaret, via brevet som ble publisert. S vil det ikke bli en sensasjonsnyhet under rettssaken. De vil kunne starte forsvaret tidligere, legge det ddt.
Citera
2020-06-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Poenget var vel helst at det var en voldsom kning i popularitet i den tiden RU ble fdt, ser ikke helt hvorfor man skal henge seg opp i navnet Robin.

Navnet tok du ut av kontekst. Poenget var at TH tilfeldigvis hadde glemt navnet i samtale med politiet. Han omtaler han som kryptogutten. Mitt sprsml var om det er vanlig for TH med 10-12 krypto mter i hans hverdag. Syntes bare at det er litt skt etter s mange mter og glemme ett navn som Robin. Prosentuelt er det f som heter dette i Norge. Navnet var ikke viktig, men at TH hadde glemt dette var det.
Citera
Medlem
Citat:

S spr meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si nr de ikke kunne avslre at han var beruset..

Det var frsvarets bedmning och ordval vad jag frstr:

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=34666

https://www.nrk.no/norge/politiet-ga...sk_-1.15039286
Senast redigerad av Halleluljah 2020-06-06 kl. 17:21. Anledning: Stava rtt, tydliggra
Citera
Medlem
Citat:

Det er da tydelig hvem som har henvendt seg til mediene. Barnas bistandsadvokat Stle Kihle, med brevet fullt av klager p politiet, som angivelig alle barna n stiller seg bak. Samtidig som alle barna ikke vil stille til avhr mer. I tillegg kommer sms'en der HHB2 nekter snakke mer med politiet. Frontet av samme Stle Kihle.

Forsvarer Svein Holden og medforsvarer Mikkel Toft Gimse om det avbrutte avhret, og at TH ikke skal stille til avhr mer.

S er det deler og til slutt hele trusselbrevet. Disse opplysningene stammer ikke fra politiet, og er heller ikke bekreftet av politiet. Informasjonen m komme fra TH eller personer som str TH nrt.

Det forundrer meg litt at du ikke har lagt merke til at alle av siste ukes lekkasjer stammer fra THs side i denne "mediekampen om virkeligheten". Som VG har valgt kalle medieutspillene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in